Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Ekonomika a řízení bank (MPF_EARB)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu MPF_EARB - Ekonomika a řízení bank, Ekonomicko-správní fakulta, Masarykova univerzita (MU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Cíl

Získané zkušenosti absolventi využijí na středních manažerských stupních v bankách.Po absolvování předmětu budou studenti schopni porozumnět ekonomice řízení bank a mechanizmům řízení banky, řídit bankovní rozvahu, náklady a výnosy, sestavit marketingový plán banky, zhodnotit kvalitu bankovních služeb, řídit bankovní rizika.

Osnova

Tématický plán a obsahové zaměření přednášek a seminářů(podle týdnů výuky):1) Banka jako podnikatelský subjekt2) Podstata, význam, cíle a obsah řízení bankovní ekonomiky3) Řízení bankovní rozvahy, strany aktiv a pasiv4) Ekonomika řízení nákladů a výnosů v bance5) Kvalita bankovních služeb6) Marketing v ekonomickém řízení banky – úloha klienta v bankovním marketingu7) Strategie produktů a služeb v bankách a tvorba cen bankovních produktů a služeb8) Komunikace a distribuce bankovních služeb9) Úvod do Risk managementu10) Řízení rizik pohybu úrokové sazby a měnového rizika11) Řízení likvidity a kapitálového rizika12) Řízení portfolia cenných papírů a mimobilančního položek13) Řízení operačního rizika a bankovní pobočky

Literatura

povinná literaturaREVENDA, Zbyněk. Peněžní ekonomie a bankovnictví. 5. aktualiz. vyd. Praha: Management Press, 2012. 423 s. ISBN 9788072612406. infoPOLOUČEK, Stanislav. Bankovnictví. Vyd. 1. Karviná: Slezská univerzita v Opavě, 2005. 389 s. ISBN 80-7248-287-4. infoJÍLEK, Josef. Finanční rizika. 1. vyd. Praha: Grada, 2000. 635 s. ISBN 80-7169-579-3. infoPAYNE, Adrian. Marketing služeb. Vyd. 1. Praha: Grada, 1996. 247 s. ISBN 80-7169-276-X. infodoporučená literaturaMISHKIN, Frederic S. The economics of money, banking and financial markets. 7th ed. Boston: Addison-Wesley, 2004. xxxix, 679. ISBN 0-321-12235-6. infoPETRJÁNOŠOVÁ, Božena. Bankovní management. Vyd. 1. Brno: Masarykova univerzita, 2004. 124 s. ISBN 80-210-3481-5. infoKRAJÍČEK, Jan . Marketing v peněžnictví. MU Brno ESF, 2005. 140 s. ISBN 80-210-3659-1. infoSOKOLOVSKÝ, Zbyněk. Vitální banky. 1. vyd. [Praha]: Bankovní institut, 1999. 374 s. ISBN 80-7265-024-6. infoneurčenoVERWILST, Herman. The future of retail banking in Europe: the fortis view. Brussels: The Joint office of the World Savings Banks Institute, 2001. 15 s. infoKOTLER, P. a K. L. KELLER. Marketing management. 1. vyd. Praha: Grada Publishing a.s., 2007. 788 s. ISBN 978-80-247-1359-5. infoKRAJÍČEK, J.: Ekonomika a řízení bank, ESF MU, Brno 2012, 2. Vydání, ISBN nepřiděleno

Požadavky

Předmět je zaměřen na prohloubení znalostí studentů z bankovnictví, konkrétně v oblasti řízení bank. Jeho obsah a struktura je sestavena z pohledu bankovního řízení, řízení bankovní rozvahy, nákladů a výnosů, základů bankovního marketingu s podrobnějším zaměřením na řízení jednotlivých rizik bankovního podnikání.Studenti jeho absolvováním získají celkový přehled o řízení bank. Je proto nezbytné absolvování výchozích předmětů, protože jsou v Ekonomice a řízení bank využívány zkušenosti získané ve výchozích předmětech.

Garant

Ing. Jan Krajíček, Ph.D.

Vyučující

prof. Ing. Eva Horvátová, CSc.Ing. Jan Krajíček, Ph.D.