Předmět Počítačová grafika II (PG2)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu PG2 - Počítačová grafika II, Provozně ekonomická fakulta, Mendelova univerzita v Brně (MENDELU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1.Úvod do počítačové grafiky a OpenGL (dotace 6/6) a.vykreslovací řetězec, základy moderního grafického hardwarub.struktura OpenGL aplikací, změny v nových verzích OpenGL, srovnání s jinými APIc.vykreslování základních grafických primitivd.pole vrcholů, pole vrcholů v objektech bufferů (Vertex Buffer Objects)2.Transformace (dotace 4/4) a.teoretické základy geometrických transformacíb.ortografická a perspektivní projekcec.skládání transformací - práce se zásobníkem matic3.Osvětlování a textury (dotace 6/6) a.ambientní, difůzní, zrcadlové a vyzářené světlo, vytváření zdrojů světlab.definice materiálových vlastností povrchůc.typy textur, multitexturování4.Moderní aplikace počítačové grafiky (dotace 4/2) a.mobilní zařízení a OpenGL ESb.základy GL Shader Language a základní shaderyc.CUDA a další technologie využívající programovatelné grafické karty5.Tvorba pokročilých grafických aplikací (dotace 2/4) a.grafické knihovnyb.načítání 3D modelů z běžných souborových formátůc.tvorba aplikací založená na existující knihovně6.Zpracování obrazu (dotace 6/6) a.knihovna OpenCVb.načtení dat ze vstupních zařízení a souborůc.zpracování a transformace obrazu (barevné konverze, prahování, vyhlazování, atp.)d.detekce objektů v obraze (Match Template, SURF, atp.)
Získané způsobilosti
Všeobecné kompetence: -kapacita vytvářet nové myšlenky (kreativita)-schopnost aplikace znalosti v praxi-základní profesní znalosti-základní výpočetní dovednostiOborově specifické kompetence: -Student je schopen aplikace teoretických poznatků počítačové grafiky pro tvorbu grafických a multimediálních aplikací-Student je schopen vytvořit grafickou aplikaci s využitím OpenGL-Student umí popsat a vysvětlit konstrukci moderní grafické karty.-Student umí popsat běžné metody vytváření komplexních grafických aplikací
Literatura
TypAutorNázevMísto vydáníNakladatelRokISBNZSHREINER, D. a kol.OpenGL : průvodce programátoraBrnoComputer Press200680-251-1275-6ZLAGANIERE, R.OpenCV 2: Computer Vision Application Programming CookbookBirmingham, U.K.Packt Publishing20111-84-951324-4DSHREINER, D.OpenGL programming guide : the official guide to learning OpenGL, versions 3.0 and 3.1Upper Saddle River, NJAddison-Wesley2010978-0-321-55262-4DHAWKINS, K. -- BENSTEAD, L. -- ASTLE, D.Beginning OpenGL: Game Programming Second EditionUSACourse Technology PTR20091-59863-528-XDBRADSKI, G. -- KAEHLER, A.Learning OpenCV: Computer Vision with the OpenCV LibraryUSAO'Reilly Media20080-596-51613-4DBRADSKI, G. -- KAEHLER, A.OpenCV on-line reference manualonline
Požadavky
Student je zkoušen z teoretických znalosti i z jejich implementace v OpenGL. V průběhu semestru může za různé aktivity získat celkem až 100 bodů. Přibližně 20 bodů získá za půlsemestrální zkoušku, 40 bodů za semestrální zkoušku (ověřování zejména teorie) a 40 bodů za projekty (praktická část). Pro absolování předmětu je nezbytné získat minimálně 50 bodů. Jak z teoretické, tak praktické části musí student získat minimálně 20 bodů.
Garant
Ing. David Procházka, Ph.D.
Vyučující
Ing. David Procházka, Ph.D.