Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Didaktické využití e-learningu (vyučování a učení on-line) (PAN111)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu PAN111 - Didaktické využití e-learningu (vyučování a učení on-line), Filozofická fakulta, Masarykova univerzita (MU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Cíl

Předmět navazuje na kurz E-learning. Kurz je orientován na pedagogické a didaktické otázky e-learningu, kdy se studenti budou věnovat praktickým aplikacím prostředků ICT do vyučování a učení. Na základě svých znalostí a dovedností z předchozího kurzu budou společně (ve spolupráci s vyučujícím) vytvářet vlastní kurz o e-learningu, který bude využívat adekvátní prostředky ICT (např. elektronické výukové prostředí Moodle, Informační systém Masarykovy univerzity, webové stránky, datové sklady na internetu, výukové objekty apod.). Studenti se tak budou učit „o e-learningu e-learningem“. Studenti tedy budou schopni navrhnout a strukturovat obsah kurzu, dále naplánovat učební aktivity, vytvořit jednoduchý e-learningový kurz a provést základní evaluaci kurzu.

Osnova

1. Pedagogicko-didaktické teorie a jejich aplikace v e-learningu. Psychologické a sociologické otázky e-learningu2. Meze a možnosti e-learningu3. Standardy a evaluace e-learningu4. Role učitele a studenta v e-learningu5. Základní přehled o prostředcích ICT využívaných v e-learningu (internet, webquest, wiki, podcast aj.)6. Technické prostředky pro tvorbu digitálních výukových obsahů (digitální kamera, fotoaparát digitální, mobilní technologie – přenosné a kapesní počítače, specializované počítačové programy na úpravu a střih video i audio nahrávek)7. Digitální vzdělávací objekty a digitální knihovny8. Tvorba studentského e-learningového kurzu (projektová výuka, týmová práce)9. Prezentace a interní obhajoba studentského kurzu.

Literatura

Distanční vzdělávání a eLearning :učební text pro distanční studium. Edited by Helena Zlámalová. Vyd. 1. Praha: Univerzita Jana Amose Komenského Praha, 2008. 144 s. ISBN 978-80-86723-56-3. infoVLČKOVÁ, Kateřina . Vliv používání e-materiálů a snížení kontaktní výuky na studijní úspěšnost. Evaluace e-materiálů a předmětu podporovaného e-learningovým prostředím is.muni (zpráva z výzkumu, evaluační případová studie). In Sco 2007. Sborník z konference SCO, Brno 30.-31.5.2007. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2007. s. 1-6, 6 s. ISBN 978-80-210-4296-4. sborník, © Masarykova univerzita v Brně infoMASON, Robin a Frank RENNIE. Elearning :the key concepts. 1st pub. London: Routledge, 2006. xxxviii, 1. ISBN 0-415-37307-7. infoSborník příspěvků ze semináře a soutěže eLearning 2006 :7.-9. listopadu 2006 Hradec Králové. Edited by Jan Sedláček. Vyd. 1. s přílohou CD. Hradec Králové: Gaudeamus, 2006. 377 s. +. ISBN 80-7041-416-2. infoBIELAWSKI, Larry. Blended eLearning :integrating knowledge, performance, support, and online learning. 2nd ed., enterprise-class ed. Amherst: HRD Press, 2005. xx, 326 s. ISBN 0-87425-717-4. infoKonference eLearning ve vysokoškolském vzdělávání 2004 :sborník příspěvků. Edited by Bedřich Zimola. Vyd. 1. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2004. 172 s. +. ISBN 80-7318-190-8. infoGRIMUS, Margarete. eLearning, eTeaching, eEducation :an aspect of a new learning culture : study texts for European masters degrees. Brno: Paido - edice pedagogické literatury, 2003. 205 s. ISBN 80-7315-052-2. info

Garant

doc. Mgr. Petr Novotný, Ph.D.

Vyučující

doc. Mgr. Jiří Zounek, Ph.D.Mgr. Bc. Libor JuhaňákMgr. Hana StaudkováMgr. Lucie Škarková