Předmět Strategický management v AJ (STMA)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu STMA - Strategický management v AJ, Provozně ekonomická fakulta, Mendelova univerzita v Brně (MENDELU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1.Teorie strategického managementu - základní pojmy, vývoj, charakter, proces (dotace 4/2)2.Poslání a dlouhodobé cíle firmy (dotace 2/2)3.Analýza vnějšího a vnitřního prostředí firmy (dotace 4/2) a.Strukturalizace vnějšího prostředí, metody a techniky analýzyb.Strukturalizace vnitřního prostředí, metody a techniky analýzy4.Volba podnikových strategií (dotace 4/2) a.Obecné typy podnikových strategiíb.Návrh alternativ podnikových strategií, kvantitativní metodyc.Hodnocení a výběr podnikových strategií5.Implementace a kontrola podnikových strategií (dotace 2/2)6.Řízení změn (dotace 2/0)7.Analýza odvětví a konkurence - úvodní pojmy (dotace 2/2)8.Analýza konkurenčního prostředí (dotace 4/2) a.Porterův modelb.Vliv vlády na konkurenční prostředí v odvětví9.Konkurenční strategie (dotace 2/0) a.Typy strategií proti konkurentůmb.Strategie zaměřené na rozšířenou konkurenci10.Odvětví a konkurenční strategie (dotace 2/0) a.Obecné typy odvětví, vývoj odvětvíb.Konkurenční strategie v jednotlivých typech odvětví
Získané způsobilosti
Všeobecné kompetence: -interpersonální dovednosti-kapacita přizpůsobovat se novým situacím-kapacita vytvářet nové myšlenky (kreativita)-podnikatelský duch-schopnost komunikovat s experty v jiném oboru-schopnost práce v mezinárodním kontextu-schopnost rozhodovat-schopnost řešit problémy-schopnost vedeníOborově specifické kompetence: -Student dokáže doporučit vhodnou konkurenční strategii-Student dokáže formulovat poslání organizace-Student zná hlavní etapy procesu strategického managementu-Student zná hlavní typy konkurenčních strategií
Literatura
TypAutorNázevMísto vydáníNakladatelRokISBNZJOHNSON, G. -- SCHOLES, K.Exploring Corporate Strategy : text and casesHarlowPrentice Hall20020-273-65117-XZPORTER, M E.Competitive strategy: techniques for analyzingindustries and competitorsNew YorkFree Press199807432-6088-0ZKOTLER, P.Marketing ManagementUpper Saddle RiverPrentice Hall20030-13-049715-0DPORTER, M E.Competitive advantage : creating and sustaining superior perforNew YorkFree Press20040-7432-6087-2DKAPLAN, R S. -- NORTON, D P.Strategy maps : converting intangible assets into tangible outcomesBostonHarvard Business School Press20041-59139-134-2DKAPLAN, R S. -- NORTON, D P.The strategy-focused organization : how balanced scorecard companies thrive in the new business environmentBostonHarvard Business School Press20011-57851-250-6
Požadavky
Písemná zkouška se skládá formou řešení případové studie s využitím přednášëné teorie - max. 60 bodů.Student je klasifikován na základě dosažených bodů následovně:89 až 100 bodů - "A" (výborně)77 až 88 bodů - "B" (velmi dobře plus)65 až 76 bodů - "C" (velmi dobře)53 až 64 bodů - "D" (dobře plus)40 až 52 bodů - "E" (dobře)Méně než 40bodů - "F" (nevyhověl).
Garant
doc. Ing. Pavel Žufan, Ph.D.
Vyučující
Ing. Hana Stojanová, Ph.D.doc. Ing. Pavel Žufan, Ph.D.