Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Úvod do studia IM II (IM015)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu IM015 - Úvod do studia IM II, Filozofická fakulta, Masarykova univerzita (MU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Cíl

Na konci kursu bude student schopen:Definovat základní pojmy z oblasti umění nových médií: nová, digitální, interaktivní média; na vztah informačních technologií a post-moderny; vztah umění a techniky/médiíVysvětlit vztahy mezi konceptuálním, technickém a kulturním rámci nových médiíShrnout poznatky z oblasti diskurzu teorie a estetiky umění nových médií a techno-, či kyber-kultury."

Osnova

1.) kybernetické paradigma a vizuální kultura2.) nová-média; digitální-média; interaktivní média3.) intermedialita; hypermedialita; transmedialita; multisenzorickost4.) hypertext a narativita5.) binární kód a interaktivita – koncept rozhraní a vztah člověk-stroj6.) imerze a zkušenost bytí v prostoru- technologie umělé nebo rozšířené reality

Literatura

povinná literaturaMonoskop - www.monoskop.or, www.monoskop.org/logneurčenoMcLuhan, M.: Člověk, média a elektronická kultura, Brno Jota, 2000.Flusser, V.: Komunikológia, Bratislava 2002.Ed. Lister, M. a kol.: New Media: A Critical Introduction, Londýn, 2003Manovich, L.: Principy nových médií, in Teorie vědy/Theory of Science, XI/XXIV/2/2002.Bolter, J.D, Grusin, R.: Remdiation. Understanding New Media, MIT Press,2000.Flusser, V.: Do univerza technických obrazů, Praha 2001.Huhtamo, E.: From Kaleidoscomaniac to Cybernerd: Notes Toward an Archeology of Media, In. Ed.Druckerey, T.: Electric Culture: Technology and Visual Representation, New York 1994.Manovich, L.: The Language of New Media, Mit Press 2002.

Požadavky

Druhá část dvousemestrálního kurzu teorie interaktivních médií. Posluchači se seznámí se základními pojmy teorie interaktivních médií, základními metodologiemi a strategiemi výzkumu umění nových médií.

Garant

doc. Mgr. Jana Horáková, Ph.D.

Vyučující

Mgr. Zuzana Panák Husárová, Ph.D.doc. Mgr. Jana Horáková, Ph.D.