Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Tvorba školního vzdělávacího programu (TPPA)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu TPPA - Tvorba školního vzdělávacího programu, Institut celoživotního vzdělávání, Mendelova univerzita v Brně (MENDELU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1.Úvod do studia předmětu Tvorba školního vzdělávacího programu (dotace 1/2) a.Cíl předmětub.Obsah předmětuc.Podmínky ukončení předmětud.Základní pojmy - vymezení2.Kurikulární reforma (dotace 1/2) a.Vymezení pojmu kurikulumb.Komplexní kurikulumc.Rámcové vzdělávací programy3.Legislativní východiska (dotace 1/2) a.Národní program rozvoje vzdělávání v České republice (Bílá kniha)b.Zákon 561/2004 Sb., zákon o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon)c.Dlouhodobý záměr vzdělávání a rozvoje vzdělávací soustavy České republiky4.Metodika tvorby vzdělávacího programu (dotace 1/2) a.Povinnosti ředitele školyb.Praktické cvičení - tvorba a diskuse nad organizací přípravných činností pro zahájení tvorby školního vzdělávacího programuc.Analýza činnosti školy5.Zahájení tvorby vzdělávacího programu (dotace 1/2) a.Koordinátor tvorby vzdělávacího programub.Praktické cvičení - modelové situace - výběr koordinátorac.Význam dalšího vzdělávaní pedagogických pracovníků ve vztahu k tvorbě vzdělávacího programud.Materiální zabezpečení pedagogického sboru ve vztahu k tvorbě vzdělávacího programu6.Spolupráce se sociálními partnery (dotace 1/2) a.Spolupráce se sociálními partnery školyb.Sociální partneři ve vztahu k tvorbě vzdělávacích programůc.Analytická studie o sociálním partnerstvíd.Praktické cvičení: způsoby a možnosti vyvolání zájmu sociálních partnerů o účast na tvorbě vzdělávacího programu7.Týmová práce (dotace 1/2) a.Týmová práceb.Praktické cvičení - sestavení týmu za účelem splnění zadaného úkoluc.Úloha koordinátora při tvorbě týmů8.Analýza SWOT (dotace 1/2) a.Diskuse nad jednorlivými body SWOT - východiskem budou vlastní zkušenostib.Návrhy na podporu silných stránekc.Návrhy na řešení problémových míst slabých stránekd.Možnosti využití příležitostíe.Návrhy na omezení rizik9.Vlastní tvorba vzdělávacího programu (dotace 1/2) a.Základní zásady tvorby vzdělávacího programu - vymezení celkové koncepce vzdělávacího programub.Základní náležitosti vzdělávacího programu - identifikační údaje, charakteristika školy, vzdělávací cílec.Profil absolventa,kompetence absolventa10.Charakteristika vzdělávacího programu (dotace 1/2) a.Výchovné a vzdělávací strategieb.Zabezpečení výuky žáků se speciálně vzdělávacími potřebamic.Průřezová témata11.Modulární konstrukce vzdělávacího programu (dotace 1/2) a.Vymezení pojmu vzdělávací modulb.Typy modulů, struktura vzdělávacího moduluc.Princip tvorby vzdělávacích modulů12.Předmětové zpracování vzdělávacího programu (dotace 1/2) a.Učební plánb.Učební osnovyc.Charakteristika a vzdělávací obsah vyučovacího předmětud.Disponibilní hodinay a možnosti jejich využití13.Hodnocení a sebehodnocení (dotace 1/2) a.Kriteria a způsoby hodnocení žákůb.Sebehodnocení žáků, pedagogůc.Autoevaluace školy14.Prezentace zápočtových individuálních a skupinových úkolů (dotace 1/2) a.Skupinová diskuze nad konkrétními situacemi ve školáchb.Návrhy řešení jednotlivých zadaných problémových úkolůc.Závěrečné hodnocení, sebereflexe

Získané způsobilosti

Všeobecné kompetence: -schopnost analýzy a syntézy-schopnost aplikace znalosti v praxi-schopnost řešit problémy-schopnost samostatné práceOborově specifické kompetence: -didaktická a psychodidaktická: má přehled o kurikulárních dokumentech-didaktická a psychodidaktická: při tvorbě vlastních výukových projektů pracuje s kurikulárními dokumenty-didaktická a psychodidaktická: zvládá strategie plánování a přípravy na vyučování-oborově předmětová: dovede integrovat mezioborové poznatky

Literatura

TypAutorNázevMísto vydáníNakladatelRokISBNZGOLD, A.Řízení současné školy : o práci učitelů na střední úrovni řízeníŽďár nad SázavouFakta200580-902614-4-2ZKRATOCHVÍLOVÁ, J.Tvorba školního vzdělávacího programu krok za krokem - s pedagogickým sboremBrnoMasarykova univerzita200680-210-4063-7ZPASH, M.Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. PrahaPortál200280-7178-127-4

Požadavky

Zápočet, zpracování případových studií, skupinového projektu, seminární práce

Garant

Ing. Lenka Danielová, Ph.D.

Vyučující

Ing. Lenka Danielová, Ph.D.Mgr. Pavel Vyleťal