Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Strategic management (DSMA)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu DSMA - Strategic management, Provozně ekonomická fakulta, Mendelova univerzita v Brně (MENDELU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1.Teorie strategického managementu. (dotace 2/0) a.Pojem "strategie", vývoj strategického managementu.b.Koncepty procesu strategického managementu; vlivy prostředí.c.Proces formulace strategií, formulace poslání.2.Zpracování a interpretace výsledků analýzy prostředí. (dotace 2/0) a.Prohloubení znalosti technik zpracování výsledků analýzy prostředí na základě dosavadních znalostí - hodnocení pomocí nástrojů jako např. Matice hodnocení faktorů vnějšího/vnitřního prostředí, Matice konkurenčního profilu apod.3.Strategie. (dotace 2/0) a.Přístupy ke klasifikaci.b.Generické typy strategií a kontext jejich aplikovatelnosti.c.Úloha tvořivosti, strategie modrého oceánu.4.Formulace a výběr strategií. (dotace 2/0) a.Metody a pomocné nástroje pro formulaci strategií - nástroje portfolio analýzy, matice SPACE a SWOT.b.Metody výběru strategií - slovní hodnocení, pomocné otázky, Matice kvantitativního strategického plánování; otázky aplikovatelnosti těchto metod.5.Implementace strategií. (dotace 2/0) a.Aspekty využití metody Balanced scorecard.b.Řízení strategické změny.6.Globální strategický management. (dotace 2/0) a.Globalizace trhu a její vliv na strategie organizací.b.Mezinárodní konkurence a její formy.c.Strategické aliance.

Literatura

TypAutorNázevMísto vydáníNakladatelRokISBNZDAVID, F R.Strategic management : concepts & casesUpper Saddle River, New JerseyPrentice Hall20010-13-026995-6ZJOHNSON, G. -- SCHOLES, K.Exploring Corporate Strategy : text and casesHarlowPrentice Hall20020-273-65112-9ZKAPLAN, R S. -- NORTON, D P.Strategy maps : converting intangible assets into tangible outcomesBostonHarvard Business School Press20041-59139-134-2ZKIM, W C. -- MAUBORGNE, R.Strategie modrého oceánu : umění vytvořit si svrchovaný tržní prostor a vyřadit tak konkurenty ze hryPrahaManagement Press200580-7261-128-3ZKOTLER, P.Marketing ManagementUpper Saddle RiverPrentice Hall20030-13-049715-0ZPORTER, M E.Competitive advantage : creating and sustaining superior perforNew YorkFree Press20040-7432-6087-2ZPORTER, M E.Competitive strategy : techniques for analyzing industries and competitors : with a new introductionNew YorkFree Press19980-684-00577-8ZMINTZBERG, H. a kol.The strategy process : concepts, contexts, casesUpper Saddle RiverPearson Education20030-13-122790-4DCOLLINS, J.Good to great: why some companies make the leap ... and others don'tNew YorkHarperBusiness20010-06-662099-6DCOLLINS, J C.Jak z dobré firmy udělat skvělouPrahaGrada2008978-80-247-2545-1DHILL, C W L.International business : competing in the global marketplaceNew York, NYMcGraw-Hill Irwin2013978-007714065-6DKOTTER, J P. -- HESKETT, J L.Corporate culture and performance.New YorkFree Press2011978-1-451-65532-2DJournals: Academy of Management Journal, Academy of Management Perspectives, Harvard Business Review

Požadavky

Ústní zkouška v anglickém jazyce jako součást Komisionální zkoušky II.

Garant

doc. Ing. Pavel Žufan, Ph.D.

Vyučující

prof. Ing. Zdeněk Pošvář, CSc.doc. Ing. Pavel Žufan, Ph.D.