Předmět Marketing v EU (MKH_MAEU)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu MKH_MAEU - Marketing v EU, Ekonomicko-správní fakulta, Masarykova univerzita (MU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Cíl
Podnikatelské prostředí Evropské unie je vysoce konkurenční a mnoho aspektů podnikání je usměrňováno a regulováno v rámci jednotné politiky integrovaných zemí. Na druhé straně – i přes nesporný vliv globalizace a integrace – se podnikatel setkává s řadou různých národních, regionálních a lokálních specifik, které významně ovlivňují podnikatelskou činnost. Předmět je zaměřen na rozvíjení základních marketingových dovedností manažerů a pracovníků podniků vyvíjejících svou činnost v mezinárodním prostředí.Absolvent kurzu by měl být schopen vnímat specifika marketingu na trhu EU, schopen aplikovat různé techniky marketingového managementu v mezinárodním prostředí a být si vědom zvláštnosti použití marketingových metod, technik či nástrojů, které je nutné adaptovat na odlišné podmínky té-které členské země EU, vyplývající buď z kulturních rozdílů, jiné legislativy, případně dalších odlišností prostředí. Dále by měl umět hledat příležitosti a zaznamenat ohrožení v oblastech, které na domácím trhu (zatím) neexistují anebo nepůsobí a použít výsledky analýz prostředí pro marketingová rozhodnutí v rámci marketingového mixu na trzích Evropské unie.
Osnova
1 Úvod do problematiky Marketingu v EU2 Prostředí Evropské unie3 Kulturní prostředí EU4 Kulturní dimenze a marketing v EU5 Chování zákazníků na trhu EU6 Mezinárodní marketingový výzkum a MIS7 Marketingové strategie na trhu EU8 Segmentace a positioning na trhu EU9 Marketingové pojetí produktu a EU10 Marketingové pojetí ceny v EU11 Marketingová distribuce na trzích EU12 Marketingová komunikace v EU13 Veletrhy a výstavy v EU
Literatura
povinná literaturaHOLLENSEN, Svend. Essentials of global marketing. 1st ed. Harlow: Prentice Hall, 2008. xxviii, 49. ISBN 9780273717843. infoUSUNIER, Jean-Claude a Julie Anne LEE. Marketing across cultures. 4th ed. Harlow: Prentice-Hall, 2005. xx, 673 s. ISBN 0-273-68529-5. infoKLAPALOVÁ, Alena . Marketing v Evropské unii. první. Brno: Masarykova univerzita v Brně, 2003. 111 s. ISBN 80-210-3072-0. infodoporučená literaturaSVĚTLÍK, Jaroslav. Marketing pro evropský trh. 1. vyd. Praha: Grada, 2003. 272 s. ISBN 80-247-0422-6. infoKACHLÍK, Alfons a Hana KACHLÍKOVÁ. Rukověť exportéra :Evropská unie. 1. vyd. Praha: QplusQ, 1996. 362 s. ISBN 80-902117-0-4. infoneurčenoMACHKOVÁ, Hana. Mezinárodní marketing :nové trendy a reflexe. 3., aktual. a přeprac. vyd. Praha: Grada Publishing, 2009. 196 s. ISBN 978-80-247-2986-2. infoONKVISIT, Sak a John J. SHAW. International marketing :strategy and theory. 5th ed. London: Routledge, 2008. xxiv, 710. ISBN 978-0-203-93006-9. infoInternational marketing strategy. Edited by Frank Bradley. 5th ed. Harlow: Prentice-Hall, 2005. xxvii, 408. ISBN 9780273686880. infoKEEGAN, Warren J. a Bodo B. SCHLEGELMILCH. Global marketing management :a European perspective. Harlow: Prentice Hall, 2001. xvi, 610 s. ISBN 9780138418267. info
Požadavky
Předmět předpokládá znalosti na úrovni kurzů - Nauka o podniku a Ekonomika organizací, Management I, Marketing I.
Garant
doc. Ing. Alena Klapalová, Ph.D.
Vyučující
doc. Ing. Alena Klapalová, Ph.D.