Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Journal of Interactive Media (IM115)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu IM115 - Journal of Interactive Media, Filozofická fakulta, Masarykova univerzita (MU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Cíl

Předmět je určen pro studenty, kteří si chtějí teoreticky i prakticky osvojit všechny náležitosti tvorby odborného periodika (práce redaktorů, recenzentů, autorů, jazykových korektorů atd.) a naučit se hlavním zásadám psaní odborného textu a jeho kritickému hodnocení. V průběhu kurzu se studenti seznámí se strategiemi a taktikami vědeckého publikování a s formálními pravidly a etickými zásadami psaní odborných textů. Dále získají přehled o oborových časopisech, databázích odborných časopisů, hodnotících kritériích odborných periodik apod.Hlavní náplní přednášek je příprava nového čísla oborového žurnálu JOINME. Posluchači tak mají možnost seznámit se se všemi fázemi publikačního procesu. Píší odborné texty, vzájemně si své texty hodnotí, zajišťují propagaci časopisu, podílí se na tvorbě jeho grafické podoby a vykonávají další činnosti spojené s tvorbou odborného periodika, dle individuálních schopností. Tímto způsobem získávají praktické i teoretické zkušenosti v oblasti odborné publicistické činnosti a týmové redakční práce. Po absolvování kurzu bude student připraven pro samostatnou odbornou publikační činnost a kvalifikovanou práci v redakci odborného časopisu.

Osnova

1. Odborné časopisy: náležitosti a cíle odborného časopisu, příklady zahraničních i domácích odborných periodik, kritéria hodnocení odborného časopisu, databáze odborných periodik.Seznámení s tématem časopisu a výběr témat článků.2. Odborný styl, žánry odborných statí, struktura odborného textu.3. Volba tématu, práce se zdroji, rešerše, taktika psaní odborného textu. Psaní první verze článku4. Poznámkový aparát, seznam literatury, styl citací. Psaní druhé verze článku.5. Publikační etika, recenzní řízení, kritéria hodnocení odborného článku. Hodnocení článků a jejich výběr ke zveřejnění.6. Práce s redakčním systémem, public relations, vyhodnocování návštěvnosti.7. Hodnocení kurzu, zpětná vazba.

Literatura

ŠANDEROVÁ, Jadwiga. Jak číst a psát odborný text ve společenských vědách. Praha: Sociologické nakladatelství, 2009. 209 s. Studijní texty, 34. svazek. ISBN 978-80-86429-40-3. infoOdborná periodika: Convergence - http://con.sagepub.com/Computational Culture - http://computationalculture.net/New media and society - http://nms.sagepub.com/APRJA - http://www.aprja.net/Amodern - http://amodern.net/Ctheory - http://www.ctheory.net/Digital creativity - http://www.tandfonline.com/toc/ndcr20/currentDatabáze odborné literatury: SCOPUS - http://www.scopus.com/ERIH - https://dbh.nsd.uib.no/publiseringskanaler/erihplus/Web of Science - webofscience.com

Požadavky

IM088 Seminář kritiky a publicistiky

Garant

doc. Mgr. Jana Horáková, Ph.D.

Vyučující

Mgr. et Mgr. Adam Francdoc. Mgr. Jana Horáková, Ph.D.Mgr. Alina Matějová