Předmět Metodika výuky hudebně teoretických disciplín I (IMJ08)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu IMJ08 - Metodika výuky hudebně teoretických disciplín I, Filozofická fakulta, Masarykova univerzita (MU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Cíl
Cílem předmětu je seznámit studenty s hudebně-pedagogicky zaměřenou literaturou, specifikovat rozdíly a cíle výuky hudební teorie na ZŠ, SŠ, ZUŠ, konzervatořích a PdF, položit potřebné teoretické základy k pedagogickému působení v oblasti hudebního školství.
Osnova
1. Hudební pedagogika, didaktika a metodika; historický vývoj hudební pedagogiky a hudebně-teoretického myšlení, významní představitelé a jejich dílo.2. Hudební vzdělávání na ZŠ, SŠ, ZUŠ, konzervatořích a PdF - úkoly, cíle a obsah výuky,učební osnovy a učební plány jednotlivých hudebně-teoretických předmětů na jmenovaných typech škol. Vyučovací hodina - její stavba a fáze.3. Vyučovací metody používané ve výuce hudebně-teoretických předmětů, metody opakování učiva a upevňování hudebních dovedností, způsob hodnocení hudebních vědomostí a dovedností žáků.4. Pojem hudebnost, osobnost Vladimíra Helferta, klasifikace a poruchy hudebních schopností, metodický postup při přijímání žáků do ZUŠ.5. Druhy činností v Hv a HN a jejich charakteristika: činnosti vokální, pohybové, poslechové a instrumentální - jejich použití při výuce hudební teorie na ZŠ a ZUŠ. Osobnost C. Orffaa jeho Schulwerk, Česká Orffova škola.6. Osobnost žáka a učitele, autorita učitele a jeho výchovné dovednosti.7. Muzikoterapie a její postavení v hudebně-výchovném procesu.8. Výuka hudebně-teoretických předmětů u žáků se specifickými vývojovými poruchami.
Literatura
Slaná, Marcela. Kdo si hraje, ten je zdravý…1. vyd. Brno: Lynx, 2007.Vlasáková, A. Klavírní pedagogika. 1. vyd. Praha: AMU, 2003.
Garant
PhDr. Petr Macek, Ph.D.
Vyučující
PhDr. Petr Macek, Ph.D.