Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Osobnostně sociální výchova (PAN117)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu PAN117 - Osobnostně sociální výchova, Filozofická fakulta, Masarykova univerzita (MU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Cíl

Předmět Osobnostně sociální výchova navazuje na časově předcházející kurzy a předměty rozvíjející osobnostní a sociálních charakteristiky studenta. Využívá už existující porozumění studentů otázkám sebereflexe a sebepoznání, komunikace, tvořivosti a kooperace. Na tomto základě rozvíjí metodické a realizační dovednosti studentů a připravuje je na realizaci osobnostního a sociálního rozvoje v jejich profesní praxi v pomáhajících profesích (v širším slova smyslu) po absolvování studia oboru Andragogika. V předmětu Osobnostně sociální výchova jsou základní metodou modelové aktivity a jejich reflexe, která je vedena k pojmenování možností a limitů osobnostního a sociálního rozvoje v praxi, k utřídění metod OSV a k pojmenování potřebných charakteristik lektora OSV.

Osnova

Úvod do teorie osobnostního a sociálního rozvoje. Konstruktivistické a humanistické teorie jako rámec osobnostního a sociálního rozvoje.Předmět a metody, hra jako hlavní metoda.Rozvoj klíčových kompetencí v osobnostně sociálním rozvoji. Reflexe jako nástroj osobnostně sociálního rozvoje.Hlavní témata: sebepoznání, komunikace, spolupráce a další.Osobnostně sociální rozvoj jako součást kurikula.Osobnost, vztah a skupina v osobnostně sociálním rozvoji.Učitel jako lektor osobnostně sociálního rozvoje, principy lektorské práce.Zmapování rizik a výběr vhodných aktivit v rámci osobnostně sociálního rozvoje.

Literatura

doporučená literaturaBELZ, Horst a Marco SIEGRIST. Klíčové kompetence a jejich rozvíjení :východiska, metody, cvičení a hry. Vyd. 1. Praha: Portál, 2001. 375 s. ISBN 80-7178-479-6. infoneurčenoUčime (se) spolupráci spoluprací :náměty - výukové materiály pro kooperaci dětí i dospělých. Edited by Hana Kasíková. 1. vyd. Kladno: AISIS, 2007. 181 s. ISBN 80-239-6770-3. infoVALENTA, Josef. Učíme (se) komunikovat :metodika komunikace v rámci osobnostní a sociální výchovy. 1. vyd. Kladno: AISIS, 2005. 207 s. ISBN 80-239-4514-9. infoBAKALÁŘ, Eduard. Dospělí si mohou stále hrát. 1. vyd. Praha: Alfa Publishing, 2004. 198 s. ISBN 80-86851-05-2. infoGLEGG, Brian a Paul BIRCH. Teamwork :budování týmu a zvedání jeho výkonu. Translated by Vilém Jungmann. 1. vyd. Praha: Computer Press, 2002. x, 104 s. ISBN 80-7226-670-5. infoVALENTA, Josef. Dramatická výchova a sociálně psychologický výcvik :(srovnání systémů). Vyd. 1. Praha: ISV, 1999. 79 s. ISBN 80-85866-40-4. infoVALIŠOVÁ, Alena. Autorita jako pedagogický problém. 1. vyd. Praha: Karolinum, 1998. 135 s. ISBN 80-7184-624-4. infoSILBERMAN, Mel a Karen LAWSONOVÁ. 101 metod pro aktivní výcvik a vyučování : osvědčené způsoby efektivního vyučování. 1. vyd. Praha: Portál, 1997. 311 s. ISBN 80-7178-124-X. infoSVATOŠ, Tomáš. Pedagogická cvičení ze sociální a pedagogické komunikace. Hradec Králové: Gaudeamus, 1995. 173 s. ISBN 80-7041-301-8. infoHERMOCHOVÁ, Soňa. Metody aplikované sociální psychologie. I., Interakční programy, interakční hry a tematická interakce. 1. vyd. Praha: Univerzita Karlova, 1988. 160 s. info

Garant

doc. Mgr. Petr Novotný, Ph.D.

Vyučující

doc. Mgr. Petr Novotný, Ph.D.