Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Mediální průmysl (FAVBPa04)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu FAVBPa04 - Mediální průmysl, Filozofická fakulta, Masarykova univerzita (MU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Cíl

Cílem předmětu je, aby studenti byli schopni:- porozumět vazbám mezi estetickými, kulturními a ekonomickými aspekty filmového díla- použít pojmy z teorií médií a příbuzných oborů jako užitečné pracovní nástroje- použít informace o produkční historii a kontextu k analýze a interpretaci filmu.

Osnova

Historická a komparativní analýza pojmů z teorií filmu a dalších audiovizuálních médií s důrazem na dobu od roku 1945 do současnosti. Cílem přednášky je poskytnout alternativu k chronologickému systému výkladu a inspirovat posluchače k "příčnému" uvažování o konkrétních problémech. V tomto roce bude kurz inovován: pojmy estetických a kulturních teorií budeme propojovat s otázkami mediálního průmyslu, především s ohledem na systémy a praktiky mediální produkce v USA a v Evropě (tzv. production studies). Jednotlivé pojmy budou vybrány tak, aby umožňovaly zkoumat vztahy mezi rovinami kulturního textu, modu produkce a produkční kultury (tj. diskursu, komunit a identit mediálních pracovníků).Soupis vybraných pojmů:- mode of production/practice, alternative modes of production: difference between strategic and tactical management; conceptualizing change and persistence of the system; logic of causal relations between modes of production and style- institution: production as temporary institutions and project networks- authorship (both above- and below-the-line, individual/group, intentionalism)- style (creative decisions, group and individual, industrial bases of)- division of labor, job-role structures and hierarchies, flexible labor- communities of practice: semi-permanent work groups (Helen Blair)- learning: explicit and tacit knowledge, apprenticeship, on-the-job training, learning communities- generation: wave/movement/school- career patterns: inter-firm (boundaryless) careers- creative work processes: experiment, improvisation, innovation/convention, imagination, institutionalized routines- paratextuality: industrial reflexivity, making-of documentaries- gender (female filmmakers, their position in crews and their styles of work)- media convergence: transmedia storytelling- creative clusters or cultural/industrial milieux (value-adding agglomeration)- consumers: as an integral part of the production process (producing consumers, consumers as a concept guiding creative processes)

Literatura

povinná literaturaJennifer Holt – Alisa Perren (eds.), Media Industries. History, Theory, and Method. Chichester, West Sussex; Malden, MA: Wiley-Blackwell 2009.doporučená literaturaVicki Mayer – Miranda J. Banks – John T. Caldwell (eds.), Production Studies. Cultural Studies of Media Industries. New York – London: University of California Press 2009.Janet Staiger, The Hollywood Mode of Production, 1930–1960. In: David Bordwell – Janet Staiger – Kristin Thompson, The Classical Hollywood Cinema: Film Style & Mode of Production to 1960. New York: Columbia University Press 1985, s. 309–338.John T. Caldwell, Production Culture. Industrial Reflexivity and Critical Practice in Film and Television. Durham: Duke University Press 2008.Edward Jay Epstein, The Big Picture. The New Logic of Money and Power in Hollywood. New York: Random House 2005.

Garant

prof. PhDr. Jiří Voráč, Ph.D.

Vyučující

doc. Mgr. Petr Szczepanik, Ph.D.