Předmět Bad Filming: periferní a marginalizované tendence a hnutí v audiovizuální tvorbě (IM091)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu IM091 - Bad Filming: periferní a marginalizované tendence a hnutí v audiovizuální tvorbě, Filozofická fakulta, Masarykova univerzita (MU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Cíl
BAD FILMINGTypologie vlivů klasického filmu na videoartNa konci toho kurzu bude student schopen:Orientace ve frekventovaných technologických a stylových postupech, které se týkají relace filmu a videoartu; charakterizace základních kategorií videoartu a bude obeznámen s příkladnými díly včetně jejich zasazení do galerijní praxe; bude schopen vymezit sociokulturní a institucionální rámec audiovizuální tvorby v kinematografii a výtvarném provozu; bude schopen zhodnotit konkrétní audiovizuální dílo v rámci výtvarného umění.
Osnova
1. Základní mediální relace filmu a videoartu. Intermedialita, transmediální vztah, multimediální vztah, mixed-media.2. Vývoj pojmu intermedialita v kontextu audiovizuální tvorby.3. Vybrané kategorie videoartu ve vztahu k disciplínám výtvarného umění: videoperformance, videoinstalace, videoanimace, ad.4. Intermediální postupy ovlivněné digitálními technologiemi: metoda přepisu, přestrukturování povrchu, překombinování, řiditelný obraz, interpolování, propojení sítí, imersivní vztah, ad.5. Institucionální specifika kinematografie a výtvarného provozu.6. Percepční model diváka v kinosále vs. návštěvníka galerie.
Literatura
Cubitt, Sean. Timeshift On Video Culture. New York: Routledge, 1991.Cubitt, Sean. Videography, Video Media As Art And Culture. New York: Routledge, 1993Pospiszyl, Tomáš, Srovnávací studie. Praha: Agite/Fra, 2004.Možnosti vizuálních studií :obrazy, texty, interpretace. Edited by Marta Filipová - Matthew Rampley. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta, Seminář dějin umění, 2007. 254 s., [3. ISBN 978-80-87029-26-8. infoSZCZEPANIK, Petr . (ed.) Nová filmová historie. Antologie současného myšlení o dějinách kinematografie a audiovizuální kultury. Praha: Herrmann a synové, 2004. 528 s. infoBOURRIAUD, Nicolas. Postprodukce :kultura jako scénář: jak umění nově programuje současný svět. Translated by Petr Turek. Vyd. 1. Praha: Tranzit, 2004. 106 s. ISBN 80-903452-0-4. infoBAXANDALL, Michael. Stíny a světlo :umění a vizuální zkušenost. Translated by Pavel Pšeja. Vyd. 1. Brno: Barrister & Principal, 2003. 207 s., 16. ISBN 80-86598-58-6. infoRUSH, Michael. Video art. London: Thames & Hudson, 2003. 224 s. ISBN 0-500-23798-0. infoBELTING, Hans. Konec dějin umění. Vyd. 1. Praha: Mladá fronta, 2000. 244 s., [8. ISBN 80-204-0856-8. infoVizuální teorie : současné anglo-americké myšlení o výtvarných dílech. Edited by Ladislav Kesner, Translated by Lucie Vidmarová - Ladislav Kesner. Vyd. tohoto souboru 1. Jinočany: H & H, 1997. 265 s. : i. ISBN 80-86022-17-X. info
Garant
doc. Mgr. Jana Horáková, Ph.D.
Vyučující
Mgr. Marika Kupková