Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Neurovědy ve výchově a vzdělávání (PBSNJB46)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu PBSNJB46 - Neurovědy ve výchově a vzdělávání, Filozofická fakulta, Masarykova univerzita (MU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Cíl

Cílem předmětu je seznámit studenty se základními poznatky neurověd, které mají uplatnění v procesech učení a vzdělávání.- Student se seznámí se základními pojmy v oblasti neurověd.- Student bude mít přehled o aplikaci vybraných poznatků z neurověd do oblasti vzdělávání.- Student se seznámí s důležitými výzkumy v oblasti neurověd aplikovaných do vzdělávání.

Osnova

1. neurovědy, kognitivní vědy a příbuzné obory2. Základní pojmy neurověd. Aplikace do pedagogiky.3. Proces učení a paměti z pohledu neurověd4. Vizuální paměť5. Naladění, vztahová vazba v procesu výchovy a vzdělávání6. Vypravěčství a neurověda7. Vtělená mysl a učení8. Všímavost (mindfulness) a učení

Literatura

Solms, Mark; Turnbull, Oliver . Mozek a vnitřní svět -- Úvod do neurovědy subjektivní zkušenostiHanna, R., & Maiese, M. (2009). Embodied minds in action. (1st pub., xii, 418 s.) Oxford: Oxford University Press.Cozolino, L. (c2013). The social neuroscience of education: optimizing attachment and learning in the classroom. (1st ed., xxvii, 409 s.) New York: W.W. Norton & Company.Rudy, J. (c2008). The neurobiology of learning and memory. (xvii, 380 s.) Sunderland, Mass.: Sinauer Associates, Inc. Publishers.Siegel, D. (2012). The developing mind: how relationships and the brain interact to shape who we are. New York: Guilford Press.

Požadavky

Dobrá čtenářská znalost angličtiny.

Garant

doc. Mgr. Petr Novotný, Ph.D.

Vyučující

Mgr. Bc. Jan Nehyba, Ph.D.