Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Muzeum, komunita, styl a móda (MUI_293)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu MUI_293 - Muzeum, komunita, styl a móda, Filozofická fakulta, Masarykova univerzita (MU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Cíl

Získat povědomí o nejvýraznějších projevech a formách módní kultury 20. a 21. století, v souvislosti se sbírkami a expozicemi vybraných kulturních institucí v ČR i zahraničí. Posluchači budou schopni po absolvování kurzu zařadit projevy módních a oděvních fenoménů do širšího kontextu a orientovat se v problematice prezentace a interpretace tohoto fenoménu i z hlediska komunity, stylu, oděvní politiky nebo reklamy.

Osnova

1. Komunita a styl2. Historie odívání3. Ikonizace módy4. Sociologie, filozofie a strategie významných oděvních domů a značek5. Prezentace módy v muzeích a galeriích6. Móda a reklama

Literatura

Fashioning film stars :dress, culture, identity. ISBN 9781844570676. infoIn Vogue :the illustrated history of the world's most famous fashion magazine. ISBN 9780847839452. infoKYBALOVÁ, Ludmila. Od "zlatých dvacátých" po Diora. Vyd. 1. Praha: Nakladatelství Lidové noviny, 2009. 253 s. ISBN 978-80-7106-142-7. infoBAKER, Frank W. Political campaigns and political advertising :a media literacy guide. Santa Barbara, Calif.: Greenwood Press, 2009. xxvi, 196. ISBN 9780313347559. infoMóda :z dějin odívání 18., 19. a 20. století : sbírka Kyoto Costume Institute. Translated by Blanka Brabcová. Vyd. 1. Praha: Slovart, 2003. 735 s. ISBN 3-8228-2624-3. infoLIPOVETSKI, Gilles. Říše pomíjivosti. Móda a její úděl v moderních společnostech. Praha: Prostor, 2002. ISBN 80-7260-063-X. infoFashion and style :the best from 20 years of i-d. Edited by Terry Jones. Köln: Taschen, 2001. 606 s. ISBN 3-8228-5778-5. infoMOOIJ, Marieke K. de. Global marketing and advertising :understanding cultural paradoxes. Thousand Oaks: SAGE Publications, 1998. xx, 316 s. ISBN 0-8039-5969-9. info

Garant

PhDr. BcA. Darina Hlinková, Ph.D.

Vyučující

PhDr. BcA. Darina Hlinková, Ph.D.