Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Marketing and Trade (DMOA)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu DMOA - Marketing and Trade, Provozně ekonomická fakulta, Mendelova univerzita v Brně (MENDELU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1.Přístupy k marketingu, srovnání názorů na zaměření marketingu, marketingové strategie. Segmentace trhu a specifikace různých typů trhů. Definice produktu, životní cyklus produktu a klasifikace produktů. Cenové strategie, principy určení ceny. Distribuční kanýly zboží a jejich vliv na tržní cenu. Význam a pozice velkoobchodu, propagace produktu, stimulace prodeje, public relations. (dotace 0/0)2.Marketingový informační systém, kvantitativní metody využívané v marketingu. Proces marketingového výzkumu a význam jeho jednotlivých etap. Metody získávání primárních dat a jejich význam pro marketingová rozhodnutí. Využití statistických metod a pravděpodobnosti v přípravě a realizací průzkumů trhu. Podstata parametrických, neparametrických a robustních přístupů k datům. Zpracování a vyhodnocení jedno-, dvou- a více-dimenzionálních vzorků. (dotace 0/0)3.Vysvětlení mezinárodních marketingových strategií. Analýza tržních příležitostí v mezinárodním marketingu. Mezinárodní marketingový výzkum. Analýza trhu konečných spotřebitelů, průmyslový trh a trh mezinárodních institutcí. Sledování, segmentace a seskupování trhů. Mezinárodní komunikační mix, controlling v mezinárodním marketingu. (dotace 0/0)4.Obchodní aktivity výrobních firem, hlavní rysy kooperace při nákupu a prodeji produktů. Strategie zajišťování zdrojů, výběr dodavatelů, principy tržní strategie. Definice obchodu, směry podnikatelských aktivit v obchodních firmách. Faktory ovlivňující rozvoj jednotlivých typů obchodních jednotek, umístění provozoven na základě Reylova zákona. Ekonomické dopady slev na výsledek obchodu, alternativní modely dalších slev. Význam spádových oblastí, výpočet velikosti oblasti. Finanční analýzy výsledků v obchodní firmě. Akviziční aktivity obchodních firem. Hygienické požadavky na maloobchodní jednotky. Záruky a vady, návratnost prodeje (reklamace apod.). (dotace 0/0)

Literatura

TypAutorNázevMísto vydáníNakladatelRokISBNZBÁRTOVÁ, H. -- BÁRTA, V. -- KOUDELKA, J.Spotřebitel : (chování spotřebitele a jeho výzkum)PrahaOeconomica2007978-80-245-1275-4ZCRAVENS, D W.Strategic MarketingBostonMcGraw-Hill19970-256-21438-7ZGRIMWADE, N.International trade : new patterns of trade, production and investmentLondonRoutledge20010-415-15627-0ZKOTLER, P.Marketing ManagementUpper Saddle RiverPrentice Hall20030-13-049715-0ZLOŠŤÁKOVÁ, H.B-to-B marketing : strategická marketingová analýza pro vytváření tržních příležitostíPrahaProfessional Publishing200580-86419-94-0ZMOOIJ, M K D.Consumer behavior and culture : consequences for global marketing and advertisingThousand Oaks, CaliforniaSage Publications20040-7619-2668-2ZONKVISIT, S. -- SHAW, J J.International marketing : strategy and theoryAbingdon, OxonRoutledge2008978-0-415-77261-7ZZHANG, W.International trade theory : capital, knowledge, economic structure, money, and prices over timeBerlinSpringer2008978-3-540-78264-3ZZIKMUND, W G.Exploring Marketing ResearchFort WorthThe Dryden Press20000-03-026218-6

Požadavky

Ústní zkouška v rámci komisionální zkoušky I

Garant

doc. Ing. Lea Kubíčková, Ph.D.

Vyučující

doc. Ing. Lea Kubíčková, Ph.D.