Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Dramaturgie programů zkušenostně reflektivního učení (PG_ZKUPP10)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu PG_ZKUPP10 - Dramaturgie programů zkušenostně reflektivního učení, Filozofická fakulta, Masarykova univerzita (MU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Cíl

Cílem kurzu je seznámit studenty s principy a zásadami dramaturgie programů zkušenostně reflektivního učení tak, aby je byli schopni uplatnit v bezprostřední pedagogické realitě. Stávajícím a budoucím učitelům bude zprostředkována přímá zkušenost s tvorbou dramaturgického programu, který bude aplikovatelný jak v kontextu běžné výuky ve škole, tak v rámci projektové výuky, adaptačního kurzu či jiného typu výjezdových kurzů koncipovaného na platformě zkušenostně reflektivního učení. Učitelova kompetentnost k tvorbě a realizaci dramaturgického programu se ukazuje být velmi žádoucí také při práci s průřezovými tématy. Celý kurz má gradační charakter, kdy studenti nejdříve budují pevné teoretické základy, které se postupně projektují do nácvikově metodických bloků završených celodenním workshopem. Předmět je synergicky provázán se stejnojmenným kurzem, který je realizován pro studenty dalších pomáhajících profesí, čímž umožňuje stávajícím a budoucím učitelům porozumět obecné uplatnitelnosti některých aspektů dramaturgie ZRU. Teoretické části kurzu obsahují identický společný základ pro obě cílové skupiny, který je vždy pedagogicky ukotveným lektorem dále tematizován v oblasti školní výchovy a vzdělávání. Přímá výuka je doplněna specifickými studijními materiály a to jak tištěnými, tak elektronickými.Pozn. Na kurz dramaturgie je pro první běh studentů navázáno několik workshopů, které se na základě evaluace proběhnutých semestrů ukázaly jako žádoucí – seminář zdravotnického minima (lektoři Kořínková, Londýn), hlasová výchova (lektor Doležel) a kurz nízkých lanových aktivit (lektor Sedliský). Pro další běh studentů jsou workshopy systematicky rozmístěny do celého kurikula.Na konci kurzu dramaturgie student:•porozumí a osvojí si základní dramaturgické pojmy, principy a zásady v kontextu učitelské praxe•vyzkouší si proces skupinové tvorby dramaturgické linie zážitkového kurzu a porozumí tak důležitým aspektům spolupráce pedagogického sboru•naučí se identifikovat a pracovat s dramaturgickými a pedagogickými cíly•bude mít intenzivní zkušenost s tím, jak smysluplně a efektivně skládat výchovně-vzdělávací program v návaznosti na svou pedagogickou aprobaci•porozumí obecné uplatnitelnosti některých aspektů dramaturgie ZRU

Osnova

Smysl a funkce dramaturgie1. 11. 2013, 12:30—15:40, J. Haková (učebna M21)Teoretická dramaturgie15. 11. 2013, 12:30—15:40, J. Haková (učebna M21)Praktická dramaturgie29. 11. 2013, 12:30—15:40, J. Haková (učebna M21)Dramaturgické uvažování v praxi (Workshop ZRU + 1. část ZRUB)13. 12. 2013, 9:00—12:00, J. Haková (učebna ACOR)Dramaturgické uvažování v praxi (Workshop ZKUPP + 2. část ZRUB)13. 12. 2013, 13:00—16:00, J. Haková (učebna ACOR)Tvorba dramaturgické koncepce (Workshop ZRU + 1. část ZRUB)10. 1. 2014, 12:00—18:00, J. Haková (učebna ACOR)Prezentace dramaturgické koncepce (ZRU + 1. část ZRUB)11. 1. 2014, 9:00—12:00, J. Haková (učebna ACOR)Tvorba dramaturgické koncepce (Workshop ZKUPP + 2. část ZRUB)11. 1. 2014, 13:00—19:00, J. Haková (učebna ACOR)Prezentace dramaturgické koncepce (ZKUPP + 2. část ZRUB)12. 1. 2014, 9:00—12:00, J. Haková (učebna ACOR)Praktická dramaturgie na akci zkušenostně reflektivního učení/Teoretická dramaturgie po akci zkušenostně reflektivního učení17. 1. 2014, 10:00—11:30, J. Haková (učebna M21)Příklady akcí zkušenostně reflektivního učení17. 1. 2014, 12:30—15:30, J. Haková (učebna M21)

Literatura

SVOZILOVÁ, Petra. Proces tematizace a symbolizace v herním a jevištním jednání. Vyd. 1. Brno: Janáčkova akademie múzických umění v Brně, 2007. ISBN 978-80-86928-26-5.FRANC, Daniel, Daniela ZOUNKOVÁ a Andy MARTIN. Učení zážitkem a hrou: praktická příručka instruktora. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2007, vii, 201 s. ISBN 978-80-251-1701-9.VALENTA, Josef. Metody a techniky dramatické výchovy. Vyd. 1. Praha: Grada, 2008. 352 s. ISBN 978-80-247-1865-1. infoPříručka instruktora zážitkových akcí. Edited by Radek Pelánek. Vyd. 1. Praha: Portál, 2008. 205 s. ISBN 978-80-7367-353-6. infoBudování příběhu, aneb, Demiurgie versus dramaturgie. Edited by David Jan Novotný. 1. vyd. Praha: Karolinum, 2007. 234 s. ISBN 978-80-246-1306-2. infoBudování příběhu, aneb, Demiurgie versus dramaturgie. Edited by David Jan Novotný. 1. vyd. Praha: Karolinum, 2007. 234 s. ISBN 978-80-246-1306-2. infoCílená zpětná vazba :metody pro vedoucí skupin a učitele. Edited by Eva Reitmayerová, Illustrated by Věra Broumová. Vyd. 1. Praha: Portál, 2007. 173 s. ISBN 978-80-7367-317-8. infoCASSADY, Marsh. Creating stories for storytelling. San José: Resource Publications, 1991. viii, 157. ISBN 0-89390-205-5. info

Požadavky

TYP_STUDIA ( C )&& SEMESTR ( 3 )&& PG_ZKUPP5 Práce se skupinou

Garant

doc. Mgr. Petr Novotný, Ph.D.

Vyučující

Mgr. Karla Brücknerová, Ph.D.Mgr. Klára ZáleskáMgr. Jan Kolář, Ph.D.Mgr. Bc. Jan Nehyba, Ph.D.