Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Case Studies to Marketing Research (MPH_CSMR)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu MPH_CSMR - Case Studies to Marketing Research, Ekonomicko-správní fakulta, Masarykova univerzita (MU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Cíl

This course is an introduction to marketing research and its methods. It focues on the quantitative approach to research mainly.At the end of this course, students should be able to:- develop marketing research plan according to the research goal- identify the appropriate methods and tools- apply basic methods of marketing research.

Osnova

1. Marketing research – contextual framework, its functions2. The basic approaches and forms of marketing research3. Validity and reliability4. Sampling Procedures5. Overview of methods and tools used in quantitative approach to research6. Uni- and bivariate data analysis7. Preparing the Research Report8. Application of methods and tools in a case study

Literatura

povinná literaturaSHUKLA, Paurav. Essentials of Marketing Research. 1. vyd. : http://bookboon.com, 2008. 117 s. ISBN 978-87--7681411-3. URL infoHAIR, Joseph F., Robert P. BUSH a David J. ORTINAU. Marketing research :within a changing information environment. 3rd ed. Boston: McGraw-Hill, 2006. xxvii, 700. ISBN 0-07-283087-5. infodoporučená literaturaWiley International Encyclopedia of Marketing. Edited by Jagdish N. Sheth - Naresh K. Malhotra. Malden: Wiley,. 6 sv. ISBN 9781444316568. infoMALHOTRA, Naresh K. Marketing research :an applied orientation. 6th ed., Global edition. Boston: Pearson, 2010. 929 s. ISBN 9780136094234. infoPARASURAMAN, A., Dhruv GREWAL a R. KRISHNAN. Marketing research. 2nd ed. Boston: Houghton Mifflin Co., 2007. 638 s. ISBN 978-0-618-66063-6. info

Požadavky

Prior knowledge of the basics of marketing and the elementary statistics is needed.

Garant

doc. Ing. Radoslav Škapa, Ph.D.

Vyučující

Ing. Klára Kašparová, Ph.D.doc. Ing. Alena Klapalová, Ph.D.doc. Ing. Radoslav Škapa, Ph.D.