Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Obchodní operace I (OOB)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu OOB - Obchodní operace I, Provozně ekonomická fakulta, Mendelova univerzita v Brně (MENDELU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1.VÝZNAM A FUNKCE OBCHODU (dotace 2/1) a.DEFINICE, EFEKTIVNOST, TERMINOLOGIE OBCHODUb.TŘÍDĚNÍ A FUNKCE OBCHODU2.OBCHODNÍ KATEGORIE (dotace 4/0) a.PROSTŘEDNÍCI OBCHODNÍ ČINNOSTIb.ZPROSTŘEDKOVATELÉ OBCHODNÍ ČINNOSTI3.RIZIKA V OBCHODNÍ ČINNOSTI (dotace 4/3) a.KLASIFIKACE RIZIKb.ZAJIŠTĚNÍ SPLNĚNÍ OBCHODNÍHO ZÁVAZKU4.VÝZNAM CENY V OBCHODNÍ ČINNOSTI (dotace 4/4) a.CÍLE CENOVÉ TVORBY, SLEVY POSKYTOVANÉ VÝROBCIb.TVORBA MALOOBCHODNÍCH CEN A CEN SLUŽEB5.DOMINANCE A DIVERZIFIKACE OBCHODNÍCH FIREM (dotace 4/1) a.VYSOCE INTEGROVANÉ OBCHODNÍ FIRMYb.OBCHODNÍ KOOPERACE6.RETAILING (dotace 4/2) a.Význam a funkce retailingub.Faktory rozvoje retailinguc.Vývojové trendy retailingu a chování retailingových firem7.PLATEBNÍ STYK (dotace 2/1) a.ČLENĚNÍ PLATEB (HLEDISKA) A PŘEVODY PENĚŽNÍCH PROSTŘEDKŮ8.DISTRIBUCE (dotace 4/2) a.Význam a funkce distribuceb.Alternativy a rozhodování o struktuře distribučních cestc.Výběr způsobu distribuce podle nákladové metody

Získané způsobilosti

Všeobecné kompetence: -dovednosti spojené s využíváním a zpracováním informací-schopnost aplikace znalosti v praxi-schopnost samostatné práce-základní profesní znalosti-základní výpočetní dovednostiOborově specifické kompetence: -Student umí aplikovat metody cenové tvorby v maloobchodě-Student umí popsat metodiku výběru způsobu distribuce-Student umí popsat rizika obchodní činnosti-Student umí zvolit způsob distribuce dle nákladové metody

Literatura

TypAutorNázevMísto vydáníNakladatelRokISBNZBÁRTA, V. -- PÁTÍK, L. -- POSTLER, M.Retail marketingPrahaManagement Press2009978-80-7261-207-9ZCIMLER, P. -- ZADRAŽILOVÁ, D. a kol.Retail managementPrahaManagement Press2007978-80-7261-167-6ZPRAŽSKÁ, L. -- JINDRA, J.Obchodní podnikání: retail managementPrahaManagement Press200280-7261-059-7DBRITTAIN, P. -- COX, R.Retailing : an introductionHarlow, EnglandFT Prentice Hall20040-273-67819-1DFERNIE, J. -- MOORE, C. -- FERNIE, S.Principles of retailingOxford, UKButterworth-Heinemann20030-7506-4703-5DGILBERT, D.Retail marketing managementHarlowFinancial Times/ Prentice Hall20030-273-65511-6DBERMAN, B. -- EVANS, J R.Retail management : a strategic approachBoston [u.a.]Pearson Prentice Hall2009978-0-13-246550-2

Požadavky

Student získává zápočet ze cvičení na základě zpracování seminární práce (max. 20 bodů, min. 12 bodů) a dvou průběžných testů (každý test max. 10 bodů, min. 6 bodů). Seminární práci zpracovávají studenti ve skupinách po třech. Pro udělení zápočtu je nutno dosáhnout celkově min. 25 bodů. Zkouška je hodnocena max. 60 body a je rozdělena na část praktickou (příklady, max. 20 bodů, min. 12 bodů) a teoretickou (otázky, max. 40 bodů, min. 25 bodů). Student musí získat min. 37 bodů z písemné zkoušky. Celkové hodnocení student získá součtem bodů ze cvičení a z písemné zkoušky.

Garant

doc. Ing. Lea Kubíčková, Ph.D.

Vyučující

doc. Ing. Lea Kubíčková, Ph.D.