Předmět Digitální fikce II (IM098b)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu IM098b - Digitální fikce II, Filozofická fakulta, Masarykova univerzita (MU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Cíl
Druhá časť predmetu Digitálna fikcia naväzuje na koncepty predstavené v predmete Digitálna fikcia 1. Na konci kurzu budú študenti podrobnejšie poznať terminologický aparát teórie digitálnej fikcie. Študenti budú vedieť charakterizovať špecifiká diel digitálnej fikcie. Navyše s týmito špecifikami budú pracovať pri analýze a interpretácii diel. Predmet sa zameria väčšmi na najsúčasnejšie tendencie v digitálnej fikcii. Študenti budú vedení k formulovaniu vlastných názorov na javy spojené s výskumom digitálnej fikcie. Participácia na kurze bude zameraná na riešenie problémov v teórii a praxi digitálneho rozprávania, na komparáciu diel a na kolaboratívne kreatívne projekty.
Osnova
1.kybertext, ergodická literatúra. Porovnanie. Analýza.2.kolaboratívne písanie.3.digitálne slovo. materialita. autorské knihy. Analýza.4.rozprávanie ako transmediálny jav. .5.digitálna fikcia a aspekty hry a hravosti.6.performativita digitálneho znaku, procedurálny model komunikácie.
Literatura
povinná literaturaMonoskop - www.monoskop.or, www.monoskop.org/logEMLCIP - http://elmcip.net/neurčenoHomo ludens (Orig.) : Homo ludens : o původu kultury ve hře [Huizinga, 1971] : Homo ludens : o původu kultury ve hře [Huizinga, 2000] : Jeseň stredoveku. info° DRUCKER, Johanna. The Visible Word : Experimental Typography and Modern Art, 1909-1923. Chicago : The University of Chicago Press, 1994. 298 p. ISBN 0-226-16501-9.° CRAMER, Florian. Words Made Flesh : Code, Culture, Imagination. Rotterdam : Piet Zwart Institute, 2005. 140 p. Cyberarts 2003: International Compendium Prix Ars Electronica. Stuttgart: Hatje Cantz Publishers, 2003. p. 248. ISBN 9783775713559.° SUSINI-ANASTOPOULOSOVÁ, Françoise. Fragmentárne písanie : Definície a prínosy. Prel. Mária Vargová. Bratislava : Kalligram, 2005. 313 s. ISBN 80-7149-752-5.° HAYLES, Katherine, N. Electronic Literature : New Horizons for the Literary. Notre Dame: University of Notre Dame, 2008. 240 p. ISBN 0-268-03084-7.° GLAZIER, Loss Pequeño. Digital Poetics : The Making of E-Poetries. Tuscaloosa : University of Alabama Press, 2002. 213 p. ISBN 0-8173-1075-4.° AARSETH, Espen J. Cybertext : Perspectives on Ergodic Literature. Baltimore : The John Hopkins University Press, 1997. 203 p. ISBN 0-8018-5579-9.° ESKELINEN, Markku. Cybertext Theory : What An English Professor Should Know Before Trying. In Electronic book review [online]. 2001-02-01 [cit. 2008-10-05]. Available at: .° FRASCA, Gonzalo. Ludologists love stories, too : notes from a debate that never took place. In Level Up : Digital Games Research Conference Proceedings [online]. Ed. Marinka Copier, Joost Raessens. Utrecht : DiGRA and University of Utrecht, 2003 [cit.° STREHOVEC, Janez. The word image/virtual body : on the techno-aesthetics of digital literary objects [online]. Sept.-Oct. 2002 [cit. 2009-06-03]. Available at: .° HAYLES, Katherine, N. Writing Machines. Cambridge, MA : The MIT Press, 2002. 224 p. ISBN 0-262-58215- 5.° CAYLEY, John. Time Code Language : New Media Poetics and Programmed Signification. In New Media Poetics : Contexts, Technotexts, and Theories. Ed. Adalaide Morris, Thomas Swiss. Cambridge, MA : The MIT Press, 2006, p. 307-333. ISBN 0-262-13463-2.° FULLER, Matthew (Ed.). Software Studies : A Lexicon. Cambridge, MA : The MIT Press, 2008. 334 p. ISBN 978-0-262-06274-9.° DOUGLAS, Jane, Yellowlees. Gaps, maps and perception : What hypertext readers (don´t) do [online]. [cit. 2008-10-31]. Available at: .° New Media Poetics : Contexts, Technotexts, and Theories. Edited by Adalaide Morris, Thomas Swiss. Cambridge, MA : The MIT Press, 2006, ISBN 0-262-13463-2.° MONTFORT, Nick. Cybertext Killed the Hypertext Star. In Electronic book review [online]. 2000-30-12 [cit. 2008-10-05]. Available at: .° BOOTZ, Phillipe. Digital Poetry : From Cyberspace to Programmed Forms. In Leonardo Electronic Almanach [online]. Vol. 14, 2006, no. 5-6. 2006-09-25 [cit. 2009-01-13]. Available at: . ISSN° CRAMER, Florian. Combinatory Poetry and Literature in the Internet [online]. 2000-10-19 [cit. 2008-10-24]. Available at: .° A Companion to Digital Literary Studies [online]. Ed. Susan Schreibman, Ray Siemens. Oxford : Blackwell, 2008. Available at: .° HANSEN, Mark, B. N. Bodies in Code: Interfaces with Digital Media. NY : Routledge, 2006. 327 p. ISBN 0-415-97016-4.° FRASCA, Gonzalo. Ludology meets narratology : Similitude and differences between (video)games and narrative [online]. 1999 [cit. 2009-04-13]. Available at: .° Routledge Encyclopedia of Narrative Theory. Ed. David Herman, Manfred Jahn, Marie-Laure Ryan. London; New York : Routledge. 2008, p. 252-256. ISBN 978-0-415-77512-0.° KOSKIMAA, Raine. Digital Literature : From Text to Hypertext and Beyond [online]. May 2000 [cit. 2008-09- 09]. Available at: .° FUNKHOUSER,Christopher T . Prehistoric Digital Poetry : An Archaeology of Forms, 1959-1995. Tuscaloosa, AL : University of Alabama Press, 2007. 408 p. ISBN 0-8173-5422-0.° GUNDER, Anna. Forming the Text, Performing the Work - Aspects of Media, Navigation, and Linking [online]. February-March 2001 [cit. 2008-10-07]. Available at:.° RYAN, Marie-Laure. Narrative as Virtual Reality : Immersion and Interactivity in Literature and Electronic Media. Baltimore : Johns Hopkins University Press, 2001. 399 p. ISBN 0-8018-7753-9.° Narrative Across Media : The Languages of Storytelling. Ed. Marie-Laure Ryan. Lincoln; London : Nebraska Press, 2004. 422 p. ISBN 0-8032-8993-6.° BACK, Maribeth. The Reading Senses. In Digital Media Revisited : Theoretical and Conceptual Innovation in Digital Domains. Ed. Gunnar Liestøl, Andrew Morrison, Terje Rasmussen. Cambridge, MA : The MIT Press, 2003, p. 157-182. ISBN 0-262-12256-1.° CAYLEY, John. Performances Of Writing In The Age Of Digital Transliteration [online]. 1998-10-26 [cit. 2009-05-13]. Available at: .° Oulipo Compendium. Ed. Harry Mathews, Alastair Brotchie. London : Atlas Press, 2005. ISBN 1-900565-18-8.FOŘT, Bohumil . Úvod do sémantiky fikčních světů. 1. vyd. Brno: Host, 2005. 148 s. Teoretická knihovna. ISBN 80-7294-165-8. infoGADAMER, Hans-Georg. Aktualita krásného :umění jako hra, symbol a slavnost. Translated by David Filip. Vyd. 1. Praha: Triáda, 2003. 86 s. ISBN 80-86138-48-8. infoThe new media reader. Edited by Noah Wardrip-Fruin - Nick Montfort. Cambridge, Mass.: MIT Press, 2003. xv, 823 s. ISBN 0-262-23227-8. infoBOLTER, Jay David a Diane GROMALA. Windows and mirrors :interaction design, digital art, and the myth of transparency. Cambridge, Mass.: MIT Press, 2003. xi, 182 s. ISBN 0-262-02545-0. infoBOLTER, Jay David a Richard GRUSIN. Remediation :understanding new media. 1st MIT Press pbk. ed. Cambridge, Mass.: MIT Press, 2000. xi, 295 s. ISBN 0-262-52279-9. infoCAILLOIS, Roger. Hry a lidé :maska a závrať. Translated by Nina Vangeli. Vyd. 1. Praha: Nakladatelství Studia Ypsilon, 1998. 215 s. ISBN 80-902482-2-5. infoGENETTE, Gérard. Narrative discourse :an essay in method. Edited by Jonathan D. Culler, Translated by Jane E. Lewin. 1. ed. Ithaca, New York: Cornell University Press, 1980. 285 s. ISBN 0-8014-9259-9. info
Garant
doc. Mgr. Jana Horáková, Ph.D.
Vyučující
Mgr. Zuzana Panák Husárová, Ph.D.doc. Mgr. Jana Horáková, Ph.D.