Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Marketing, fundraising a komunikace v neziskovém sektoru (BKV_MVVS)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu BKV_MVVS - Marketing, fundraising a komunikace v neziskovém sektoru, Ekonomicko-správní fakulta, Masarykova univerzita (MU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Cíl

Předmět navazuje na poznatky získané studiem předmětů Veřejná ekonomie a Ekonomika veřejného sektoru. Cílem předmětu je vystihnutí specifik marketingu veřejného, resp. neziskového sektoru. Pozornost se kromě analýzy jednotlivých marketingových kroků, které se doporučují při práci ve veřejném, resp. neziskovém sektoru, věnuje marketingové komunikaci, a to s akcentem na reklamu a sponzorství. Pozornost je věnována také fundraisingu jako základnímu nástroji k získávání zdrojů pro činnost neziskových organizací, okrajově pak také novým trendům v řízení veřejných institucí, a konečně i strategickému plánování, tak významnému při řízení jakékoli organizace, tedy i té působící ve veřejném sektoru.

Osnova

Tématický plán tutoriálů:1.Základy marketingu, historie marketingu, obsah marketingu.2. Marketingový mix ve veřejném sektoru3.Tržní segmentace. Marketing nehmotného produktu4.Marketingové strategické plánování. Positioning a Repositioning5.Komunikace v marketingu. Lobbing6.Public Relation a jejich okolí7.Krizová komunikace. 1.písemný test8.Reklama9.Sponzorství10.Fundraising11.Strategické plánování12.New Public Management.13.Marketing a internet. 2. písemný test

Literatura

Škarabelová, Simona. Marketing ve veřejném sektorou. Brno: MU, 2007. DSO a elektronická skripta.DE PELSMACKER, Patrick, Maggie GEUENS a Joeri van den BERGH. Marketingová komunikace. Translated by Vlasta Šafaříková. Praha: Grada, 2003. 581 s., 32. ISBN 80-247-0254-1. infoJANEČKOVÁ, Lidmila a Miroslava VAŠTÍKOVÁ. Marketing služeb. 1. vyd. Praha: Grada, 2001. 179 s. ISBN 80-7169-995-0. infoSMITH, Paul. Moderní marketing. Vyd. 1. Praha: Computer Press, 2000. xxiv, 518. ISBN 80-7226-252-1. infoHANNAGAN, Tim J. Marketing pro neziskový sektor. Translated by Jana Novotná. Vyd. 1. Praha: Management Press, 1996. 205 s. ISBN 80-85943-07-7. info

Požadavky

Předmět je určen pro kombinované bakalářské studenty oboru Veřejná ekonomika a správa a Management v kultuře.

Garant

Mgr. Simona Škarabelová, Ph.D.

Vyučující

Ing. Zuzana Prouzová, Ph.D.Mgr. Simona Škarabelová, Ph.D.