Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Použití rostlin II (PR2)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu PR2 - Použití rostlin II, Zahradnická fakulta, Mendelova univerzita v Brně (MENDELU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1.Přehled jednotlivých typů vegetačních prvků v ZaKA (2. část) -- možnosti a omezení při jejich použití, výběr vhodných taxonů, specifika navrhování, zakládání a pěstování (dotace 10/10) a.stromy v městských ulicích a ve zpevněných plocháchb.růžec.květinové záhony z trvalekd.okrasné trávy a trávovité rostliny2.Vegetační prvky v zahradní a krajinářské tvorbě - možnosti a omezení při jejich použití, výběr vhodných taxonů (3. část) (dotace 6/6) a.vegetační prvky na střecháchb.vegetační prvky v protihlukových stěnáchc.rostliny v alpínech a suchých zídkách3.Vegetační prvky v zahradní a krajinářské tvorbě - možnosti a omezení při jejich použití, výběr vhodných taxonů (4. část) (dotace 8/8) a.vegetační prvky s vodními a bahenními rostlinami;toto téma bylo inovováno v rámci realizace projektu č. CZ.1.07/2.2.00/15.0122b.bylinné podrosty a lemy dřevinných prvkůc.přírodě podobné vegetační prvky4.Pěstování a obnova vzrostlých dřevinných prvků v ZaKA (dotace 4/4)5.Taxon Web -- seznámení studentů s využitím webového portálu ve výuce, při studiu sortimentů rostlin. Toto téma bylo do výuky zařazeno v rámci realizace OPVK projektu: Nonverbální a jiné inovativní formy podpory ve výuce na Zahradnické fakultě v Lednici, reg. číslo: CZ.1.07/2.2.00/15.0084. (dotace 0/0)Výstupy předmětu:Všeobecné kompetence: -dovednosti spojené s využíváním a zpracováním informací-etické závazky-interpersonální dovednosti-kapacita k učení se-kapacita přizpůsobovat se novým situacím-kapacita vytvářet nové myšlenky (kreativita)-odhodlání k úspěchu-schopnost analýzy a syntézy-schopnost aplikace znalosti v praxi-schopnost komunikace slovem a písmem v rodném jazyce-schopnost komunikovat s experty v jiném oboru-schopnost kritiky a sebekritiky-schopnost organizace a plánování-schopnost rozhodovat-schopnost řešit problémy-schopnost samostatné práce-tvorba projektů a jejich management-týmová práce-uvědomění si konceptu kvality-základní profesní znalostiOborově specifické kompetence: -Koordinace požadavků a možností projektového záměru-Navrhování rostlinných prvků-Využití proměnlivosti rostlin v čase a prostoru-Znalost zakládání a pěstování rostlinných prvků

Získané způsobilosti

Všeobecné kompetence: -dovednosti spojené s využíváním a zpracováním informací-etické závazky-interpersonální dovednosti-kapacita k učení se-kapacita přizpůsobovat se novým situacím-kapacita vytvářet nové myšlenky (kreativita)-odhodlání k úspěchu-schopnost analýzy a syntézy-schopnost aplikace znalosti v praxi-schopnost komunikace slovem a písmem v rodném jazyce-schopnost komunikovat s experty v jiném oboru-schopnost kritiky a sebekritiky-schopnost organizace a plánování-schopnost rozhodovat-schopnost řešit problémy-schopnost samostatné práce-tvorba projektů a jejich management-týmová práce-uvědomění si konceptu kvality-základní profesní znalostiOborově specifické kompetence: -Koordinace požadavků a možností projektového záměru-Navrhování rostlinných prvků-Využití proměnlivosti rostlin v čase a prostoru-Znalost zakládání a pěstování rostlinných prvků

Literatura

TypAutorNázevMísto vydáníNakladatelRokISBNZPEJCHAL, M. -- KUŤKOVÁ, T.Studijní materiály pro předmět "použití rostlin"onlineZDny zahradní a krajinářské tvorby: rostliny-diagnostický znak oboru?!PrahaSpolečnost pro zahradní a krajinářskou tvorbu2009DBOEDEKER, N. -- KIERMEIER, P.Plantus: Personal Edition FreilandpflanzenStuttgartVerlag Eugen Ulmer19973-8001-5289-4DBORCHARDT, W.Pflanzenverwendung im Garten- und Landschaftsbau : [Investice do rozvoje vzdělávání, reg.č.: CZ1.07/2.2.00/15.0084]StuttgartEugen Ulmer Verlag19993-8001-1171-3DCARPENTER, P L. -- WALKER, T D. -- DETURK, P E. a kol.Plants in the landscape : [Investice do rozvoje vzdělávání, reg.č.: CZ1.07/2.2.00/15.0084]Prospect Heights, IllinoisWaveland Press19901-57766-018-8DGAIDA, W. -- GROTHE, H.Die Gehölze : Handbuch für Planung und Ausführung : [Investice do rozvoje vzdělávání, reg.č.: CZ1.07/2.2.00/15.0084]BerlinPatzer20003-87617-096-6DHIEKE, K. -- ATANASOVÁ, H.Lexikon okrasných dřevinPrahaHelma1994DHIEKE, K.Praktická dendrologie. : (1)PrahaStátní zemědělské nakladatelství1978DHIEKE, K.Praktická dendrologie. : (2)PrahaStátní zemědělské nakladatelství1978DHEJNÝ, S. a kol.Rostliny vod a pobřežíPrahaEast West Publishing200080-7219-000-8DHOLZBECHER, J. -- OTRUBA, I. -- KOBLÍŽEK, J.SkalničkyPrahaAcademia1982DHŘÍBAL, V.Zahradní jezírka a vodní rostlinyPrahaGrada200380-247-0590-7DMINKE, G.Zelené střechy : plánování, realizace, příklady z praxeOstravaHEL200180-86167-17-8DOPATRNÁ, M. -- SOUČKOVÁ, M.Pěstujeme okrasné trávyPrahaBrázda200380-209-0318-6DROBINSON, N.The Planting Design Handbook : [Investice do rozvoje vzdělávání, reg.č.: CZ1.07/2.2.00/15.0084]AldershotAshgate Publishing Ltd.20010-566-07545-8DŠTĚPÁN, V.Stromy v ulicích a na parkovištíchPlzeňAcrobios1997DSMETANOVÁ, D.Plánování veřejné zeleně. Podpořeno projektem OPVK CZ.1.07.2.2.00.28.0220onlineDGRAEBER, Karl a H MOLSEN. Ideal-Schulgärten im XX. Jahrhundert: [Investice do rozvoje vzdělávání, reg.č.: CZ1.07/2.2.00/15.0084]. Frankfurt a. Oder: Trowitzsch, 1907, 309 s.DLattenberg L. Borka stromů I. Mendelova univerzita: Brno 2013. Poster digitální. Financováno z: Projekt OP VK Nonverbální a jiné inovativní formy podpory ve výuce na Zahradnické fakultě v Lednici, reg. číslo: CZ.1.07/2.2.00/15.0084.DLattenberg L. Evropské značení potravin. Mendelova univerzita: Brno 2013. Poster digitální. Financováno z: Projekt OP VK Nonverbální a jiné inovativní formy podpory ve výuce na Zahradnické fakultě v Lednici, reg. číslo: CZ.1.07/2.2.00/15.0084.DLattenberg L. Habitus stromů II. Mendelova univerzita: Brno 2013. Poster digitální. Financováno z: Projekt OP VK Nonverbální a jiné inovativní formy podpory ve výuce na Zahradnické fakultě v Lednici, reg. číslo: CZ.1.07/2.2.00/15.0084.DLattenberg L. Habitus stromů III. Mendelova univerzita: Brno 2013. Poster digitální. Financováno z: Projekt OP VK Nonverbální a jiné inovativní formy podpory ve výuce na Zahradnické fakultě v Lednici, reg. číslo: CZ.1.07/2.2.00/15.0084.DLattenberg L. Habitus stromů IV. Mendelova univerzita: Brno 2013. Poster digitální. Financováno z: Projekt OP VK Nonverbální a jiné inovativní formy podpory ve výuce na Zahradnické fakultě v Lednici, reg. číslo: CZ.1.07/2.2.00/15.0084.DLattenberg L. Habitus stromů IX. Mendelova univerzita: Brno 2013. Poster digitální. Financováno z: Projekt OP VK Nonverbální a jiné inovativní formy podpory ve výuce na Zahradnické fakultě v Lednici, reg. číslo: CZ.1.07/2.2.00/15.0084.DLattenberg L. Habitus stromů V. Mendelova univerzita: Brno 2013. Poster digitální. Financováno z: Projekt OP VK Nonverbální a jiné inovativní formy podpory ve výuce na Zahradnické fakultě v Lednici, reg. číslo: CZ.1.07/2.2.00/15.0084.DLattenberg L. Habitus stromů VI. Mendelova univerzita: Brno 2013. Poster digitální. Financováno z: Projekt OP VK Nonverbální a jiné inovativní formy podpory ve výuce na Zahradnické fakultě v Lednici, reg. číslo: CZ.1.07/2.2.00/15.0084.DLattenberg L. Habitus stromů VII. Mendelova univerzita: Brno 2013. Poster digitální. Financováno z: Projekt OP VK Nonverbální a jiné inovativní formy podpory ve výuce na Zahradnické fakultě v Lednici, reg. číslo: CZ.1.07/2.2.00/15.0084.DLattenberg L. Habitus stromů VIII. Mendelova univerzita: Brno 2013. Poster digitální. Financováno z: Projekt OP VK Nonverbální a jiné inovativní formy podpory ve výuce na Zahradnické fakultě v Lednici, reg. číslo: CZ.1.07/2.2.00/15.0084.DLENNÉ, Peter Joseph, Peter Friedrich BOUCHÉ a Carl BOUCHÉ. Handbibliothek für Gärtner und Liebhaber der Gärtnerei: vierte Abtheilung : [Investice do rozvoje vzdělávání, reg.č.: CZ1.07/2.2.00/15.0084]. 2. umgearbeit. Aufl. Berlin: F.A. Herbig, 1854, 700 s.DMENDELOVA UNIVERZITA V BRNĚ. ZAHRADNICKÁ FAKULTA. Taxon Web: Nonverbální a jiné inovativní formy podpory ve výuce na Zahradnické fakultě v Lednici, reg. č.: CZ.1.07/2.2.00/15.0084 [online]. Lednice: Mendelova univerzita v Brně, Zahradnická fakulta, 2013. Dostupné z: http://www.taxonweb.czDOTTO, Adolf a C STRAßHEIM. Otto's Rosenzucht im freien Lande und in Töpfen:[Investice do rozvoje vzdělávání, reg.č.: CZ1.07/2.2.00/15.0084]. 2. Aufl. Berlin: Parey, 1890, 130 s.DPETZOLD, Eduard. Die Anpflanzung und Behandlung von Alleebäumen: [Investice do rozvoje vzdělávání, reg.č.: CZ1.07/2.2.00/15.0084]. Berlin: Parey, 1878, 79 s.DSbírka historických plánů objektů památek krajinářské architektury": evidenční číslo 1-349 : [Investice do rozvoje vzdělávání, reg.č.: CZ1.07/2.2.00/15.0084]DSTEFFEN, Alexander. Unsere Blumen im Garten: praktische Anleitung für Liebhaber und Gärtner zur Anzucht, Verwendung und Pflege der schönsten Blumen im Garten : mit 205 Abbildungen : [Investice do rozvoje vzdělávání, reg.č.: CZ1.07/2.2.00/15.0084]. Frankfurt a. d. Oder: Trowitzsch DStromy v ulicích, Mělník : Společnost pro zahradní a krajinářskou tvorbu, Sekce péče o dřeviny, 1995. DVyužití trvalek ve veřejné zeleni. Praha: Jena, 1996. 78 s.DWITTMACK, L. Illustriertes Gartenbau Leriikon: [Investice do rozvoje vzdělávání, reg.č.: CZ1.07/2.2.00/15.0084]. 3. neuarb. Aufl. Berlin: Parey, 1902, 930 sD28. seminář životní prostředí a veřejná zeleň ve městech a obcích : růže ve veřejné zeleni. Klatovy : Městský úřad Klatovy, technické služby města Klatov aj, 2002.146 s. + obr. příloha. ISBN 80-85116-28-6.

Požadavky

Zápočet -- podmínkou udělení je vypracovat v požadovaném termínu, rozsahu a kvalitě: (1) zadané etudy (dle jejich rozsahu 3 až 4) a (2) zadané 2 úvahy/eseje.Zkouška -- zahrnuje program předmětů "použití rostlin I" a "použití rostlin II". Tvoří ji: (1) Písemný test v délce 30 minut; z 10 otázek se toleruje: (a) u 1 hodnocení F, pokud jsou alespoň 2 otázky hodnoceny lépe než E, (b) u 2 hodnocení F, pokud jsou alespoň 4 otázky hodnoceny lépe než E. (2) Ústní zkouška v délce do 30 minut (následuje po úspěšném složení testu).

Garant

prof. Ing. Miloš Pejchal, CSc.

Vyučující

Ing. Pavel Bulíř, Ph.D.Ing. Helena GálováIng. Přemysl Krejčiřík, Ph.D.doc. Ing. Tatiana Kuťková, CSc.prof. Ing. Miloš Pejchal, CSc.Ing. Michaela Spěváčková