Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Marketing, fundraising a komunikace v neziskovém sektoru (BPV_MVVS)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu BPV_MVVS - Marketing, fundraising a komunikace v neziskovém sektoru, Ekonomicko-správní fakulta, Masarykova univerzita (MU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Cíl

Na konci tohoto kurzu bude student schopen:porozumět a vysvětlit specifika marketingu ve veřejné, resp. neziskové organizaci;na základě nabytých znalostí aplikovat marketingové nástroje do praxe veřejné, resp. neziskové organizace;použít informace o veřejné, resp. neziskové organizaci a jejím prostředí pro vytvoření variant možných strategií marketingového postupu této veřejné, resp. neziskové organizace;zhodnotit stávající marketing veřejné resp. neziskové organizace;sestavit komunikační, mediální, fundraisingový, sponzorský plán dané veřejné, resp. neziskové organizace;vytvořit podklady pro celkový marketingový plán veřejné, resp. neziskové organizace;

Osnova

Tématický plán výuky:1.Základy marketingu, historie marketingu, obsah marketingu.2. Marketingový mix ve veřejném sektoru. Marketing nehmotného produktu.3.Tržní segmentace. Positioning a Repositioning.4.Marketingové strategické plánování.5.Komunikace v marketingu.6.Public Relation a jejich okolí.7.Krizová komunikace. Lobbing.8.Reklama.9.Fundraising.10.Metody fundraisingu.11.Práce s dárci.12.On-line marketing.13.Nové trendy v marketingu

Literatura

povinná literaturaHearts and money beyond borders :fundraising from individuals for development and relief. Edited by Ján Mihálik. [Praha]: PDCS, 2012. 335 s. ISBN 9788089563029. infoBAČUVČÍK, Radim. Marketing neziskových organizací. 1. vyd. Zlín: Verbum, 2011. 190 s. ISBN 9788087500019. infoKOTLER, Philip a Alan R. ANDREASEN. Strategic marketing for nonprofit organizations. 6th ed. Upper Saddle River: Prentice-Hall, 2003. vii, 536 s. ISBN 0-13-041977-X. infoSELTZER, Michael. Securing your organization's future :a complete guide to fundraising strategies. Rev. and expanded ed. New York: Foundation Center, 2001. xv, 695 s. ISBN 0879549009. infodoporučená literaturaL. Peter Edles. Fundraising. : Hands-On Tactics for Nonprofit Groups. 2005ŠKARABELOVÁ, Simona . Marketing ve veřejném sektoru. první. Brno: MU, 2007. 201 s. elektronické skriptum. ISBN 9788021042926. infoMarketing management. Edited by Philip Kotler - Václav Dolanský - Stanislav Jurnečka. 10. rozš. vyd. Praha: Grada, 2001. 719 s. ISBN 80-247-0016-6. infoneurčenoŠKARABELOVÁ, Simona . Komunikace a Public Relations. 1. vydání. Brno: MU, 2005. 81 s. ISBN 80-210-3745-8. info

Požadavky

Předmět je určen pro prezenční bakalářské studenty oboru Veřejná ekonomika a správa a navazující magisterské studenty oboru Management v kultuře (FF MU).

Garant

Mgr. Simona Škarabelová, Ph.D.

Vyučující

doc. Ing. Vladimír Hyánek, Ph.D.doc. Ing. Ladislav Janíček, Ph.D., MBAIng. Zuzana Prouzová, Ph.D.Mgr. Simona Škarabelová, Ph.D.Ing. Filip Hrůza