Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Marketing (MKE)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu MKE - Marketing, Lesnická a dřevařská fakulta, Mendelova univerzita v Brně (MENDELU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1.Marketingové prostředí (dotace 2/1) a.Analýzy vnějšího a vnitřního marketingového prostředíb.Analýza trhuc.Analýza chování spotřebitelů, Maslowova pyramidad.Analýza konkurence, konkurenční výhodae.SWOT analýza2.Marketingové řízení (dotace 2/1) a.Strategické marketingové plánováníb.Marketingový plánc.Trh a cílený marketingd.Vývoj trhu a jeho poznáváníe.Segmentace trhu, tržní zacílení a umístění, positioningf.Marketingový mix3.Marketingový mix (dotace 5/2) a.Výrobková politika firmy (životní cyklus výrobku, analýzy výrobkového portfolia)b.Cenová politika firmy a její řízeníc.Komunikační politika firmyd.Distribuční politika a specifika odbytových cest4.Marketingové strategie (dotace 1/1) a.Cíle a poslání organizace, alokace zdrojů a určení strategieb.Konkurenční strategie (Porter)c.Konsolidační a růstové strategied.Průmyslový marketing X spotřebitelský marketing5.Marketing služeb (dotace 1/1)6.Marketingový výzkum, průzkum trhu (dotace 1/0)Výstupy předmětu:Všeobecné kompetence: -dovednosti spojené s využíváním a zpracováním informací-etické závazky-interpersonální dovednosti-kapacita k učení se-kapacita přizpůsobovat se novým situacím-schopnost analýzy a syntézy-schopnost aplikace znalosti v praxi-schopnost komunikovat s experty v jiném oboru-schopnost organizace a plánování-schopnost rozhodovat-schopnost řešit problémy-schopnost samostatné práce-týmová práce-uvědomění si konceptu kvalityOborově specifické kompetence: -Orientace v základních marketingových strategiích-Scopnost navrhnout marketingový mix pro konkrétní tržní situaci-Schopnost provést marketingovou analýzu prostředí-Schopnost segmentovat trh-Student se orientuje v základní problematice marketingu-Znalost ekonomických aspektů managementu a podnikání

Získané způsobilosti

Všeobecné kompetence: -dovednosti spojené s využíváním a zpracováním informací-etické závazky-interpersonální dovednosti-kapacita k učení se-kapacita přizpůsobovat se novým situacím-schopnost analýzy a syntézy-schopnost aplikace znalosti v praxi-schopnost komunikovat s experty v jiném oboru-schopnost organizace a plánování-schopnost rozhodovat-schopnost řešit problémy-schopnost samostatné práce-týmová práce-uvědomění si konceptu kvalityOborově specifické kompetence: -Orientace v základních marketingových strategiích-Scopnost navrhnout marketingový mix pro konkrétní tržní situaci-Schopnost provést marketingovou analýzu prostředí-Schopnost segmentovat trh-Student se orientuje v základní problematice marketingu-Znalost ekonomických aspektů managementu a podnikání

Literatura

TypAutorNázevMísto vydáníNakladatelRokISBNZKOTLER, P. -- KELLER, K.Marketing managementPrahaGrada Publishing2007978-80-247-1359-5DDe Pelsmacker, P., Geuens, M., Van den Bergh, J., Marketingová komunikace, Praha: Grada Publishing, 2003.DForet, M., Procházka, P., Urbánek, T., Marketing, základy a principy, Computer Press Brno, 2003, učebnice.DMorrison, A., Marketing pohostinství a cestovního ruchu, Praha, 1995.DPayne, A., Marketing služeb, Grada Praha, 1996, učebnice.DVysekalová, J., Komárková, R., Psychologie reklamy, Praha: Grada Publishing, 2000.

Požadavky

Hodnocení je založeno na bodovém systému, který zohledňuje práci studenta během celého semestru, tj. konečné hodnocení zavisí na celkovém počtu bodů, které student získal za práci na cvičeních (aktivita, případové studie, semestrální práce s prezentací) a na zkouškovou písemku. Zkoušková písemka se skládá z testových i otevřených otázek a ověřuje znalosti získané během přednášek, cvičení a studia povinné literatury.

Garant

doc. Ing. Kateřina Ryglová, Ph.D.

Vyučující

Ing. Stanislav Mokrý, Ph.D.Ing. Astrida Peruthovádoc. Ing. Kateřina Ryglová, Ph.D.Ing. Eva Skálová, MSc