Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Marketing školy (MSPA)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu MSPA - Marketing školy, Institut celoživotního vzdělávání, Mendelova univerzita v Brně (MENDELU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1.Úvod do předmětu (dotace 1/2) a.Cíl, obsah, podmínky ukončeníb.Základní pojmy marketinguc.Tržní mechanismus a marketingd.Případová studie - Marketingový plán podnikatelského subjektu2.Marketingový proces a marketingový výzkum trhu (dotace 1/2) a.Analýza příležitostíb.Marketingové plánováníc.Marketingový výzkum a jeho metodyd.Případová studie - Marketingový průzkum3.Marketingové řízení školy (dotace 1/2) a.Marketing a školab.Koncepce školního marketinguc.Omyly a mýty v uplatňování marketingu v oblasti školstvíd.Diskuse - Přínosy marketingového řízení školy4.Mikroprostředí a makroprostředí podniku a prostředí školy (dotace 1/2) a.Makroprostředí školyb.Mezoprostředí školyc.Vnitřní prostředí školyd.Mikroprostředí a makroprostředí podnikue.Diskuse - základní rozdíly mezi prostředím školy a mikroprostředím a makrostředím podniku5.Strategické plánování školy (dotace 1/2) a.Analýza vnitřního prostředíb.Analýza vnějšího prostředíc.Poslání a cíle školyd.Případová studie - Strategie školy6.Analýza trhů (dotace 1/2) a.Analýza trhů a kupního chování na průmyslovém trhu, spotřebním trhu, obchodním trhu a státním trhub.Analýza trhu školyc.Diskuse - Průmyslový trh, trh školy7.Segmentace trhu školy (dotace 1/2) a.Tržní zacíleníb.Tržní umístěníc.Případová studie - Image školy8.Produkt nebo služba školy (dotace 1/2) a.Vzdělávací nabídka školyb.Vzdělávací program školyc.Distribuce vzdělávacího programud.Případová studie - Profil absolventa školy9.Propagace, inzerce, reklama (dotace 1/2) a.Druhy a metody propagace a inzerceb.Subjekty a předměty propagacec.Public relationsd.Reklamae.Případová studie - Reklama, inzerát, propagační materiál10.Komunikace školy (dotace 1/2) a.Principy fungování marketingové komunikaceb.Vztahy s veřejnostíc.Kreativita v komunikaci školyd.Případová studie - Informační leták školy11.Konkurence (dotace 1/2) a.Průmyslové a tržní pojetí konkurenceb.Konkurence ve školstvíc.Identifikace konkurentůd.Přednosti a slabiny konkurentůe.Případoví studie - Plán konkurenční marketingové strategie školy12.Lidé - vnitřní marketing (dotace 1/2) a.Personální marketingb.Efektivní vedení lidí, motivacec.Vnitřní komunikaced.Modelové situace - Styly řízení13.Relační marketing (dotace 1/2) a.Tvorba vztahové sítěb.Zásady osobního jednáníc.Vztah k sociálním partnerům a podnikůmd.Diskuse nad konkrétními příklady z praxe14.Hodnocení výsledků marketingového řízení školy (dotace 1/2) a.Vnitřní hodnocení kvalityb.Vnější hodnocení kvalityc.Exkurze na SOŠ

Získané způsobilosti

Všeobecné kompetence: -schopnost analýzy a syntézy-schopnost rozhodovat-schopnost řešit problémyOborově specifické kompetence: -manažerská a normativní: organizuje výukový proces-manažerská a normativní: ve své práci aplikuje zásady timemanagementu-manažerská a normativní: zná organizační strukturu školy-manažerská a normativní: zná východiska a obsah vzdělávací politiky

Literatura

TypAutorNázevMísto vydáníNakladatelRokISBNZKOTLER, P.Marketing ManagementUpper Saddle RiverPrentice Hall20030-13-049715-0ZSVĚTLÍK, J.Marketingové řízení školyPrahaWolters Kluwer ČR2009978-80-7357-494-9ZPŘIBOVÁ, M.Marketingový výzkum v praxiPrahaGrada Publishing199680-7169-299-9

Požadavky

Zápočet, zpracování případových studií, skupinového projektu, seminární práce

Garant

doc. Ing. Pavel Máchal, CSc., prof.h.c.

Vyučující

Ing. Marie Horáčková, Ph.D.doc. Ing. Pavel Máchal, CSc., prof.h.c.