Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Případové studie (MPH_PRST)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu MPH_PRST - Případové studie, Ekonomicko-správní fakulta, Masarykova univerzita (MU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Cíl

Případové studie (PRST)- tvorba podnikatelského plánu, živnostenské podnikáníCílem předmětu je seznámení s případovými studiemi a osvojení jejich aplikace při rozvoji kvalifikace řídících pracovníků. Dalším cílem je seznámit studenty s problematikou drobného podnikání, konkrétně s úkoly souvisejícími se založením podniku, zahájením činnosti a úspěšným rozvojem malého živnostenského podniku. V teoretické části je poskytnut přehled o vzniku a vývoji těchto aktivních metod výuky managementu. Pozornost je věnována různým druhům případových studií, metodice jejich zpracování a využívání při rozvoji manažerských znalostí a dovedností. Těžiště předmětu je v praktickém procvičování a vypracování podnikatelského plánu včetně založení živnosti formou živnostenského oprávnění.Jde o zpracování jednotlivých případových studií reflektujících konkrétní situaci v praxi, jejich prezentaci, kolektivní definování problémů, jejich řešení a hodnocení dosažených výsledků.Požadavky k zápočtu: zpracování a projednání případové studie, vypracování podnikatelského plánu, předložení dokladu o živnostenském podnikání.

Osnova

Obecné:Prezentace - Tématický plán a obsahové zaměření přednášek,Vývojové tendence strategického řízení,Tvorba rozhodovací strategie ,Poslání podniku,Analýza vnějšího okolí podnikuAnalýza vnitřního prostředí podniku,Deskripce a analýza ekonomických charakteristik podniku,Principy SWOT analýzyVolba rozhodovací strategie pro zkoumanou jednotku,Implementace, řízení změny, zpětná vazba, závěrečné hodnoceníNáplň přednášek:1. Úvod do studia, historie a vývoj podnikání2. Malé a střední podniky2.1 Místo a funkce malých a středních podniků v ekonomice2.2 Hlediska pro měření velikosti podniku2.3 Výhody MSP2.4 Nevýhody MSP2.5 Postavení MSP v EU3. Způsoby zahájení podnikatelské činnosti3.1 Založení nového podniku3.2 Koupě podniku, nájem podniku3.3 Podnikaní formou franchisingu4. Volba právní formy podnikání5. Faktory ovlivňující rozhodování o zahájení podnikatelskéčinnosti,motivace,osobní předpoklady6. Založení živnosti6.1 Vymezení a charakteristika živnosti6.2 Získání živnostenského oprávnění6.3 Plnění povinností vymezených Živnostenským zákonem6.4 Živnostenská kontrola7. Rozhodování o umístění podniku7.1 Hlediska výběru vhodné lokality7.2 Způsoby získání podnikatelských prostor7.3 Uzavření nájemní smlouvy7.4 Podnikání v provozovně8. Zpracování podnikatelského plánu8.1 Význam a struktura podnikatelského plánu8.2 Konkrétní kroky vedoucí k vytvoření podnikatelského plánu9. Povinnosti podnikatelů k orgánům státní správy9.1 Plnění povinností vůči finančním úřadům9.2 Povinnosti OSVČ ke správě sociálního zabezpečení9.3 Povinnosti OSVČ k zdravotní pojišťovně10. Zaměstnávání pracovníků a plnění povinností zaměstnavatele10.1 Výběr zaměstnanců a uzavření pracovně právního vztahu10.2 Povinnosti zaměstnavatele ke správě sociálního zabezpečení10.3 Povinnosti zaměstnavatele ke zdravotním pojišťovnám10.4 Zákonné pojištění odpovědnosti zaměstnavatele11. Způsoby financování podnikatelské činnosti11.1 Zdroje financování11.2 Využívání alternativních zdrojů pro financování MSP11.3 Postup při získání bankovního úvěru12. Podpora malého a středního podnikání12.1 Právní úprava podpory, vymezení MSP pro účely získání podpory12.2 Programy podpory financované ze zdrojů EU13. Význam a činnost podnikatelských institucí13.1 Struktura podnikatelských institucí13.2 Hospodářská komora ČR

Literatura

povinná literaturaPORTER, M.E. Konkurenční strategie. Praha: Victoria Publishing 1994, 626 s., ISBN 80-8560-5120,PROKOPENKO, Joseph a Milan KUBR. Vzdělávání a rozvoj manažerů. Translated by Stanislav Jurnečka - Stanislav Spanilý - Jiří Vejdělek. Vyd. 1. Praha: Grada, 1996. 631 s. ISBN 80-7169-250-6. infodoporučená literaturaKEŘKOVSKÝ,M. – VYKYPĚL,O. Strategické řízení – teorie pro praxi, Praha : C.H. Beck, 2002. 172 s. ISBN 80-7179-578-XBARTES, František. Konkurenční strategie firmy. Vyd. 1. Praha: Management Press, 1997. 124 s. ISBN 80-85943-41-7. infoWELGE,M.K. / AL-LAHAM,A.. Strategisches Management. Wien: Uebereuter, 2004, ISBN 3-409-43866-1STADLER, Susanne. Strategický management :nástroje, aplikace. Translated by Magda Schulmeisterová. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2000. 258 s. ISBN 80-210-2304-X. info

Garant

Ing. Viliam Záthurecký, MBA, Ph.D.

Vyučující

Ing. Viliam Záthurecký, MBA, Ph.D.