Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Produkční kultura v současném filmu a televizi II (FAV274)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu FAV274 - Produkční kultura v současném filmu a televizi II, Filozofická fakulta, Masarykova univerzita (MU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Cíl

- lépe rozumět současnému českému filmu jako průmyslu a produkční kultuře- porozumět způsobům, jak struktura a převládající praktiky domácího mediálního průmyslu ovlivňují výsledné filmy a TV pořady

Osnova

V tomto navazujícím semináři se budeme věnovat otázkám současné české filmové a televizní produkce: aktuálním produkčním trendům, struktuře filmového a televizního průmyslu, jejich trhu, profesní komunitě a vztahům mezi podmínkami produkce a estetickými vlastnostmi výsledných děl. Předmět bude zároveň využívat výsledky zúčastněného pozorování realizovaného stážisty projektu FIND jakožto příkladů kolektivní etnografie produkční kultury. Zaměříme se na konkrétní případy klíčových "hráčů", kteří nastavují standardy nebo mění pravidla hry na současném trhu, mj. na nejvýznamnější firmy z oblasti televizní produkce (HBO), nezávislé filmové produkce (Negativ), a zahraničních zakázek (Stillking)Rozvržením látky budeme navazovat na minulý semestr (absolvování semináře z minulého semestru ale není podmínkou účasti):1. průmysl a pole mediální produkce- struktura mediální produkce v ČR: čeští filmoví producenti, zahraniční produkce, televize; role SFK, role FAMU, role festivalů, role evropské legislativy a podpůrných programů; podmíněnost domácím a mezinárodním trhem- trendy: globalizace a transnacionalizace (runaway production, koprodukce, minoritní koprodukce, adaptace formátů), konvergence (sbližování mezi médii)2. produkční komunita- počet, struktura, formy pracovních poměrů, kariérní vzorce, centrum a periférie, mobilita- sítě a klastry neformálních kolaborativních vztahů- genderové, třídní3. produkční kultura- formy reflexivity profesní komunity a firem, marketing i reflexe zdola: Fites a Synchron, Asociace producentů v audiovizi, Česká filmová komora, výpovědi tvůrců, blogy, marketingové kampaně- etnografie produkční kultury: výsledky zúčastněného pozorování4. produkční estetika- žánrová a stylová diferenciace v závislosti na pozicích jednotlivých firem, skupin a tvůrců v poli mediální produkce- umělecká inovace vs. recyklace (návraty k osvědčeným vzorcům a postupům)

Garant

prof. PhDr. Jiří Voráč, Ph.D.

Vyučující

doc. Mgr. Petr Szczepanik, Ph.D.Mgr. Luděk Havel