Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Základy speciální pedagogiky (PB22PA31)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu PB22PA31 - Základy speciální pedagogiky, Filozofická fakulta, Masarykova univerzita (MU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Cíl

Hlavní cíle kurzu jsou: porozumění paradigmatům speciální pedagogicky v dnešní době i v minulosti, osvojení si struktury vědní disciplíny "speciální pedagogika", osvojení si problematiky jednotlivých speciálně pedagogických disciplín, analýza současné nabídky vzdělávacích možností dětí, žáků, studentů i dospělých lidí se speciálními potřebami.

Osnova

Speciální pedagogika – konstituovaná pedagogická vědní disciplína.Základní terminologie, kategorie a metody ve speciální pedagogice.Speciálně pedagogické disciplíny.Vývoj péče o lidi s postižením.První vzdělávací aktivity zaměřené na lidi s postižením.Dějinná role ústavní péče při vzdělávání lidí s postiženímVývoj speciálního vzdělávání.Současné pojetí speciální pedagogiky.Systém speciálního vzdělávání v České republice.Právní zakotvení speciálního vzdělávání.Přehled systémů speciálního vzdělávání v zahraničí.Trendy speciálního vzdělávání.

Literatura

Pipeková, Jarmila. Kapitoly ze speciální pedagogiky. Brno: Paido, 1998. ISBN 80-85931-65-6Valenta, Milan - Rádlová, Eva (eds.) III. Mezinárodní konference k problematice osob se specifickými potřebami. 1. vyd. Olomouc : Univerzita Palackého v Olomouci, 2002. ISBN 80-244-0547-4.Mönks, Franz J. - Ypenburg, Irene H. Nadané dítě. Praha : Grada Publishing, 2002. 98 s. ISBN 80-247-0445-5Valenta, Milan. Přehled speciální pedagogiky a školská integrace. 1. vyd. Olomouc : Univerzita Palackého Olomouc, 2003. Učebnice. ISBN 80-244-0698-5.Jesenský, Jan. Základy komprehenzivní rehabilitace. Brno: Gaudeamus, 2000. ISBN 80-7041-196-1Květoňová-Švecová Lea. Edukace dětí se speciálními potřebami v raném a předškolním věku. 1. vyd. Brno : Paido Brno, 2004. od s. 23 - 49, 27 s. Edice pedagogické literatury. ISBN 80-7315-063-8.Valenta, Milan - Rádlová, Eva (eds.) IV.Mezinárodní konference k problematice osob se specifickými potřebami. Olomouc : Univerzita Palackého v Olomouci Pedagogická fakulta Katedra speciální pedagogiky, 2004. ISBN 80-244-0770-1.NOVOSAD, Libor a Dana ŠVINGALOVÁ. Problém tělesnosti u hendikepovaných osob z hlediska filozofie výchovy :příspěvky k filozofie výchovy v pomáhajících profesí. Praha: Univerzita Karlova v Praze - Pedagogická fakulta, 2002. 125 s. ISBN 80-7290-091-9. infoVÍTKOVÁ, Marie . Podpora vzdělávání dětí a žáků s těžkým zdravotním postižením III. 1. vyd. Praha: Institut pedagogicko-psychologického poradenství ČR, 2001. 43 s. infoVÍTKOVÁ, Marie . Podpora vzdělávání dětí a žáků s těžkým zdravotním postižením I. Praha: IPP ČR, 2001. 50 s. infoVÍTKOVÁ, Marie . Podpora vzdělávání dětí a žáků s těžkým zdravotním postižením II. Praha: IPPP ČR, 2001. 33 s. infoMONATOVÁ, Lili. Pojetí speciální pedagogiky z vývojového hlediska. Brno: Paido, 1996. 77 s. ISBN 80-85931-20-6. infoJESENSKÝ, Jan. Uvedení do rehabilitace zdravotně postižených. Vyd. 1. Praha: Karolinum, 1995. 159 s. ISBN 80-7066-941-1. infoMONATOVÁ, Lili. Pedagogika speciální. Vyd. 1. Brno: Masarykova univerzita v Brně, 1994. 199 s. ISBN 80-210-1009-6. infoSOVÁK, Miloš. Nárys speciální pedagogiky. 5. upr. vyd. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1983. 231 s. info

Garant

doc. Mgr. Petr Novotný, Ph.D.

Vyučující

Mgr. Vlastimil Čiháček, Ph.D.doc. PhDr. Dana Knotová, Ph.D.