Předmět Počítačová grafika I (PGR)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu PGR - Počítačová grafika I, Provozně ekonomická fakulta, Mendelova univerzita v Brně (MENDELU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1.Úvod do současné počítačové grafiky (dotace 2/0) a.Základní principy zobrazování grafické informaceb.Technické prostředky počítačové grafiky2.Zpracování rastrového obrazu (dotace 6/8) a.Vlastnosti lidského systému viděníb.Barva a barevné modely, omezení barevného prostoruc.Úvod do webového designud.Úpravy rastrového obrazue.Grafické formáty a komprese obrazu3.Rovinná grafika (dotace 8/8) a.Kresba grafických primitivb.Křivky a plochyc.Splajny a NURBSd.Metody vyplňování souvislých oblastíe.Ořezávání v roviněf.Transformace ve 2D4.Prostorová grafika (dotace 10/12) a.Reprezentace 3D objektů, modelování tělesb.Transformace ve 3Dc.Řešení viditelnosti objektu ve scéněd.Osvětlovací modely a stínování ploche.Realistické zobrazení objektů5.Úvod do fraktální geometrie (dotace 2/0) a.Teorie chaosu a vznik fraktální geometrieb.Fraktál a fraktální dimenzec.Základní třídy fraktálních obrazců
Získané způsobilosti
Všeobecné kompetence: -dovednosti spojené s využíváním a zpracováním informací-kapacita k učení se-kapacita přizpůsobovat se novým situacím-kapacita vytvářet nové myšlenky (kreativita)-odhodlání k úspěchu-schopnost aplikace znalosti v praxi-schopnost řešit problémy-schopnost samostatné práce-uvědomění si konceptu kvality-základní profesní znalosti-základní všeobecné znalostiOborově specifické kompetence: -Schopnost vizualizovat a simulovat reálné problémy pomocí prostředků počítačové grafiky -Student je schopen vytvořit vektorový obraz-Student je schopen zpracovat digitální obraz-Student umí vytvořit fraktální obrazec-Student umí zhotovit 3D model reálného objektu-Student zná základní algoritmy počítačové grafiky
Literatura
TypAutorNázevMísto vydáníNakladatelRokISBNZŽÁRA, J. a kol.Moderní počítačová grafikaBrnoComputer Press200480-251-0454-0ZMARTIŠEK, D.Matematické principy grafických systémůBrnoLittera200280-85763-19-2DDANNHOFEROVÁ, J.Velká kniha barev - Kompletní průvodce pro grafiky, fotografy a designéryBrnoComputer Press2012978-80-251-3785-7DFRASER, B. -- MURPHY, C. -- BUNTING, F.Správa barev : průvodce profesionála v grafice a pre-pressuBrnoComputer Press200380-7226-943-7DZELINKA, I. -- VČELAŘ, F. -- ČANDÍK, M.Fraktální geometrie : principy a aplikacePrahaBEN - technická literatura200680-7300-191-8DMateriály k přednáškám "Základy počítačové grafiky"
Požadavky
Závěrečná písemná zkouška. Podmínkou pro získání zápočtu je zpracování tří autorských projektů z vektorové grafiky, rastrové grafiky a 3D modelování a účast na cvičeních.
Garant
Ing. Mgr. Jana Dannhoferová, Ph.D.
Vyučující
Ing. Mgr. Jana Dannhoferová, Ph.D.Ing. Naděžda Chalupová, Ph.D.Ing. Jaromír Landa, Ph.D.