Předmět Audiovizuální komunikace (AVK)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu AVK - Audiovizuální komunikace, Provozně ekonomická fakulta, Mendelova univerzita v Brně (MENDELU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1.Vizuální komunikace (dotace 6/6) a.Základní pojmy, formy, druhy a typy komunikaceb.Verbální a nonverbální komunikacec.Metody audiovizuálního vyjadřování2.Historie vizuální komunikace (dotace 8/8) a.Historie a klasifikace písmových soustav, kompozice písmových celkůb.Dějiny typografie a základní typografická pravidlac.Estetické kategorie, vztahy písma a obrazu3.Směry vizuální komunikace 19. a 20. století (dotace 2/2) a.Přehled uměleckých směrů (Secese, Bauhaus, Art Deco atd.)b.Vznik, vývoj a funkce grafického designuc.Vizuální symboly a jednotný vizuální styl4.Interaktivní média (dotace 4/4) a.Společná kompozice obrazu a zvuku, úloha zvukových reprodukcíb.Počítačová simulace, animace a interakcec.Internetové umění (Net Art, ASCII Art atd.)5.Film a videoart (dotace 8/8) a.Historie filmové tvorby, rozbor filmového dílab.Výrazové prostředky filmového dílac.Základy střihové tvorby, postprodukce
Získané způsobilosti
Všeobecné kompetence: -dovednosti spojené s využíváním a zpracováním informací-kapacita k učení se-kapacita přizpůsobovat se novým situacím-kapacita vytvářet nové myšlenky (kreativita)-odhodlání k úspěchu-pochopení kultur a zvyků v jiných zemích-schopnost aplikace znalosti v praxi-schopnost komunikace slovem a písmem v rodném jazyce-schopnost kritiky a sebekritiky-schopnost řešit problémy-schopnost samostatné práce-týmová práce-uvědomění si konceptu kvality-základní profesní znalosti-základní všeobecné znalostiOborově specifické kompetence: -Praktické využití poznatků z filmové tvorby při realizaci produktů reklamního charakteru-Schopnost efektivně využívat audiovizuální prostředky v marketingové komunikaci-Student dokáže vytvořit přebaly výrobkové řady-Student je schopen zhotovit monogram-Student má přehled o základních uměleckých směrech-Student umí navrhnout plakát s grafickým prvkem-Student umí vytvořit krátký film-Student zná historii filmové tvorby
Literatura
TypAutorNázevMísto vydáníNakladatelRokISBNZAMBROSE, G. -- HARRIS, P.Layout : velký průvodce grafickou úpravouBrnoComputer Press2009978-80-251-2165-8ZBHASKARAN, L.Design publikací : vizuální komunikace tištěných médiíV PrazeSlovart2007978-80-7209-993-1ZIkony, symboly a piktogramy : vizuální komunikace ve všech jazycíchV PrazeSlovart200680-7209-824-1DELIŠKA, J.Vizuální komunikace - písmoBrnoAkademické nakladatelství CERM200580-7204-418-4DDANNHOFEROVÁ, J.Velká kniha barev - Kompletní průvodce pro grafiky, fotografy a designéryBrnoComputer Press2012978-80-251-3785-7DBERAN, V. a kol.Aktualizovaný typografický manuálPrahaKafka design2005DDABNER, D.Grafický design v praxi : [zásady, postupy, projekty][Praha]Slovart200480-7209-597-8
Požadavky
Závěrečná ústní zkouška a veřejná prezentace autorského projektu na zvolené téma, který je zároveň i měřítkem kvality výtvarné invence. Podkladem pro hodnocení zápočtem je odevzdání zadaných úkolů, práce na týmovém projektu a zápočtový e-learningový test v UIS.
Garant
Ing. Mgr. Jana Dannhoferová, Ph.D.
Vyučující
Ing. Mgr. Jana Dannhoferová, Ph.D.Mgr. Lukáš HorkýIng. Jaromír Landa, Ph.D.