Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět K-Botanika (KBOT)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KBOT - K-Botanika, Zahradnická fakulta, Mendelova univerzita v Brně (MENDELU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1.Botanické vědy v minulosti a v současnosti. (dotace 2/0) a.Botanika v období helénském, římském, v předlinnéovském období novověkub.C.von Linné a jeho současníci.c.Období polinnéovské. A.P. de Candolle a jeho současníci. A. Engler a jeho současníci.d.R.F.Thorne, A.Cronquist, A.L.Tachtadžjan. R.M.Chase, K.Bremer, P.Soltis a současná systematická botanika.2.Mechorosty a plavuňorosty. (dotace 3/0) a.První suchozemské rostliny: cooksonioidy, hlevíky, rhynie. Původ, morfologie, nejvýznamnější vyhynulé a přežívající taxony.b.Mechorosty: morfologie, fylogeneze, nejvýznamnější taxony.c.Plavuňorosty: morfologie, fylogeneze, nejvýznamnější vyhynulé a přežívající taxony.3.Kapraďorosty. (dotace 3/2) a.Prutovky a hadivky: morfologie, fylogeneze, nejvýznamnější vyhynulé a přežívající taxony.b.Kapraďorosty (přesličky a kapradiny): morfologie, fylogeneze, nejvýznamnější taxony.4.Semenné rostliny. (dotace 6/5) a.Kapraďosemenné rostliny a cykasy: vznik semen, morfologie, fylogeneze, nejvýznamnější vyhynulé a přežívající taxony.b.Jinany a jehličnany: morfologie, fylogeneze, nejvýznamnější vyhynulé a přežívající taxony.c.Krytosemenné rostliny: morfologie, vznik plodů, fylogeneze, nejvýznamnější vyhynulé a přežívající taxony.5.Taxon Web -- seznámení studentů s využitím webového portálu ve výuce, při studiu sortimentů rostlin. Toto téma bylo do výuky zařazeno v rámci realizace OPVK projektu: Nonverbální a jiné inovativní formy podpory ve výuce na Zahradnické fakultě v Lednici, reg. číslo: CZ.1.07/2.2.00/15.0084. (dotace 0/0)Výstupy předmětu:Všeobecné kompetence: -kapacita k učení se-schopnost analýzy a syntézy-schopnost aplikace znalosti v praxi-schopnost řešit problémy-uvědomění si konceptu kvality-základní všeobecné znalostiOborově specifické kompetence: -Schopnost aplikace znalostí v praxi-Schopnost uplatnit anatomii a morfologii rostlin v dalším studiu a praxi-Zkušenosti s metodami zabývající se studiem rostlinných struktur-Znalost struktury rostlin od buňky, přes pletiva po orgány-Znalost zákonitostí generativního a vegetativního množení rostlin

Získané způsobilosti

Všeobecné kompetence: -kapacita k učení se-schopnost analýzy a syntézy-schopnost aplikace znalosti v praxi-schopnost řešit problémy-uvědomění si konceptu kvality-základní všeobecné znalostiOborově specifické kompetence: -Schopnost aplikace znalostí v praxi-Schopnost uplatnit anatomii a morfologii rostlin v dalším studiu a praxi-Zkušenosti s metodami zabývající se studiem rostlinných struktur-Znalost struktury rostlin od buňky, přes pletiva po orgány-Znalost zákonitostí generativního a vegetativního množení rostlin

Literatura

TypAutorNázevMísto vydáníNakladatelRokISBNDČERNOHORSKÝ R.: Základy rostlinné morfologie. Nakladatelství ČSAV, Praha 1953 (172+XVI s.) DHENDRYCH R.: Systém a evoluce vyšších rostlin. Státní pedagogické nakladatelství, Praha 1977 (499 s.)DMANN, Otto. Über Lilien, ihre Cultur und Verwendung: nebst Beschreibung der Haupt-Handels-Sorten : [Investice do rozvoje vzdělávání, reg.č.: CZ1.07/2.2.00/15.0084]. Leipzig: Im Selbstverlag des Verfassers, 1890?, 26 s.DMENDELOVA UNIVERZITA V BRNĚ. ZAHRADNICKÁ FAKULTA. Taxon Web: Nonverbální a jiné inovativní formy podpory ve výuce na Zahradnické fakultě v Lednici, reg. č.: CZ.1.07/2.2.00/15.0084 [online]. Lednice: Mendelova univerzita v Brně, Zahradnická fakulta, 2013. Dostupné z: http://www.taxonweb.czDNĚMEJC F.: Paleobotanika. 2, 3, 4. Academia, Praha 1962 (480 s.), 1968 (480 s.), 1975 (568 s.)DPROCHÁZKA S., KÜHN F.: Zemědělská botanika: návody do cvičení. VŠZ, Brno 1987DSmutná K. Alergenní rostliny. Mendelova univerzita: Brno 2013. Poster digitální. Financováno z: Projekt OP VK Nonverbální a jiné inovativní formy podpory ve výuce na Zahradnické fakultě v Lednici, reg. číslo: CZ.1.07/2.2.00/15.0084.DSmutná K. Jedovaté rostliny. Mendelova univerzita: Brno 2013. Poster digitální. Financováno z: Projekt OP VK Nonverbální a jiné inovativní formy podpory ve výuce na Zahradnické fakultě v Lednici, reg. číslo: CZ.1.07/2.2.00/15.0084.DSmutná K. Medonosné rostliny. Mendelova univerzita: Brno 2013. Poster digitální. Financováno z: Projekt OP VK Nonverbální a jiné inovativní formy podpory ve výuce na Zahradnické fakultě v Lednici, reg. číslo: CZ.1.07/2.2.00/15.0084.DSmutná K. Opylovatelé v zahradě. Mendelova univerzita: Brno 2013. Poster digitální. Financováno z: Projekt OP VK Nonverbální a jiné inovativní formy podpory ve výuce na Zahradnické fakultě v Lednici, reg. číslo: CZ.1.07/2.2.00/15.0084.DSmutná K. Popínavé rostliny - letničky. Mendelova univerzita: Brno 2013. Poster digitální. Financováno z: Projekt OP VK Nonverbální a jiné inovativní formy podpory ve výuce na Zahradnické fakultě v Lednici, reg. číslo: CZ.1.07/2.2.00/15.0084.DSmutná K. Symbolické rostliny. Mendelova univerzita: Brno 2013. Poster digitální. Financováno z: Projekt OP VK Nonverbální a jiné inovativní formy podpory ve výuce na Zahradnické fakultě v Lednici, reg. číslo: CZ.1.07/2.2.00/15.0084.DŠEBÁNEK J. a kol.: Fyziologie rostlin. SZN, Praha 1983 (558 s.)DTAYLOR T.N., TAYLOR E.L.: The biology and evolution of fossil plants. Prentice Hall Em-glewood Cliffs, New Jersey 1993 (982 s.)DUHER J.: Biologie rostlin: systém a evoluce vyšších rostlin. MZLU, Brno 2001 (110 s.)

Požadavky

Zápočet bude udělen na podkladě hodnocení závěrečných seminárních prací. Zkouška sestává z úvodního písemného testu (30 minut, 24 ze 40 dosažitelných bodů (60%), a následných pohovorů (20 minut, orientace v odděleních a pododděleních vyšších rostlin, v nejvýznamnějších třídách a nižších taxonech do úrovně nejvýznamnějších čeledí a jejich zahradnicky využívaných rodů)

Garant

doc. Dr. Ing. Jiří Uher

Vyučující

Ing. Oldřiška Sotolářovádoc. Dr. Ing. Jiří Uher