Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Praktika k práci s veřejností (MUKS39)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu MUKS39 - Praktika k práci s veřejností, Filozofická fakulta, Masarykova univerzita (MU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Cíl

Kurz vychází z teoretických témat z kurzů Práce s veřejností I. a Práce s veřejností II. a zabývá se praktickou aplikací získaných poznatků formou skupinových diskusí, cvičení a praktických úkolů. Cílem kurzu je porozumění a praktická aplikace teorie do muzejní praxe v oblasti práce s veřejností.

Osnova

1. Muzea a společnost, komunikace a spolupráce. Muzeum a veřejný zájem. 2. Muzeum - součást kultury, masová kultura, volný čas a muzea. 3. Komunikace muzeí s orgány státní a místní správy a samosprávy, nezastupitelná role muzea. 4. Potenciální a skuteční návštěvníci muzea, faktory ovlivňující návštěvnost muzeí a dojem z vlastní návštěvy, identifikace potenciálního návštěvníka. Specializované publikum. 5. Komunikace se sdělovacími prostředky. 6. Působení muzeí navenek a dovnitř vlastní instituce. Budování vlastní prestiže a image. Propagace muzea. 7. Muzea a zájmové organizace, muzejní společnosti, kluby přátel, lobbying. 8. Profesní organizace a jejich působení na veřejnost. 9. Průzkumy veřejného mínění. 10. Muzea a školy, spolupráce muzeí a škol, akce pro žáky a studenty, akce pro učitele. 11. Práce s mládeží obecně, zájmové kroužky, výchova budoucích muzejních návštěvníků. 12. Muzea a dospělí, zájmové kroužky a společnosti u muzeí a další aktivity. 13. Interaktivní akce pro návštěvníky, užití moderní techniky. 14. Působení muzejních prezentačních forem na návštěvníky.

Literatura

Ambrose, Timothy - Paine, Crispin. Museum basics. London : ICOM, 1993. xi, 319 s. ISBN 0-415-05769-8.Public relations :teorie a praxe. Edited by Philip Lesly, Translated by Stanislav Jurnečka. 1. vyd. Praha : Victoria Publishing, 1995. 240 s. ISBN 80-85865-15-7.

Garant

prof. Mgr. Jiří Macháček, Ph.D.

Vyučující

Mgr. Lucie Jagošová, DiS.Mgr. Pavel Holman