Předmět Marketing 2 (MKH_MAR2)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu MKH_MAR2 - Marketing 2, Ekonomicko-správní fakulta, Masarykova univerzita (MU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Cíl
Předmět Marketing II. se zabývá marketingovou komunikací, tj. navazuje na znalosti získané v předmětu Marketing I. a tyto znalosti dále prohlubuje v oblasti čtvrtého P marketingového mixu – propagace. Vedle detailního výkladu jednotlivých prvků komunikačního mixu se zaměřuje také na problematiku budování značky, na vývoj jednotlivých komunikačních modelů a modelů hierarchie účinků, které se ve své nejmodernější podobě používají při plánování komunikačních kampaní, resp. vysvětlují reakce spotřebitelů na šířené informace.Na konci tohoto předmětu bude student schopen:- využít znalostí o základech komunikace a chování spotřebitele relevantní pro účely marketingové komunikace při tvorbě komunikačního sdělení, resp. při vysvětlování formování postoje a reakce spotřebitele na firemní sdělení;- formulovat pravidla používání značky v rámci podnikového portfolia;- vysvětlit jednotlivé pohledy na marketingovou komunikaci a výhody využití integrovaného přístupu;- popsat jednotlivé prvky propagace včetně výhod propojení některých nástrojů propagace s customer relationship managementem;- vypracovat na základě nabytých znalostí strategický komunikační plán;- vytvořit prezentaci v programu Microsoft Office PowerPoint a vtěsnat stěžejní části sdělení do časově ohraničeného úseku.
Osnova
Předmět se skládá z pěti bloků výuky (setkání) a samostudia. Obsah příslušných částí je specifikován níže :První blok:- komunikační modely;- integrovaná marketingová komunikace;- direct marketing;Druhý blok:- public relations;- prezentace strategického komunikačního plánu na 1. téma - 1. kolo;Třetí blok:- podpora prodeje, 3D reklama;- prezentace strategického komunikačního plánu na 2. téma - 1. kolo;Čtvrtý blok:- reklama- prezentace strategického komunikačního plánu na 1. téma - 2. kolo;Pátý blok:- modely hierarchie účinků;- prezentace strategického komunikačního plánu na 2. téma - 2. kolo;V rámci samostudia musí student nastudovat dle pokynů v interaktivních osnovách a z dalších materiálů určených učitelem níže uvedená témata:- řízení značky;- společenská odpovědnost podniku.
Literatura
povinná literaturaDE PELSMACKER, Patrick, Maggie GEUENS a Joeri van den BERGH. Marketingová komunikace. Translated by Vlasta Šafaříková. Praha: Grada, 2003. 581 s., 32. ISBN 80-247-0254-1. infoPrůvodce studiem + cvičebnice k předmětudoporučená literaturaTELLIS, Gerard J. Reklama a podpora prodeje. 1. vyd. Praha: Grada, 2000. 602 s. ISBN 80-7169-997-7. infoStrategické řízení značky. Edited by Kevin Lane Keller. 1. vyd. Praha: Grada, 2007. 796 s. ISBN 978-80-247-1481-3. infoFTOREK, Jozef. Public relations jako ovlivňování mínění :jak úspěšně ovlivňovat a nenechat se zmanipulovat. 3., rozš. vyd. Praha: Grada, 2012. 214 s. ISBN 9788024739267. infoTelemarketing v praxi :jak profesionálně telefonovat se zákazníky. Edited by Květoslava Santlerová. 1. vyd. Praha: Grada, 2007. 222 s. ISBN 978-80-247-1536-0. infoNASH, Edward. Direct marketing. Vyd. 1. Praha: Computer Press, 2003. xxxiv, 604. ISBN 80-7226-838-4. infoKAŠPAROVÁ, Klára a Vilém KUNZ. Moderní přístupy ke společenské odpovědnosti firem a CSR reportování. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2013. 159 s. ISBN 9788024744803. infoKOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. Translated by Martin Machek - Tomáš Juppa. 14. vyd. Praha: Grada, 2013. 814 s. ISBN 9788024741505. info
Garant
Ing. Klára Kašparová, Ph.D.
Vyučující
Ing. Klára Kašparová, Ph.D.