Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Analýza jazyka mluvených médií (AJ22098)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu AJ22098 - Analýza jazyka mluvených médií, Filozofická fakulta, Masarykova univerzita (MU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Cíl

The basic aim is to provide an introduction into the study of media discourse with a focus on spoken language. The course consists of theoretical discussions and practical analyses of various spoken media genres in English, ranging from radio and TV broadcasts to new media genres that span public and private zones of communication, while enabling the diverse social actors to become actively involved and create the media and the post-media space. Special attention is paid to the analysis of linguistic means of interaction between various media stakeholders and the public, as well as to the multimodal analysis of media texts. The course develops students' ability for critical thinking.Základním cílem uvést studenty do odborného studia jazyka médií se zaměřením na mluvený jazyk. Kurz se zabývá teoretickým rozborem i praktickou analýzou různých mluvených mediálních žánrů a komunikátů v angličtině, a to od rozhlasového a televizního vysílání po nové internetové žánry, které propojují veřejný a osobní prostor a umožňují aktérům aktivně vystupovat a spoluvytvářet mediální a post-mediální prostor. Zvláštní důraz je kladen na analýzu jazykových prostředků interakce mezi mediálními aktéry a obecenstvem a na multimodální rozbor jednotlivých komunikátů. Kurz si klade za cíl rozvíjet kritické analytické schopnosti, které jsou široce využitelné v běžném životě nad rámec akademického kontextu. Kurz je vyučován v anglickém jazyce, neboť jeho cílovou skupinou jsou primárně studenti anglistiky a zahraniční studenti.

Osnova

The course will cover the following topics:1. Spoken news on radio/TV2. Spoken sports commentary3. Online sports commentary (features spokenness in the written mode)4. Reality TV, TV shows and series5. Historical aspects of spoken media communication6. Spoken texts and positioning: dialogism, voice, simulated interaction7. Interpersonal meanings in broadcast texts, audience involvement

Literatura

povinná literaturaTOLSON, Andrew. Media talk :spoken discourse on TV and radio. Edinburgh: Edinburgh University, 2006. v, 193 s. ISBN 0-7486-1826-0. infoMedia discourserepresentation and interaction. Edited by Mary Talbot. Edinburgh: Edinburgh University Press, 2007. vi, 198 p. ISBN 0748623485. infoLorenzo-Dus, Nuria (2009) Television Discourse: Analysing Language in the Media. Palgrave Macmillan.doporučená literaturaTelecinematic discourseapproaches to the language of films and television series. Edited by Roberta Piazza - Monika Bednarek - Fabio Rossi. Philadelphia: John Benjamins Pub. Company, 2011. xi, 315 p. ISBN 9789027285157. infoNew discourse on languagefunctional perspectives on multimodality, identity, and affiliation. Edited by J. R. Martin - Monika Bednarek. New York: Continuum, 2010. ix, 269 p. ISBN 9781847064837. infoThe language of fictional televisiondrama and identity. Edited by Monika Bednarek. New York, NY: Continuum International Pub. Group, 2010. 283 p. ISBN 9781441155856. infoMedia discourse :representation and interaction. Edited by Mary Talbot. Edinburgh: Edinburgh University Press, 2007. vi, 198 s. ISBN 978-0-7486-2348-8. infoMATHESON, Donald. Media discourses :analysing media texts. 1st pub. Maidenhead: Open University, 2005. x, 206 s. ISBN 0-335-21469-X. info

Garant

Jeffrey Alan Vanderziel, B.A.

Vyučující

Mgr. Jan Chovanec, Ph.D.