Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Czech Cinema I (CZS32)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu CZS32 - Czech Cinema I, Masarykova univerzita (MU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Cíl

This course is concerned with selected periods, genres and themes of the history of Czech cinema.Main objectives can be summarized as follows:to understand relationships between history, ideology and subversion during the history of Czech cinemabe familiar with the genre spectrum of Czech cinemato enjoy selected films as a spectator.

Osnova

• 18. 9. Introduction. The silent era. Gustav Machatý: Erotikon (1929), Extase (1933). The sound era 1930–1945. Typology of comedies: Vlasta Burian, crazy comedy, student comedies. Jiří Voskovec & Jan Werich, Martin Frič: Heave Ho! (Hej-rup!, 1934), The World Belongs to Us (Svět patří nám, 1937); Martin Frič: Kristian (1939).• 25. 9. The post-war era. The representation of the Holocaust, Alfréd Radok: Distant Journey (Daleká cesta, 1949). Socialist realism, Karel Steklý: The Strike (Siréna, 1947); Vladimír Vlček: Tomorrow, People Will Be Dancing Everywhere (Zítra se bude tančit všude, 1952). Martin Frič: The Emperor's Baker – The Baker's Emperor (Císařův pekař – Pekařův císař, 1951).• 2. 10. Otakar Vávra: The Hussite Trilogy (1954–1956), Romance for Bugle (Romance pro křídlovku, 1966), Witches‘s Hammer (Kladivo na čarodějnice, 1969), Days of Betrayal (Dny zrady, 1973), The Wanderings of Jan Amos (Putování Jana Amose, 1983).• 9. 10. The beginning of the „thaw“. Vojtěch Jasný: When the Cat Comes (Až přijde kocour, 1963, 99 minutes).• 16. 10. František Vláčil: Marketa Lazarová (1967, 75 + 85 = 160 min.). (Special notice: this screening begins exceptionally at 10.50 a.m.)• 23. 10. The representation of the Holocaust, Ján Kadár & Elmar Klos: The Shop on Main Street (Obchod na korze, 1965, 121 min.).• 30. 10. The Czech New Wave and Milan Kundera, Jaromil Jireš: The Joke (Žert, 1969, 81 min.).• 6. 11. The Czech New Wave, Jiří Menzel, Pavel Juráček, Evald Schorm, Juraj Herz. Věra Chytilová: Daisies (Sedmikrásky, 1966, 76 min).• 13. 11. The Czech New Wave, Jan Němec: Diamonds of the Night (Démanty noci, 1964), A Report on the Party and Guests (O slavnosti a hostech, 1966, 70 min.).• 20. 11. The Czech New Wave, Miloš Forman: Firemen‘s Ball (Hoří, má panenko, 1967, 71 min.).• 27. 11. Genre movies – musicals, comedies, fairy tales, detective stories, children’s movies. A time of servants: the normalization period.• 11. 12. The Velvet Revolution and after.

Literatura

povinná literaturaHAMES, Peter. Czech and Slovek cinema :theme and tradition. Edinburgh: Edinburgh University Press, 2010. vii, 264 s. ISBN 9780748620821. infodoporučená literaturaVisegrad cinema :points of contact from the new waves to the present. ISBN 9788087292044. infoHAMES, Peter. The czechoslovak new wave. 2. ed. London: Wallflower Press, 2005. xi, 323 s. ISBN 1-904764-43-6. infoneurčenoJan Švankmajer :dimensions of dialogue/between film and fine art. ISBN 9788074670169. infoSZCZEPANIK, Petr a Jaroslav ANDĚL. Cinema All the Time. An Anthology of Czech Film Theory and Criticism, 1908-1939. Praha: Národní filmový archiv, 2008. 316 s. Knihovna Iluminace 26. ISBN 978-80-7004-137-6. infoBARTELT, Dana. Czech film posters of the 20th century. Edited by Zbyněk Groh - Marta Sylvestrová. Brno: Moravian Gallery, 2004. 493 s. ISBN 80-7027-128-0. infoBUCHAR, Robert. Czech new wave filmmakers in interviews. Edited by A. J. Liehm. Jefferson, N.C.: McFarland & Company, 2004. v, 215 s. ISBN 0-7864-1720-X. infoThe cinema of Central Europe. Edited by Peter Hames. 1st pub. London: Wallflower Press, 2004. xv, 291 s. ISBN 1-904764-21-5. infoDark alchemy :the films of Jan Švankmajer. Edited by Peter Hames. Westport: Praeger, 1995. 202 s., [1. ISBN 0-275-95299-1. infoLIEHM, Mira a A. J. LIEHM. The most important art :eastern European film after 1945. 1s paperback print. Berkeley: University of California Press, 1980. 467 s. ISBN 0-520-04128-3. info

Garant

Mgr. Martin Glogar

Vyučující

PhDr. Jaromír Blažejovský, Ph.D.