Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Základy vizuální kompozice v čase B (IM049)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu IM049 - Základy vizuální kompozice v čase B, Filozofická fakulta, Masarykova univerzita (MU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Cíl

Anotace:Komponování analogového a digitálního obrazu, manipulovaná fotografie, tvorba a zpracování pohyblivého obrazu. Zásady vizuální komunikace, filmová řeč, tvarová a barevná ikonografie apod.Prakticky orientovaný kurz, zabývající se zpracováním obrazů v počítači s důrazem na rozvíjení skladebných a tvůrčích schopností studentů. Cílem kurzu je bezproblémové zvládnutí základního řetězce zpracování digitálních obrazů pomocí současných počítačových technologií. V druhém semestru je upřednostňován individuální přístup a pomoc s řešením konkrétního projektu studenta (či skupiny), a to zejména v oblasti aplikace a kreativního využití efektových a kompozičních programů Adobe AfterEffects, Discreet Combustion a Bauhaus Mirage.Cíle:Osvojení si práce v soudobých programech, využívaných při produkci a postprodukci videoobrazu. Osvojení si práce v soudobých programech, využívaných při produkci a postprodukci videoobrazu, a seznámení se s příklady řešení obrazových videokompozic žijících umělců (analogové experimentování Vašulkových či Godarda & Mievillové nevyjímaje). Zjemňování estetické citlivosti k odlišným formám pohyblivého obrazu a učení se vnímavosti k rozdílům mezi různými „režimy vidění“.Získané znalosti a dovednosti:Bezproblémové zvládnutí primárních postupů zpracování pohyblivého obrazu v prostředí počítače a porozumění souvisejícím problémům (včetně technologických: formáty, komprese, rozlišení apod.). Kreativní využití skladebních a kompozičních programů, jakými jsou Adobe Premiere Pro, Adobe AfterEffects, Discreet Combustion a Bauhaus Mirage.

Osnova

Obsahové zaměření:Převážně prakticky orientovaný kurz, zabývající se tvorbou a zpracováním pohyblivého obrazu v počítači, s důrazem na rozvíjení tvůrčích schopností studentů. Předmět se soustředí především na základy komponování a skladby temporalizovaného obrazu (obrazu, který zahrnuje čas přímo ve své existenci). V druhém semestru kurzu je upřednostňován individuální přístup a pomoc s řešením konkrétního projektu studenta (či skupiny), a to zejména v oblasti kreativního využití střihových a kompozičních programů. Počet účastníků kurzu je kapacitně omezen.Osnava vyjde ze znalostí a požadavků přihlášených studentů, bude upřesněna na prvním setkání.

Literatura

Sitney, P. Adams: Une histoire du cinéma. Museé national d’art moderne, Paris 1976Skripta FAMU (části, týkající se střihové skladby)Ulver, Stanislav: Západní filmová avantgarda. ČFÚ, Praha 1991Manuály, uživatelská fóra a rozcestníky: Adobe (www.adobe.com), Discreet (www.discreet.com), Quicktime (www.apple.com/quicktime), portály digitalproducer.com, desktopvideo.about.com, dvcentral.org ad.Antologie textů k~Úvodům. FAMU, Praha 2006Epstein, Jean: Poetika obrazů. Herrmann & synové, Praha 1997Čada, Ondřej: Digitální video krok za krokem. Grafika Publishing, Praha 2002Manovich, Lev: The Language of New Media. MIT Press, 2001Beyond Narrative. DVD-ROM, ZKM, Karlsruhe 2003Bellour, Raymond & Bandy, Mary Lea (eds.): Godard. Son + Image 1974–1991. New York 1992Beránek, Petr.: Digitální video v~praxi. UNIS, Praha 2001Vogel, Amos: Film as a Subversive Art. Random House, New York (on-line)Reiser, Martin & Zapp, Andrea (eds.): New Screen Media: Cinema/Art/Narrative. London 2002Wodtke, Mark: Mind Over Media. McGraw-Hill, New York 1993Aumont, Jacques: Obraz. AMU, Praha 2006Block, Bruce: The Visual Story: Seeing the Structure of Film, TV, and New Media. FP, 2001

Požadavky

IM048 Vizuální kompozice v čase A

Garant

doc. Mgr. Jana Horáková, Ph.D.

Vyučující

PhDr. Martin Flašar, Ph.D.