Předmět Culture and Mass Media Economy (BPV_CMME)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu BPV_CMME - Culture and Mass Media Economy, Ekonomicko-správní fakulta, Masarykova univerzita (MU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Cíl
At the end of the course students should be able to:understand and explain culture and culture policy;work with information on mass media economy ;create a marketing-management plan of culture institution;make reasoned decisions about mission and role culture goods in economy;make deductions based on acquired knowledge ... ;interpret government policy concerning culture and mass media;
Osnova
Defining Culture and Cultural PolicySupporting CultureFrames for SupportInstitutions Under PressureArtists, Humanists and Public LifeImpacts of Culture on Communities
Literatura
povinná literaturaA handbook of cultural economics. Edited by Ruth Towse. Cheltenham: Edward Elgar, 2003. xi, 494 s. ISBN 1-84064-338-2. infodoporučená literaturaThe politics of culture :policy perspectives for individuals, institutions, and communities. Edited by Gigi Bradford - Michael Gary - Glenn Wallach. New York: New Press, 2000. xiv, 364 s. ISBN 1-56584-572-2. infoADORNO, Theodor W. The culture industry :selected essays on mass culture. Edited by J. M. Bernstein. 1st pub. London: Routledge, 1991. viii, 210. ISBN 0-415-25380-2. info
Garant
Mgr. Simona Škarabelová, Ph.D.
Vyučující
Ing. Daria KuchařováMgr. Simona Škarabelová, Ph.D.