Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Vývoj ekonomického myšlení v AJ (DETA)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu DETA - Vývoj ekonomického myšlení v AJ, Provozně ekonomická fakulta, Mendelova univerzita v Brně (MENDELU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1.Klasická polická ekonomie (dotace 2/2)2.Německá historická škola (dotace 2/0)3.Marxistická politická ekonomie (dotace 2/0)4.Marginalistická revoluce a vývoj neoklasické ekonomie (dotace 2/2)5.Rakouská a neorakouská ekonomie (dotace 4/2)6.Dílo J.M.Keynese a neokeynesovská makroekonomie (dotace 2/2)7.Postkeynesovská ekonomie (dotace 2/2)8.Neoricardovská ekonomie (dotace 2/0)9.Neoklasická renesance a vývoj neoklasických směrů po II. světové válce (dotace 4/4)10.Americký institucionalismus (dotace 2/0)11.Nová institucionální ekonomie (dotace 2/0)12.Francouzský strukturalismus (francouzská sociologická škola) (dotace 2/0)Výstupy předmětu:Všeobecné kompetence: -dovednosti spojené s využíváním a zpracováním informací-kapacita k učení se-schopnost analýzy a syntézy-schopnost komunikovat s experty v jiném oboru-schopnost řešit problémyOborově specifické kompetence: -Student je schopen provést komparaci přístupů ekonomických škol včetně kritického pohledu na jejich závěry-Student je schopen vysvětlit postoje ekonomických škol k ekonomickým jevům a popsat názory jejich hlavních představitelů-Student umí popsat vývoj ekonomického myšlení a klasifikovat jeho jednotlivé přístupy-Student zná ekonomické, společenská a historické podmínky vzniku jednotlivých škol-Student zná charakteristické rysy ekonomických škol 20. století a významných škol předchozího období

Získané způsobilosti

Všeobecné kompetence: -dovednosti spojené s využíváním a zpracováním informací-kapacita k učení se-schopnost analýzy a syntézy-schopnost komunikovat s experty v jiném oboru-schopnost řešit problémyOborově specifické kompetence: -Student je schopen provést komparaci přístupů ekonomických škol včetně kritického pohledu na jejich závěry-Student je schopen vysvětlit postoje ekonomických škol k ekonomickým jevům a popsat názory jejich hlavních představitelů-Student umí popsat vývoj ekonomického myšlení a klasifikovat jeho jednotlivé přístupy-Student zná ekonomické, společenská a historické podmínky vzniku jednotlivých škol-Student zná charakteristické rysy ekonomických škol 20. století a významných škol předchozího období

Literatura

TypAutorNázevMísto vydáníNakladatelRokISBNZRONCAGLIA, A.The wealth of ideas : a history of economic thoughtCambridge, UKCambridge University Press2006978-0-521-69187-1ZSCREPANTI, E. -- ZAMAGNI, S. -- FIELD, D.An outline of the history of economic thoughtOxfordOxford University Press20040-19-927914-4ZVAGGI, G. -- GROENEWEGEN, P D.A concise history of economic thought : from mercantilism to monetarismBasingstoke, Hampshire [u.a.]Palgrave Macmillan20061-4039-8739-4DBLAUG, M.Economic theory in retrospectCambridgeCambridge University Press20020-521-57153-7DCANTERBERY, R E.A brief history of economics : artful approaches to the dismal scienceSingaporeWorld Scientific2001981-02-3848-7DSCHUMPETER, J A. -- SCHUMPETER, E B. -- PERLMAN, M.History of economic analysisNew YorkOxford University Press1994978-0-19-510559-9

Požadavky

V průběhu semestru na cvičeních studenti vypracovávají dvě dílčí písemné práce, student pro získání zápočtu musí obdržet minimálně 25 bodů v součtu z 50 dostupných bodů a mít akceptovanou seminární práci v rozsahu3-5 stran. V případě neúspěchu může psát jednu soubornou opravnou práci, kde musí získat opět alespoň 25 bodů z 50 bodů. Předmět je ukončen zkouškou, která má písemnou a ústní část. Pro úspěšné absolvování písemné části musí student získat alespoň 25 bodů z 50 bodů.

Garant

prof. PhDr. Kamil Fuchs, CSc.

Vyučující

prof. PhDr. Kamil Fuchs, CSc.