Předmět Tvorba a implementace veřejné politiky a hodnocení veřejných projektů (MPV_TIVP)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu MPV_TIVP - Tvorba a implementace veřejné politiky a hodnocení veřejných projektů, Ekonomicko-správní fakulta, Masarykova univerzita (MU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Cíl
Cíle kurzu jsou následující:- student by měl pochopit specifika veřejné politiky a jejich souvislostí s veřejnou ekonomií.- student by měl být schopen analyzovat důsledky a souvislosti konkrétní politiky- student by měl získat znalosti o politickém marketingu- rozumět vlivu volebního systému na výsledek voleb- student by měl pochopit význam a dopady lobbingu jako součásti politického života- student by měl porozumět principům metod hodnocení a měl by být schopen aplikoval alespoň jednu z těchto metod (cost benefit analýzu)
Osnova
Předmět je vyučován v českém a francouzském jazyce.Tématický plán přednášek:1. Veřejná politika, její modely a analýza (Č, F)2. Teorie implementace veřejných politik (F)3. Vývoj implementace veřejných politik (F)4. Aktéři veřejných politik (Č,F)5. Teorie státu a teorie byrokracie (Č)6. Utváření politické agendy a formulace sociálního problému (Č)7. Politický marketing (Č)8. Lobbing (Č)9. Volební systémy (Č)10. Metody hodnocení veřejné politiky a veřejným projektů, metody ekonomické analýzy (Č)11. Cost benefit analýza (Č)12. Další metody analýzy - CEA, CUA, CMA (Č)13. Obecné aspekty měření nákladů a výnosů (Č)
Literatura
POTŮČEK, Martin. Veřejná politika. Praha: Sociologické nakladatelství (SLON), 2005. 399 s. ISBN 80-86429-50-4. infoJABŁOŃSKI, Andrzej. Politický marketing :úvod do teorie a praxe. Translated by Lubomír Kopeček. Vyd. 1. Brno: Barrister & Principal, 2006. 203 s. ISBN 80-7364-011-2. infoPAVLÍK, Marek a Tomáš ROSENMAYER. Ekonomické výsledky politických stran a hnutí v roce 2003. Projekt Ekonomika politických stran a hnutí. Brno, 2005. 20 s. ISBN 80-239-4520-3. infoNejen trh :role trhu, státu a občanského sektoru v proměnách české společnosti. Edited by Martin Potůček. [1. vyd.]. Praha: Sociologické nakladatelství, 1997. 188 s. ISBN 80-85850-26-5. infoMALÝ, Ivan a Marek PAVLÍK . Tvorba a realizace programů veřejné politiky. Brno: Masarykova univerzita, 2007. 108 s. ISBN 978-80-210-4507-1. info
Požadavky
! PVTIVP Tvorba a implementace veř.pol. Předmět je určen pro 2. ročník navazujícího studia oboru Master Franco-Tcheque d'Administration Publique
Garant
Ing. Marek Pavlík, Ph.D.
Vyučující
doc. JUDr. Ivan Malý, CSc.Ing. Marek Pavlík, Ph.D.doc. Mgr. Jiří Špalek, Ph.D.Ing. Zuzana Kotherová, Ph.D.