Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Bad Filming: periferní a marginalizované tendence a hnutí v audiovizuální tvorbě (IM091)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu IM091 - Bad Filming: periferní a marginalizované tendence a hnutí v audiovizuální tvorbě, Filozofická fakulta, Masarykova univerzita (MU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Cíl

BAD FILMINGTypologie vlivů klasického filmu na videoartNa konci toho kurzu bude student schopen:Orientace ve frekventovaných technologických a stylových postupech, které se týkají relace filmu a videoartu; charakterizace základních kategorií videoartu a bude obeznámen s příkladnými díly včetně jejich zasazení do galerijní praxe; bude schopen vymezit sociokulturní a institucionální rámec audiovizuální tvorby v kinematografii a výtvarném provozu; bude schopen zhodnotit konkrétní audiovizuální dílo v rámci výtvarného umění.

Osnova

1. Základní mediální relace filmu a videoartu. Intermedialita, transmediální vztah, multimediální vztah, mixed-media.2. Vývoj pojmu intermedialita v kontextu audiovizuální tvorby.3. Vybrané kategorie videoartu ve vztahu k disciplínám výtvarného umění: videoperformance, videoinstalace, videoanimace, ad.4. Intermediální postupy ovlivněné digitálními technologiemi: metoda přepisu, přestrukturování povrchu, překombinování, řiditelný obraz, interpolování, propojení sítí, imersivní vztah, ad.5. Institucionální specifika kinematografie a výtvarného provozu.6. Percepční model diváka v kinosále vs. návštěvníka galerie.

Literatura

Cubitt, Sean. Timeshift On Video Culture. New York: Routledge, 1991.Cubitt, Sean. Videography, Video Media As Art And Culture. New York: Routledge, 1993Pospiszyl, Tomáš, Srovnávací studie. Praha: Agite/Fra, 2004.Možnosti vizuálních studií :obrazy, texty, interpretace. Edited by Marta Filipová - Matthew Rampley. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta, Seminář dějin umění, 2007. 254 s., [3. ISBN 978-80-87029-26-8. infoSZCZEPANIK, Petr . (ed.) Nová filmová historie. Antologie současného myšlení o dějinách kinematografie a audiovizuální kultury. Praha: Herrmann a synové, 2004. 528 s. infoBOURRIAUD, Nicolas. Postprodukce :kultura jako scénář: jak umění nově programuje současný svět. Translated by Petr Turek. Vyd. 1. Praha: Tranzit, 2004. 106 s. ISBN 80-903452-0-4. infoBAXANDALL, Michael. Stíny a světlo :umění a vizuální zkušenost. Translated by Pavel Pšeja. Vyd. 1. Brno: Barrister & Principal, 2003. 207 s., 16. ISBN 80-86598-58-6. infoRUSH, Michael. Video art. London: Thames & Hudson, 2003. 224 s. ISBN 0-500-23798-0. infoBELTING, Hans. Konec dějin umění. Vyd. 1. Praha: Mladá fronta, 2000. 244 s., [8. ISBN 80-204-0856-8. infoVizuální teorie : současné anglo-americké myšlení o výtvarných dílech. Edited by Ladislav Kesner, Translated by Lucie Vidmarová - Ladislav Kesner. Vyd. tohoto souboru 1. Jinočany: H & H, 1997. 265 s. : i. ISBN 80-86022-17-X. info

Garant

doc. Mgr. Jana Horáková, Ph.D.

Vyučující

Mgr. Marika Kupková