Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Ekonomika kultury (MKV_EKKU)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu MKV_EKKU - Ekonomika kultury, Ekonomicko-správní fakulta, Masarykova univerzita (MU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Cíl

Ekonomika kultury a masmédií (PVEKMA)Předmět má specializační charakter. Jeho koncepce vychází z předpokladu, že studenti zvládli problematiku přednášenou v předmětech Teorie veřejného sektoru, Ekonomika veřejného sektoru a Ekonomika neziskových organizací.Obecná problematika ekonomiky kultury a masmédií tvoří hlavní náplň přednášek, struktura seminářů pak umžoní seznámení se s jednotlivými kulturními a masmediálními institucemi v praxi.Studenti znají jednotlivé oblasti kultury a jejich instituce, jsou schopni analyzovat jejich ekonomický potenciál a identifikovat problémy, s nimiž se potýkají. Jsou schopni navrhnout a vyargumentovat řešení, zohledňující konkrétní okolnosti.

Osnova

Tématický plán tutoriálů:1.Zahájení výuky – základní informace o obsahu předmětu a průběhu jeho výuky. Kulturologie. Kulturní hodnota a její ocenění. Problematika úvah transformace ROPO a reformy veřejné správy v odvětví kultury. Financování kulturních činností2.Kulturní dědictví a památková péče v České republice. Profesionální umění – hudební, výtvarné, literární, divadelní umění. Teorie a praxe soukromého hudebního vydavatelství, autorský zákon v praxi. Ekonomika církví a církevních náboženských společností.3.Masová kultura. Příčiny jejího vývoje, její postavení v dnešní společnosti. Způsoby financování masové kultury, její vyhlídky do budoucna. Veřejnoprávní a soukromí provozovatelé.Masmédia – televize, rozhlas, internet. Mediální manipulace. Budoucnost veřejnoprávních médií.

Literatura

povinná literaturaHARTLEY, J. Creative Industries. Oxford: Blackwell Publishing Ltd, 2005. 432 s. ISBN 1-4051-0147-4. infoThe politics of culture :policy perspectives for individuals, institutions, and communities. Edited by Gigi Bradford - Michael Gary - Glenn Wallach. New York: New Press, 2000. xiv, 364 s. ISBN 1-56584-572-2. infoCulture : policy and politics. London: Routledge, 1995. infodoporučená literaturaMcLuhan, M. Člověk, média a elektronická kultura. 1. vyd. Brno: Jota 2000, ISBN 80-7217-128-3Ruth Towse. A Handbook of Cultural Economics. 1th ed, Cheltenham (UK). Northampton (USA): Edward Elgar Publishing, 2003.494 s. ISBN 1 84064 338 2Ekonomika kultury a masmédií. Edited by Simona Škarabelová - Jarmila Neshybová - Jaroslav Rektořík. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2007. 210 s. ISBN 978-80-210-4267-4. info

Požadavky

Kurz je určen pro kombinované magisterské studenty oboru Veřejná ekonomie a správa a Management v kultuře.

Garant

Mgr. Simona Škarabelová, Ph.D.

Vyučující

doc. Ing. František Svoboda, Ph.D.Mgr. Simona Škarabelová, Ph.D.