Předmět Pedagogická evaluace (PBSNPA6)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu PBSNPA6 - Pedagogická evaluace, Filozofická fakulta, Masarykova univerzita (MU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Cíl
Cílem je uvést studenty do základů pedagogické evaluace, vymezit hlavní pojmy a přístupy, nabídnout vhled do hlavních oblastí evaluace ve vzdělávání a výchově a dosáhnout jejich porozumění studenty. Půjde o evaluaci vzdělávacích potřeb, evaluaci vzdělávacích programů, učebnic, reálné výuky, edukačního prostředí, vzdělávacích výsledků, vzdělávání prostřednictvím standardů, efektů vzdělávání, efektivnosti škol, evaluaci na základě indikátorů, evaluaci pedagogického výzkumu.
Osnova
Uvedení do pedagogické evaluace - podstata, význam, hlavní formyEvaluace vzdělávacích potřebEvaluace vzdělávacích programůEvaluace učebnicEvaluace reálné výukyEvaluace edukačního prostředíEvaluace vzdělávacích výsledkůEvaluace vzdělávání prostřednictvím standardůEvaluace efektů vzděláváníEvaluace efektivnosti školEvaluace na základě indikátorůEvaluace pedagogického výzkumu
Literatura
povinná literaturaHORA, Ondřej , Miroslav SUCHANEC a Martin ŽIŽLAVSKÝ . Evaluační výzkum. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2014. 112 s. ISBN 978-80-210-6886-5. infoJANÍK, Tomáš a Karolína PEŠKOVÁ . Školní vzdělávání: od podmínek k výsledkům. Brno: Masarykova univerzita, 2014. 263 s. Pedagogický výzkum v teorii a praxi, svazek 33. ISBN 978-80-210-6823-0. doi:10.5817/CZ.MUNI.M210-6823-2014. Čítárna Munispace infoJANÍK, Tomáš , Petr NAJVAR a Milan KUBIATKO . Kvalita kurikula a výuky: výzkumné přístupy a nástroje. 1. elektron. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2013. 245 s. Pedagogický výzkum v teorii a praxi. ISBN 978-80-210-6398-3. doi:10.5817/CZ.MUNI.M210-6398-2013. Čítárna Munispace infoJANÍK, Tomáš , Jan SLAVÍK , Vladislav MUŽÍK , Josef TRNA , Tomáš JANKO , Veronika LOKAJÍČKOVÁ , Eva MINAŘÍKOVÁ , Jindřich LUKAVSKÝ, Jiří SLIACKY , Zuzana ŠALAMOUNOVÁ , Simona ŠEBESTOVÁ , Naďa VONDROVÁ a Pavel ZLATNÍČEK . Kvalita (ve) vzdělávání: obsahově zaměřený přístup ke zkoumání a zlepšování výuky. 1. dotisk 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2013. 434 s. Syntézy výzkumu vzdělávání, Svazek 1. ISBN 978-80-210-6349-5. infoCHVÁL, Martin, Hana KASÍKOVÁ a Josef VALENTA. Posuzování rozvoje kompetence k učení ve výuce. Vyd. 1. V Praze: Karolinum, 2012. 112 s. ISBN 9788024620572. infoPOL, Milan. Škola v proměnách. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2007. 194 s. ISBN 978-80-210-4499-9. infoPOL, Milan , John MACBEATH, J. SCHRATZ, D. MEURET a L. JAKOBSEN. Serena aneb autoevaluace škol v Evropě. Žďár nad Sázavou: Fakta, 2006. 226 s. ISBN 80-902614-8-5. infodoporučená literaturaTorrance, H. Educational assesment and evaluation. London: Routledge, 2013.PRŮCHA, Jan. Pedagogická evaluace :hodnocení vzdělávacích programů, procesů a výsledků. Vyd. 1. V Brně: Masarykova univerzita v Brně, 1996. 166 s. ISBN 80-210-1333-8. infoPedagogická evaluace v podmínkách současné české školy :sborník referátů ze 4. konference České asociace pedagogického výzkumu konané ve dnech 3.-4. července 1996 v Olomouci. Vyd. 1. Olomouc: Česká asociace pedagogického výzkumu, 1996. 219 s. ISBN 80-902250-6-3. info
Garant
doc. Mgr. Petr Novotný, Ph.D.
Vyučující
prof. PhDr. Milan Pol, CSc.