Předmět Filmová distribuce (FAV108)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu FAV108 - Filmová distribuce, Filozofická fakulta, Masarykova univerzita (MU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Cíl
Cesta k divákovi aneb současná praxe v klasické i netradiční distribuci filmůPřednáška má za cíl seznámit posluchače se současným stavem a se základními postupy klasické distribuce a zároveň otevřít perspektivu netradičních distribučních forem. Distribucí totiž dnes zdaleka nerozumíme jen klasický koncept prodeje licencí pro různé distribuční platformy (kino, televize, DVD, VOD atd.), ale i šíření filmů v rámci sdílení a mimo instituce, které se distribucí primárně zaobírají nebo jsou na ni smluvně navázány. Na konci kurzu by se studenti měli orientovat v současném systému distribuce, chápat jeho východiska a teoretickou reflexi. Zároveň za sebou budou mít zkušenost z praktického využití nabytých zkušeností.
Osnova
1. Základní pojmy filmové distribuce2. České distribuční prostředí3. Obchod s autorským filmem4. Filmové festivaly jako distribuční platforma5. Nové metody distribuce6. Realizace praktické části
Literatura
DANIELIS, Aleš . Česká filmová distribuce po roce 1989. Iluminace, Praha: Národní filmových archiv, 2007, roč. 19, č. 1, s. 53-104. ISSN 0862-397X. URL infoDANIELIS, Aleš . Svět filmu bez perforace. Hrozby a příležitosti digitálnífilmové distribuce. Iluminace, Praha: Národní filmových archiv, 2013, roč. 25, č. 2, s. 89-101. ISSN 0862-397X. URL infoLAMPEROVÁ, Marta . Video on Demand: Nachádzame sa v experimentálnej fáze. luminace, 2013, roč. 25, č. 2, s. 103-109. URL infoMARTINEK, Přemysl . Jak změřit distribuci. Iluminace, Praha: Národní filmových archiv, 2013, roč. 25, č. 3, s. 121-124. ISSN 0862-397X. URL infoSTŘÍTESKÝ, Václav, Jan HANZLÍK a Miroslav KARLÍČEK. Čeští návštěvníci kin z pohledu filmového marketingu. Iluminace, Praha, 2013, roč. 25, č. 2, s. 33-51. ISSN 0862-397X. info
Garant
prof. PhDr. Jiří Voráč, Ph.D.
Vyučující
prof. PhDr. Jiří Voráč, Ph.D.Mgr. Luděk Havel