Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Muzea a publikum (MUKS38)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu MUKS38 - Muzea a publikum, Filozofická fakulta, Masarykova univerzita (MU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Cíl

Kurz Práce s veřejností II. se zabývá tématy jako muzeologický výzkum a průzkumy veřejného mínění, muzejní pracovníci pro práci s veřejností, jejich kategorizace a činnosti, veřejnost a muzejní návštěvníci, specifika práce muzea s dětmi, dospělými a seniory a různými profesními a zájmovými skupinami, muzejní pedagogika a muzejní prezentační formy a interaktivní akce a programy pro návštěvníky. Absolvováním kurzu by měli studenti být schopni porozumět a získané teoretické poznatky aplikovat v prostředí muzejní či kulturní instituce.

Osnova

1. Muzea a školy, spolupráce muzeí a škol, akce pro žáky a studenty, akce pro učitele.2. Práce s mládeží obecně, zájmové kroužky, výchova budoucích muzejních návštěvníků.3. Muzea a dospělí, zájmové kroužky a společnosti u muzeí a další aktivity.4. Interaktivní akce pro návštěvníky, užití moderní techniky.5. Působení muzejních prezentačních forem na návštěvníky.6. Muzejní komunikace. Muzeum jako médium.7. Informační střediska v muzeích.8. Muzeum jako pramen věd, spolupráce s vědeckými institucemi, badatelé v muzeích.9. Spolupráce s dalšími státními i nestátními organizacemi.10. Praktické vyzkoušení některých prvků z práce s veřejností.

Literatura

AMBROSE, Timothy a Crispin PAINE. Museum basics. London: ICOM, 1993. xi, 319 s. ISBN 0-415-05769-8. infoBLACK, Sam. Nejúčinnější propagace :public relations. Translated by Dana Janišová. Vyd. 1. Praha: Grada, 1994. 203 s. ISBN 80-7169-106-2. infoFALK, John H., DIERKING, Lynn D. Learning from Museums : Visitor Experiences and the Making of Meaning. Oxford : AltaMira Press, 2000. 272 s. ISBN 0-7425-0295-3.HEIN, George E. Learning in the Museum. London, New York : Routledge, 2002. 203 s. ISBN 0-415-09776-2.HOOPER-GREENHILL, Eilean. Museums and their Visitors. 2. vyd. London : Routledge, 1996. 206 s. ISBN 0-415-06857-6.HOOPER-GREENHILL, Eilean. The Educational Role of the Museum. London, New York : Routledge, 1994. 340 s. ISBN 0-415-11287-7.Chadwick, Alan - Stannett, Annette: Museums and Adults Learning: perspectives from Europe. London 2000KESNER, Ladislav. Marketing a management muzeí a památek. Praha : Grada PublishingKirshenblatt-Gimblett, Barbara: Destination Culture. Tourism, Museums, and Heritage. Berkeley - Los Angeles - London, University of California Press 1998LESLY, Philip. Public relations :teorie a praxe. Translated by Stanislav Jurnečka. 1. vyd. Praha: Victoria Publishing, 1995. 240 s. ISBN 80-85865-15-7. infoMCLEAN, Fiona. Marketing the museum. London: Routledge, 1997. 257 s. ISBN 0-415-10392-4. infoMuzeum a publikum/Museum and Public : sborník ze semináře/Seminar Proceedings. Opava : Slezské muzeum Opava, 1990. 97 s.Runyard, Sue - French. Ylva: Marketing and Public Relations Handbook. Walnut Creek Altamira 1999SHERMAN, Daniel J. (ed.). Museum Culture : Histories, Discourses, Spectacles. London : Routledge, 1994. 301 s. ISBN 0-415-09273-6.SUK, Richard. Výzkum návštěvnosti muzeí III. Praha : Muzeologický kabinet při Národním muzeu v Praze, 1970. 123 s.Thomas, Selma - Mintz, Ann: The Virtual and the Real. Media in the Museum. Washington, American Association of Museums 1998TALBOYS, Graeme K. Museum Educator s Handbook. Aldershot, Brookfield : Gower, 2000. ISBN 0-556-08173-3.

Garant

prof. Mgr. Jiří Macháček, Ph.D.

Vyučující

Mgr. Lucie Jagošová, DiS.