Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Artgorithms: Algoritmické umění, teorie a praxe (IM130)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu IM130 - Artgorithms: Algoritmické umění, teorie a praxe, Filozofická fakulta, Masarykova univerzita (MU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Cíl

Porozumět principům algoritmů a matematiky ve výtvarném umění;Seznámit se s příklady aplikovaného počítačového umění, jeho historií, současnými tendencemi i výhledy do budoucna;Naučit se praktickým dovednostem z oblasti algoritmické tvorby;Realizovat výtvarnou tvorbu s pomocí počítače.

Osnova

Úvod do algoritmického umění.Počítačová tvorba v kontextu zobecněné estetiky.Přehled historie počítačového umění ve světě i doma.Esteticky nosné funkce (periodické a cyklické funkce, spirální křivky, superrovnice).Výtvarné algoritmy s náhodnými parametry (generátory pseudonáhodných čísel, rozložení pravděpodobnosti).Výtvarné automaty a bezkontextová grafika (transformace, přepisovací gramatiky, graftály).Esteticky nosné proporce (zlatý řez v matematice a umění).Fraktální grafika (transformace v komplexní rovině, řezy kvaternionů, křivky vyplňující prostor, iterované systémy funkcí).Chaotické atraktory (dynamické systémy, modelování chaosu).Dekorativní uzly (topologie, grafy, prostorové transformace).Periodické mozaiky (symetrie, vlysy, rozety, zámkové ornamenty).Neperiodické mozaiky (hierarchické, spirální, aperiodické dláždění).Exaktní estetika (numerická krása, matematické hodnocení proporcí, kompozice a estetické informace).

Literatura

LAMBERT, Nick. A Critical Examination of ‘Computer Art’. 2003. vyd. : University of Oxford, 2003. URL infoMANOVICH, Lev. Software Takes Command. : Bloomsbury Academic, 2013. ISBN 1-62356-745-9. URL infoSCHIFFMAN, Daniel. The Nature of Code: Simulating Natural Systems with Processing. : Daniel Schiffman, 2012. ISBN 0-9859308-0-2. URL infoMONFORT, Nick a Patsy BAUDOIN. 10 PRINT CHR$(205.5+RND(1)); : GOTO 10. : The MIT Press, 2012. URL infoFRIEDMAN, Nat a Ergun AKLEMAN. HYPERSEEING. : The International Society of the Arts, Mathematics, and Architecture (ISAMA), 2012. URL infoSCHA, Remko. Algorithmic Art. Radical Art: An Analytical Anthology of Anti-art and Meta-art, 2010. URL infoMCCORMACK, Jon a Ollie BOWN. Ten Questions Concerning Generative Computer Art. Leonardo: Journal of Arts, Sciences and Technology, 2012. URL infoNOLL, A. Michael. Early Papers on Computers and the Visual Arts. Assorted journals (Leonerdo, IEEE Spectrum, SIGGRAPH Proceedings), 1994, roč. 1962-1982. URL infoLUGOSI, George a Dénes NAGY. Symmetry: Art and Science. : The Quarterly of the ISIS – Symmetry, 2002. Volume 2, numbers 1–4. URL infoMOISEIWITSCH, Benno. Art, Mathematics and Music. : Queen’s University Belfast, 1999. URL infoSTINY, George a James GIPS. Algorithmic Aesthetics: Computer Models for Criticism & Design in the Arts. : University of California, 1978. ISBN 0-520-03467-8. URL info

Požadavky

V předmětu se budeme zabývat průnikem umění, matematiky a algoritmů.Absolvování předmětu předpokládá tvůrčí mysl, výtvarné cítění, počítačovou gramotnost a elementární znalosti matematiky.

Garant

doc. Mgr. Jana Horáková, Ph.D.

Vyučující

Mgr. Tomáš Staudek, Ph.D.doc. Mgr. Jana Horáková, Ph.D.