Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Úvod do pedagogického výzkumu (PVPA)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu PVPA - Úvod do pedagogického výzkumu, Institut celoživotního vzdělávání, Mendelova univerzita v Brně (MENDELU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1.Pojetí a cíle vědeckého zkoumání v pedagogice, věda a vědecké teorie, vědecká práce jako vytváření poznatků (dotace 2/1)2.Chronologie vědecké práce a vědeckého výzkumu, jejich etapy a charakteristika (dotace 4/1)3.Informační příprava výzkumu a projekt výzkumu (dotace 4/1)4.Výzkumný problém (dotace 2/1)5.Typy výzkumů v pedagogice; kvantitativně a kvalitativně orientovaný výzkum, jejich teoretická a metodologická východiska (dotace 2/1)6.Kvantitativně orientovaný výzkum (typy proměnných, hypotézy, výzkumný soubor, validita a reliabilita výzkumného nástroje, výzkumné metody využívané v kvantitativním výzkumu a jejich specifika, zpracování a interpretace dat) (dotace 6/4)7.Kvalitativně orientovaný výzkum (kritéria kvality kvalitativního výzkumu, designy kvalitativního výzkumu, metody sběru dat, analýza kvalitativních dat) (dotace 6/4)8.Psaní výzkumné zprávy (dotace 2/1)Výstupy předmětu:Všeobecné kompetence: -dovednosti spojené s využíváním a zpracováním informací-kapacita vytvářet nové myšlenky (kreativita)-vědecko-výzkumné dovednostiOborově specifické kompetence: -manažerská a normativní: ve své práci aplikuje zásady timemanagementu-oborově předmětová: dovede integrovat mezioborové poznatky-oborově předmětová: umí vyhledávat a zpracovávat informace v oblasti aprobačního oboru-oborově předmětová: vytváří mezipředmětové vztahy-speciální: využívá efektivně informační technologie

Získané způsobilosti

Všeobecné kompetence: -dovednosti spojené s využíváním a zpracováním informací-kapacita vytvářet nové myšlenky (kreativita)-vědecko-výzkumné dovednostiOborově specifické kompetence: -manažerská a normativní: ve své práci aplikuje zásady timemanagementu-oborově předmětová: dovede integrovat mezioborové poznatky-oborově předmětová: umí vyhledávat a zpracovávat informace v oblasti aprobačního oboru-oborově předmětová: vytváří mezipředmětové vztahy-speciální: využívá efektivně informační technologie

Literatura

TypAutorNázevMísto vydáníNakladatelRokISBNZGAVORA, P.Úvod do pedagogického výzkumuBrnoPaido200080-85931-79-6ZŠVEC, V. -- MAŇÁK, J.Cesty pedagogického výzkumuBrnoPaido200480-7315-078-6ZŠVAŘÍČEK, R. -- ŠEĎOVÁ, K. a kol.Kvalitativní výzkum v pedagogických vědáchPrahaPortál2007978-80-7367-313-0ZCHRÁSKA, M.Metody pedagogického výzkumu : základy kvantitativního výzkumuPrahaGrada2007978-80-247-1369-4DMIOVSKÝ, M.Kvalitativní přístup a metody v psychologickém výzkumuPrahaGrada200680-247-1362-4DHENDL, J.Kvalitativní výzkum : základní teorie, metody a aplikacePrahaPortál2008978-80-7367-485-4DSTRAUSS, A L. -- CORBIN, J M.Základy kvalitativního výzkumu : postupy a techniky metody zakotvené teorieBrnoSdružení Podané ruce199980-85834-60-XDMAŇÁK, J. -- ŠVEC, Š.Slovník pedagogické metodologieBrnoMasarykova univerzita200580-7315-102-2DPELIKÁN, J.Základy empirického výzkumu pedagogických jevůPrahaKarolinum 199880-7184-569-8DDISMAN, M.Jak se vyrábí sociologická znalostKarolinum200680-246-0139-7

Požadavky

Zápočet; vypracování modelového projektu pedagogického výzkumu a návrhu vyhodnocování dat v rozsahu zadaném vyučujícím a ústní prezentace výzkumného projektu ve cvičení (u kombinované formy studia bude úkol bodově a slovně hodnocenvyučujícím z obsahového a formálního hlediska).

Garant

doc. PhDr. Petr Hlaďo, Ph.D.

Vyučující

doc. PhDr. Petr Hlaďo, Ph.D.