Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Teamwork I_a (IMJ15)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu IMJ15 - Teamwork I_a, Filozofická fakulta, Masarykova univerzita (MU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Cíl

Seznámení se s aspekty týmové umělecké tvorby jak po stránce teoretické, tak i praktické.

Osnova

Předmět je rozdělen na přednášku zaměřenou na psychologické, sociální a umělecké aspekty tvorby týmového uměleckého díla a cvičení, ve kterých se studenti seznámí s různými technikami kooperativity pro řešení komplikovanějších skupinových projektů. Velká část výukového času bude zaměřena na analýzu a zkvalitňování procesů spolupráce při vytváření realizací multimediálního charakteru na základě konkrétních společných (skupinových) školních zadání.Teoretická východiska a tématické okruhy:ZS:Obecná psychol.percepce uměleckého díla,představivost a kreativní myšlení,motivace, pozornost, emoce a hierarchie potřeb,Psychol. osobnosti / Sociální psychol.charakterová a temperamentová identifikace, typologie a dynamika osobnosti,procesy ovlivňující kvality individuace a socializace,osobnostní rysy a jejich vliv na motivaci a tvorbu hodnotových systémů osobnosti,cvičení různých komunikačních strategií a sdělování, asertivita,LS:P>Sociální skupiny a jejich dynamika - soubor, okruh, pospolitost (společenství), veřejnost, dav, publikum/ vznik, vymezení, třídění, normy, hodnoty, metody kontroly, tolerance a sankce/ soc. pozice, role, status, hierarchie, prestiž.Rodina jako specifická sociální skupina. Její historické podoby a vývoj, základní funkce.Společenský život a vlivy prostředí - geografické a demografické faktory, státní systémy, ekonomické prostředí, kultura - její funkce, masová kultura.Proces komunikace - partneři do komunikace vstupující, směry komunikačních kanálů, masová komunikace jako specifická forma re-distribuce informací.Informace, forma, obsah, komunikační záměr a efekt, význam zpětné vazby.

Literatura

Hofstede G.,Hofstede G.J.: " Kultury a organizace / Software lidské mysli", Praha, Linde 2007Hartl P.: Psychologický slovník. Praha, Budka 1993Kulka J.: Psychologie umění. Praha, SPN 1991

Garant

PhDr. Petr Macek, Ph.D.

Vyučující

PhDr. Petr Macek, Ph.D.