Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Základy objektového návrhu (ZOO)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu ZOO - Základy objektového návrhu, Provozně ekonomická fakulta, Mendelova univerzita v Brně (MENDELU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1.Základy objektově orientovaného návrhu (dotace 6/3) a.Problémy návrhu aplikacíb.Třída, objekt, instance třídyc.Metoda, atributd.Jmenné prostory, vlastnosti třídy a vlastnosti instance2.Návrh tříd (dotace 6/3) a.Skrývání implementace, modifikátory viditelnostib.Kontruktor, destruktor3.Vztahy mezi třídami (dotace 8/4) a.Asociace a agregaceb.Dědičnostc.Polymorfismus, virtuální metody4.Chyby v objektovém návrhu (dotace 4/2) a.Upřesňování vazebb.Časté chyby objektového návrhu5.Pokročilé techniky OOP (dotace 4/2) a.Návrhové vzoryb.Programovací techniky vycházející z OOP

Získané způsobilosti

Všeobecné kompetence: -dovednosti spojené s využíváním a zpracováním informací-kapacita vytvářet nové myšlenky (kreativita)-schopnost řešit problémy-základní profesní znalosti-základní výpočetní dovednostiOborově specifické kompetence: -Student dokáže implementovat základní objektovou aplikaci ve zvoleném objektové jazyce-Student dokáže navrhnout strukturu objektové aplikace-Student umí popsat základní koncepty objektového návrhu (objekt, třída, rozhraní, zapouzdření atp.)-Student umí popsat základní typy vazeb mezi objekty

Literatura

TypAutorNázevMísto vydáníNakladatelRokISBNZPROCHÁZKA, D.Základy programování objektových aplikací v C++onlineZPROCHÁZKA, D.Přednášky z předmětu Základy objektového návrhuonlineZKEOGH, J E. -- GIANNINI, M.OOP bez předchozích znalostí : průvodce pro samoukyBrnoComputer Press200680-251-0973-9DPROCHÁZKA, D.Přednášky k předmětu Programovací jazyk C++onlineDPALETA, P.Co programátory ve škole neučí: aneb Softwarové inženýrství v reálné praxiBrnoComputer Press200380-251-0073-1DARLOW, J. -- NEUSTADT, I.UML a unifikovaný proces vývoje aplikací : průvodce analýzou a návrhem objektově orientovaného softwaruBrnoComputer Press200380-7226-947-XDECKEL, B.Thinking in C++online

Požadavky

Půlsemestrální písemná práci píše student na počítači. Obvykle se skládá ze dvou příkladů, kde student obdrží slovní zadání a jeho úkolem je sestavit UML diagram problému a napsat příslušný kód v objektovém jazyce. V jazyce UML musí student zvládat základní návrh (identifikace atributů a tříd, návrh vazeb včetně násobností a popisů). Ve zvoleném objektovém jazyce musí být student schopen toto schéma zapsat a použít (vytvořit třídu, instanci, metodu, konstruktor, nastavit viditelnosti).Semestrální písemná práce se obvykle skládá ze 2-3 příkladů. Koncept je stejný jako u půlsemestrální práce. Jen je problematika rozšířena. Student musí umět namodelovat a zapsat v OO jazyce: třídu, instanci třídy, atribut (nadeklarovat, zavolat z metody), použít modifikátory viditelnosti, vytvořit parametrický a bezparametrický konstruktor, destruktor, zapsat dědičnost, agregaci, asociaci, kompozici, vlastnění jedné třídy druhou a polymorfismus.Pro úspěšné ukončení předmětu je vhodné složit půsemestrální zkoušku, odevzdat projekty, napsat průběžné testy v UIS a složit závěrečnou zkoušku. Za tyto aktivity mohou studenti v průběhu semestru získat cca 100 bodů. Pro získání známky E je nutno získat minimálně 50 bodů. S každými dalšími deseti body se známka o půl stupně zlepšuje.

Garant

Ing. David Procházka, Ph.D.

Vyučující

Ing. Jan Kolomazník, Ph.D.Ing. Vít Ondroušek, Ph.D.Ing. František OstřížekIng. David Procházka, Ph.D.Ing. Marcel VytečkaIng. Karel Zídek