Předmět Design, historie, současné trendy (DHST)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu DHST - Design, historie, současné trendy, Lesnická a dřevařská fakulta, Mendelova univerzita v Brně (MENDELU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1.Úvod do problematiky designu ve světovém kontextu: společenská potřeba designu, vznik a zánik designu, zodpovědnost designéra, metodologie tvorby designu, zneužití designu, design je/není umění, kýč (dotace 6/0)2.Prehistorie designu -- společensko-materiální východisko doby, hlavní znaky (dotace 2/0)3.Historie designu do konce 19.století - společensko-materiální východisko doby, hlavní směry, představitelé (dotace 2/0)4.Design mezi válkami- společensko-materiální východisko doby, hlavní směry, představitelé (dotace 2/0)5.Design USA mezi válkami- společensko-materiální východisko doby, hlavní směry, představitelé (dotace 2/0)6.50. léta- společensko-materiální východisko doby, hlavní směry, představitelé (dotace 2/0)7.60. a 70. léta- společensko-materiální východisko doby, hlavní směry, představitelé (dotace 2/0)8.80. a 90. léta- společensko-materiální východisko doby, hlavní směry, představitelé (dotace 2/0)9.Současný světový nábytkový design- společensko-materiální východisko doby, hlavní směry, představitelé, trendy (dotace 6/0)Výstupy předmětu:Všeobecné kompetence: -dovednosti spojené s využíváním a zpracováním informací-kapacita k učení se-kapacita vytvářet nové myšlenky (kreativita)-schopnost analýzy a syntézy-schopnost aplikace znalosti v praxi-schopnost kritiky a sebekritiky-schopnost řešit problémy-schopnost samostatné práce-uvědomění si konceptu kvality-základní profesní znalosti-základní výpočetní dovednostiOborově specifické kompetence: -Inspirace v historii -Provázanost disciplín-Znalost historie designu
Získané způsobilosti
Všeobecné kompetence: -dovednosti spojené s využíváním a zpracováním informací-kapacita k učení se-kapacita vytvářet nové myšlenky (kreativita)-schopnost analýzy a syntézy-schopnost aplikace znalosti v praxi-schopnost kritiky a sebekritiky-schopnost řešit problémy-schopnost samostatné práce-uvědomění si konceptu kvality-základní profesní znalosti-základní výpočetní dovednostiOborově specifické kompetence: -Inspirace v historii -Provázanost disciplín-Znalost historie designu
Literatura
TypAutorNázevMísto vydáníNakladatelRokISBNZKANICKÁ, L.Design nábytku v současném světěBrnoERA2007978-80-7366-107-6ZKOLESÁR, Z.Kapitoly z dějin designuV PrazeVysoká škola uměleckoprůmyslová2009978-80-86863-28-3ZFAIRS, M.Design 21. století : nové ikony designu : od masového trhu k avantgarděV PrazeSlovart2007978-80-7209-970-2
Požadavky
Seminární práce - současný objekt inspirován minulostí, ústní zkouška: 3 ze 100 otázek, 60% odpovědi je dostačující
Garant
doc. Ing. arch. Ludvika Kanická, CSc.
Vyučující
doc. Ing. arch. Ludvika Kanická, CSc.