Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Digitální fikce II (IM098b)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu IM098b - Digitální fikce II, Filozofická fakulta, Masarykova univerzita (MU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Cíl

Druhá časť predmetu Digitálna fikcia naväzuje na koncepty predstavené v predmete Digitálna fikcia 1. Na konci kurzu budú študenti podrobnejšie poznať terminologický aparát teórie digitálnej fikcie. Študenti budú vedieť charakterizovať špecifiká diel digitálnej fikcie. Navyše s týmito špecifikami budú pracovať pri analýze a interpretácii diel. Predmet sa zameria väčšmi na najsúčasnejšie tendencie v digitálnej fikcii. Študenti budú vedení k formulovaniu vlastných názorov na javy spojené s výskumom digitálnej fikcie. Participácia na kurze bude zameraná na riešenie problémov v teórii a praxi digitálneho rozprávania, na komparáciu diel a na kolaboratívne kreatívne projekty.

Osnova

1.kybertext, ergodická literatúra. Porovnanie. Analýza.2.kolaboratívne písanie.3.digitálne slovo. materialita. autorské knihy. Analýza.4.rozprávanie ako transmediálny jav. .5.digitálna fikcia a aspekty hry a hravosti.6.performativita digitálneho znaku, procedurálny model komunikácie.

Literatura

povinná literaturaMonoskop - www.monoskop.or, www.monoskop.org/logEMLCIP - http://elmcip.net/neurčenoHomo ludens (Orig.) : Homo ludens : o původu kultury ve hře [Huizinga, 1971] : Homo ludens : o původu kultury ve hře [Huizinga, 2000] : Jeseň stredoveku. info° DRUCKER, Johanna. The Visible Word : Experimental Typography and Modern Art, 1909-1923. Chicago : The University of Chicago Press, 1994. 298 p. ISBN 0-226-16501-9.° CRAMER, Florian. Words Made Flesh : Code, Culture, Imagination. Rotterdam : Piet Zwart Institute, 2005. 140 p. Cyberarts 2003: International Compendium Prix Ars Electronica. Stuttgart: Hatje Cantz Publishers, 2003. p. 248. ISBN 9783775713559.° SUSINI-ANASTOPOULOSOVÁ, Françoise. Fragmentárne písanie : Definície a prínosy. Prel. Mária Vargová. Bratislava : Kalligram, 2005. 313 s. ISBN 80-7149-752-5.° HAYLES, Katherine, N. Electronic Literature : New Horizons for the Literary. Notre Dame: University of Notre Dame, 2008. 240 p. ISBN 0-268-03084-7.° GLAZIER, Loss Pequeño. Digital Poetics : The Making of E-Poetries. Tuscaloosa : University of Alabama Press, 2002. 213 p. ISBN 0-8173-1075-4.° AARSETH, Espen J. Cybertext : Perspectives on Ergodic Literature. Baltimore : The John Hopkins University Press, 1997. 203 p. ISBN 0-8018-5579-9.° ESKELINEN, Markku. Cybertext Theory : What An English Professor Should Know Before Trying. In Electronic book review [online]. 2001-02-01 [cit. 2008-10-05]. Available at: .° FRASCA, Gonzalo. Ludologists love stories, too : notes from a debate that never took place. In Level Up : Digital Games Research Conference Proceedings [online]. Ed. Marinka Copier, Joost Raessens. Utrecht : DiGRA and University of Utrecht, 2003 [cit.° STREHOVEC, Janez. The word image/virtual body : on the techno-aesthetics of digital literary objects [online]. Sept.-Oct. 2002 [cit. 2009-06-03]. Available at: .° HAYLES, Katherine, N. Writing Machines. Cambridge, MA : The MIT Press, 2002. 224 p. ISBN 0-262-58215- 5.° CAYLEY, John. Time Code Language : New Media Poetics and Programmed Signification. In New Media Poetics : Contexts, Technotexts, and Theories. Ed. Adalaide Morris, Thomas Swiss. Cambridge, MA : The MIT Press, 2006, p. 307-333. ISBN 0-262-13463-2.° FULLER, Matthew (Ed.). Software Studies : A Lexicon. Cambridge, MA : The MIT Press, 2008. 334 p. ISBN 978-0-262-06274-9.° DOUGLAS, Jane, Yellowlees. Gaps, maps and perception : What hypertext readers (don´t) do [online]. [cit. 2008-10-31]. Available at: .° New Media Poetics : Contexts, Technotexts, and Theories. Edited by Adalaide Morris, Thomas Swiss. Cambridge, MA : The MIT Press, 2006, ISBN 0-262-13463-2.° MONTFORT, Nick. Cybertext Killed the Hypertext Star. In Electronic book review [online]. 2000-30-12 [cit. 2008-10-05]. Available at: .° BOOTZ, Phillipe. Digital Poetry : From Cyberspace to Programmed Forms. In Leonardo Electronic Almanach [online]. Vol. 14, 2006, no. 5-6. 2006-09-25 [cit. 2009-01-13]. Available at: . ISSN° CRAMER, Florian. Combinatory Poetry and Literature in the Internet [online]. 2000-10-19 [cit. 2008-10-24]. Available at: .° A Companion to Digital Literary Studies [online]. Ed. Susan Schreibman, Ray Siemens. Oxford : Blackwell, 2008. Available at: .° HANSEN, Mark, B. N. Bodies in Code: Interfaces with Digital Media. NY : Routledge, 2006. 327 p. ISBN 0-415-97016-4.° FRASCA, Gonzalo. Ludology meets narratology : Similitude and differences between (video)games and narrative [online]. 1999 [cit. 2009-04-13]. Available at: .° Routledge Encyclopedia of Narrative Theory. Ed. David Herman, Manfred Jahn, Marie-Laure Ryan. London; New York : Routledge. 2008, p. 252-256. ISBN 978-0-415-77512-0.° KOSKIMAA, Raine. Digital Literature : From Text to Hypertext and Beyond [online]. May 2000 [cit. 2008-09- 09]. Available at: .° FUNKHOUSER,Christopher T . Prehistoric Digital Poetry : An Archaeology of Forms, 1959-1995. Tuscaloosa, AL : University of Alabama Press, 2007. 408 p. ISBN 0-8173-5422-0.° GUNDER, Anna. Forming the Text, Performing the Work - Aspects of Media, Navigation, and Linking [online]. February-March 2001 [cit. 2008-10-07]. Available at:.° RYAN, Marie-Laure. Narrative as Virtual Reality : Immersion and Interactivity in Literature and Electronic Media. Baltimore : Johns Hopkins University Press, 2001. 399 p. ISBN 0-8018-7753-9.° Narrative Across Media : The Languages of Storytelling. Ed. Marie-Laure Ryan. Lincoln; London : Nebraska Press, 2004. 422 p. ISBN 0-8032-8993-6.° BACK, Maribeth. The Reading Senses. In Digital Media Revisited : Theoretical and Conceptual Innovation in Digital Domains. Ed. Gunnar Liestøl, Andrew Morrison, Terje Rasmussen. Cambridge, MA : The MIT Press, 2003, p. 157-182. ISBN 0-262-12256-1.° CAYLEY, John. Performances Of Writing In The Age Of Digital Transliteration [online]. 1998-10-26 [cit. 2009-05-13]. Available at: .° Oulipo Compendium. Ed. Harry Mathews, Alastair Brotchie. London : Atlas Press, 2005. ISBN 1-900565-18-8.FOŘT, Bohumil . Úvod do sémantiky fikčních světů. 1. vyd. Brno: Host, 2005. 148 s. Teoretická knihovna. ISBN 80-7294-165-8. infoGADAMER, Hans-Georg. Aktualita krásného :umění jako hra, symbol a slavnost. Translated by David Filip. Vyd. 1. Praha: Triáda, 2003. 86 s. ISBN 80-86138-48-8. infoThe new media reader. Edited by Noah Wardrip-Fruin - Nick Montfort. Cambridge, Mass.: MIT Press, 2003. xv, 823 s. ISBN 0-262-23227-8. infoBOLTER, Jay David a Diane GROMALA. Windows and mirrors :interaction design, digital art, and the myth of transparency. Cambridge, Mass.: MIT Press, 2003. xi, 182 s. ISBN 0-262-02545-0. infoBOLTER, Jay David a Richard GRUSIN. Remediation :understanding new media. 1st MIT Press pbk. ed. Cambridge, Mass.: MIT Press, 2000. xi, 295 s. ISBN 0-262-52279-9. infoCAILLOIS, Roger. Hry a lidé :maska a závrať. Translated by Nina Vangeli. Vyd. 1. Praha: Nakladatelství Studia Ypsilon, 1998. 215 s. ISBN 80-902482-2-5. infoGENETTE, Gérard. Narrative discourse :an essay in method. Edited by Jonathan D. Culler, Translated by Jane E. Lewin. 1. ed. Ithaca, New York: Cornell University Press, 1980. 285 s. ISBN 0-8014-9259-9. info

Garant

doc. Mgr. Jana Horáková, Ph.D.

Vyučující

Mgr. Zuzana Panák Husárová, Ph.D.doc. Mgr. Jana Horáková, Ph.D.