Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Didaktické otázky e-learningu (vyučování a učení on-line) (PBSNJB45)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu PBSNJB45 - Didaktické otázky e-learningu (vyučování a učení on-line), Filozofická fakulta, Masarykova univerzita (MU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Cíl

Předmět navazuje na kurz E-learning. Kurz je orientován na pedagogické a didaktické otázky e-learningu, kdy se studenti budou věnovat praktickým aplikacím prostředků ICT do vyučování a učení. Na základě svých znalostí a dovedností z předchozího kurzu budou společně (ve spolupráci s vyučujícím) vytvářet vlastní kurz o e-learningu, který bude využívat adekvátní prostředky ICT (např. elektronické výukové prostředí Moodle, Informační systém Masarykovy univerzity, webové stránky, datové sklady na internetu, výukové objekty apod.). Studenti se tak budou učit „o e-learningu e-learningem“. Studenti tedy budou schopni navrhnout a strukturovat obsah kurzu, dále naplánovat učební aktivity, vytvořit jednoduchý e-learningový kurz a provést základní evaluaci kurzu.

Osnova

1. Pedagogicko-didaktické teorie a jejich aplikace v e-learningu. Psychologické a sociologické otázky e-learningu2. Meze a možnosti e-learningu3. Standardy a evaluace e-learningu4. Role učitele a studenta v e-learningu5. Základní přehled o prostředcích ICT využívaných v e-learningu (internet, webquest, wiki, podcast aj.)6. Technické prostředky pro tvorbu digitálních výukových obsahů (digitální kamera, fotoaparát digitální, mobilní technologie – přenosné a kapesní počítače, specializované počítačové programy na úpravu a střih video i audio nahrávek)7. Digitální vzdělávací objekty a digitální knihovny8. Tvorba studentského e-learningového kurzu (projektová výuka, týmová práce)9. Prezentace a interní obhajoba studentského kurzu.

Literatura

ZOUNEK, Jiří . E-portfolia jako jiný přístup k učení a hodnocení studentů. Řízení školy: Speciál pro střední školy, Praha: Wolters Kluwer ČR, 2013, roč.10 (3), č. 1, s. 15-17. ISSN 1214-8679. infoZOUNEK, Jiří . Online technologie v dnešní škole. Řízení školy, Praha: Wolters Kluwer ČR, 2013, roč. 10, č. 3, s. 21-23. ISSN 1214-8679. infoZOUNEK, Jiří a Petr SUDICKÝ. E-learning :učení (se) s online technologiemi. Vyd. 1. Praha: Wolters Kluwer Česká republika, 2012. xix, 226 s. ISBN 9788073579043. infoZOUNEK, Jiří . E-learning – tradice, současnost a budoucnost. In SOJKA, Petr a Martin KVIZDA . SCO 2011, Sharable Content Objects, 7. ročník konference o elektronické podpoře výuky. Brno: Masarykova univerzita, 2011. s. 13-27, 15 s. ISBN 978-80-210-5528-5. URL infoZOUNEK, Jiří . Pohled do studentovy dílny aneb Jak vysokoškolští studenti využívají moderní technologie. Část I. Inflow : information journal, Brno: Masarykova univerzita, 2011, roč. 4, č. 4, s. 1-7. ISSN 1802-9736. URL infoZOUNEK, Jiří . Pohled do studentovy dílny aneb Jak vysokoškolští studenti využívají moderní technologie. Část II. Inflow : information journal, Brno: Masarykova univerzita, 2011, roč. 4, č. 5, s. 1-7. ISSN 1802-9736. URL infoDistanční vzdělávání a eLearning :učební text pro distanční studium. Edited by Helena Zlámalová. Vyd. 1. Praha: Univerzita Jana Amose Komenského Praha, 2008. 144 s. ISBN 978-80-86723-56-3. infoŠVAŘÍČEK, Roman a Jiří ZOUNEK . Přesvědčení učitele jako klíčový faktor e-learningu. Kvalitativní výzkum vysokoškolské e-learningové výuky. In Sborník příspěvků z konference a soutěže eLearning 2007. Hradec Králové: Gaudeamus, 2007. s. 454-460, 7 s. ISBN 978-80-7041-573-3. infoVLČKOVÁ, Kateřina . Vliv používání e-materiálů a snížení kontaktní výuky na studijní úspěšnost. Evaluace e-materiálů a předmětu podporovaného e-learningovým prostředím is.muni (zpráva z výzkumu, evaluační případová studie). In Sco 2007. Sborník z konference SCO, Brno 30.-31.5.2007. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2007. s. 1-6, 6 s. ISBN 978-80-210-4296-4. sborník, © Masarykova univerzita v Brně infoMASON, Robin a Frank RENNIE. Elearning :the key concepts. 1st pub. London: Routledge, 2006. xxxviii, 1. ISBN 0-415-37307-7. infoZOUNEK, Jiří. ICT v životě základních škol. 1. vyd. Praha: Triton, 2006. 151 s. ISBN 80-7254-858-1. infoSborník příspěvků ze semináře a soutěže eLearning 2006 :7.-9. listopadu 2006 Hradec Králové. Edited by Jan Sedláček. Vyd. 1. s přílohou CD. Hradec Králové: Gaudeamus, 2006. 377 s. +. ISBN 80-7041-416-2. infoBIELAWSKI, Larry. Blended eLearning :integrating knowledge, performance, support, and online learning. 2nd ed., enterprise-class ed. Amherst: HRD Press, 2005. xx, 326 s. ISBN 0-87425-717-4. infoKonference eLearning ve vysokoškolském vzdělávání 2004 :sborník příspěvků. Edited by Bedřich Zimola. Vyd. 1. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2004. 172 s. +. ISBN 80-7318-190-8. infoGRIMUS, Margarete. eLearning, eTeaching, eEducation :an aspect of a new learning culture : study texts for European masters degrees. Brno: Paido - edice pedagogické literatury, 2003. 205 s. ISBN 80-7315-052-2. info

Garant

doc. Mgr. Petr Novotný, Ph.D.

Vyučující

doc. Mgr. Jiří Zounek, Ph.D.Mgr. Bc. Libor JuhaňákMgr. Hana Staudková