Předmět Akademické psaní (AJ13001)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu AJ13001 - Akademické psaní, Filozofická fakulta, Masarykova univerzita (MU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Cíl
The overall aim of the course is to enable students to write acceptable texts in English to fulfil a range of academic purposes. That is, to enable students to write texts which are clearly-expressed, grammatically correct, correctly punctuated, well-structured and logically coherent. Subsidiary aims of the course are:1. to raise students' awareness of the semantic and syntactic pitfalls of trying to 'sound academic';2. to emphasize the virtues of simplicity, explicitness and directness when attempting to express complex ideas;3. to encourage students to remember the connection between speaking and writing - that is, to ask "Would I say this?" when considering the naturalness of the structures and sentences they choose.
Osnova
The Writing Process–purpose, plan, draft, redraft, edit; The students experience of writing; Differences between English and Czech academic texts; The issue of coherence; Paragraph structure-single theme and topic sentence; Punctuation-commas, semicolons and colons; Writing a project statement; Paragraph Structure-topic sentences and links; Paragraph Coherence–using transitions; Paragraph Coherence–Order of Ideas; Paragraph Unity–Digression; Paragraph ‘smoothing’; Writing essays; Paragraph Unity–Unrelated Information; Thesis statements; Parallelism: a) Using parallelism to increase coherence, b) Non-parallel sentence elements; Writing a formal letter of application; Using Generalisations; Editorial issues-italicization, capitalization, quotation; Dangling Modifiers; Punctuation-question marks, quotation marks, and apostrophes;
Literatura
AARON, Jane E. The little, brown essential handbook for writers. 3rd ed. New York: Longman, 1999. viii, 247. ISBN 0-321-04970-5. infoALEXANDER, L. G. Sixty Steps to Précis. 9. vyd. London: Longmans, 1965. 135 s. infoCOOPER, Charles R. a Rise B. AXELROD. The St. Martins guide to writing. 2nd ed. New York: St. Martin's Press, 1988. xxvi, 726. ISBN 0-312-00283-1. infoČMEJRKOVÁ, Světla, František DANEŠ a Jindra SVĚTLÁ. Jak napsat odborný text. Vyd. 1. Voznice: LEDA, 1999. 255 s. ISBN 80-85927-69-1. infoFOWLER, Henry Ramsey. The little, brown handbook. Edited by Jane E. Aaron - Daniel Anderson. 8th ed. New York: Longman, 2000. xxviii, 96. ISBN 0-321-07507-2. infoLAAKEN, M. van der, R. E. LANKAMP a M. Sharwood SMITH. Writing better English :a multi-purpose model for advanced speakers. 3., herziene druk. Bussum: Uitgeverij Coutinho, 2001. 82 s. ISBN 90-6283-276-8. infoJak psát a přednášet o vědě. Edited by Zdeněk Šesták. 1. vyd. Praha: Academia, 2000. 204 s. ISBN 80-200-0755-5. info
Požadavky
( AJ09999 Postupová zkouška || AJ01002 Anglický jazyk II ) && ! NOW ( AJ11501 Mluvená angličtina )
Garant
Jeffrey Alan Vanderziel, B.A.
Vyučující
Bc. Christopher Adam Rance